Froddo Skrevet 5. desember 2003 Del Skrevet 5. desember 2003 Hei Mente det skulle gå greit å kun bruke fire lederer for å lage en nettverkskabel. Har ett strekk på 10 meter i en stue hvor det er en eksisterende kabel med kun fire lederer. Kan noen fortelle meg om det går an og hvordan det kobles? Mente at pinne 123 og 6 var i bruk og holdt ved lave hastigheter. Lenke til kommentar
Fury Skrevet 5. desember 2003 Del Skrevet 5. desember 2003 (endret) "Straight-Through Wiring Using The 586A Standard" http://www.bluemax.net/techtips/networking...destandards.htm Stemmer det du sier Endret 5. desember 2003 av Fury Lenke til kommentar
Froddo Skrevet 5. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2003 "Straight-Through Wiring Using The 586A Standard"http://www.bluemax.net/techtips/networking...destandards.htm Stemmer det du sier Hei Takk for svaret. Jeg la en ny kabel og fikk nettverket opp. Merkelig at jeg ikke fikk det opp med kun 4 ledere. Ha en god helg. Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 6. desember 2003 Del Skrevet 6. desember 2003 to inn og to ut? ("pluss" og "minus"?) Lenke til kommentar
muffe Skrevet 6. desember 2003 Del Skrevet 6. desember 2003 HUSK: Det må være en TP (Twisted pair) kabel, hvis ikke går det shitt. Lenke til kommentar
Froddo Skrevet 6. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2003 HUSK: Det må være en TP (Twisted pair) kabel, hvis ikke går det shitt. Det var nok det som var årsaken. Fikk kontakt men fikk ikke overført noe. Den nye kabelen jeg la opp var en UTP kabel med 4 twisted pair. Trodde det skulle gå for det siden det ikke var snakk om mer enn 10 meter. Lenke til kommentar
Sel Skrevet 7. desember 2003 Del Skrevet 7. desember 2003 Det er fult mulig å benytte seg av en kabel som ikke er tvunnet, men man kan da kun kjøre på 10Mbit. 10Mbit krever kun Cat-3 kabel. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 8. desember 2003 Del Skrevet 8. desember 2003 Nåja, CAT-3 er også tvunnet, men ikke så mye. CAT5 har minst 12 twist per fot, CAT3 kan ha ned til 3 twist per fot. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå