Gå til innhold

Media PC i TV benken


Anbefalte innlegg

Hei alle sammen! 

Ønsker å gå til innkjøp av en media PC som blir stående i TV benken i stua.

Skal brukes til 4K avspilling, streaming og veldig enkle spill.

 

Ønsker å bruke minst mulig, men samtidig bruke nok til å ha en stabil og god pc i mange år.

Så satte et budsjett på 6000kr for min del. Er det noe jeg burde gjøre annerledes?

 

Krav til PC er:

- Lydløs (Veldig rolig)

- Enkelt kjøre 4k

- Være lynrask

 

Så gjerne kom med innspill på muligheter til å spare penger, muligheter til å gjøre den raskere, muligheter til å gjøre den enda mer stille.

 

https://www.komplett.no/wishlists/d40ca82d-05f4-41b6-8b3e-a9b84d1666db

 

PS: 500GB er nok lagring for min del, da jeg har en 1TB ekstern HDD og jeg er en freak når det kommer til rot av gammelt medie. Så jeg sletter stort sett alt som blir lastet ned.

Endret av Knutsen1992
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kommer veldig ann på hva du mener når du sier "veldig enkle spill".

Oppsette du har er faktisk helt ok satt opp, men mulig du kan spare deg for mye peng og bryderi med og gå til innkjøp av en Shield.

 

Hadde selv media pc på stuen før til enkle spill, filmer og musikk, men etter flere endringer/oppgraderinger byttet jeg ut hele store pc kabinettet med en Shield android tv og har ikke angret et sekund.

Kan spille alle spill jeg har på pcn via game stream (krever nvidia skjermkort), samt mange android spill og tilgang til nvidia game stream som får fler og fler store titler i biblioteket, samt full støtte for 4k 60hz via HDMI 2.0 og HDCP 2.2.

Du får denne i både 16GB og i 500GB utgave.

http://www.lydogbilde.no/test/gadget/nvidia-shield-android-tv

Lenke til kommentar

Tusen takk for bra svar! Men jeg ønsker ikke å kun streame i den forstand. Jeg ønsker å benytte den til styring av musikk osv direkte med trådløst tastatur med touchpad på.

 

Enkle spill er simulatorer til N64 og annet skvip egentlig. Gaming blir på denne PCen (1080 GTX osv).

Hovedsaklig blir PC da brukt til 4k, nettsurfing, streaming (twitch osv) og musikk.

Lenke til kommentar

Tusen takk for bra svar! Men jeg ønsker ikke å kun streame i den forstand. Jeg ønsker å benytte den til styring av musikk osv direkte med trådløst tastatur med touchpad på.

 

Enkle spill er simulatorer til N64 og annet skvip egentlig. Gaming blir på denne PCen (1080 GTX osv).

Hovedsaklig blir PC da brukt til 4k, nettsurfing, streaming (twitch osv) og musikk.

Alt av styring gjør du som på en helt vanlig pc, jeg har både fjernkontrollen som følger med samt jeg har logitech wireless keyboard tilkoblet. Du har som sagt alt installert på den som vanlig utenom store spill som f.eks witcher, cs og mer. Emulatorer har jeg installert rett på enheten, dette er jo som andre vanlige android enheter og med 500GB lagring får du plass til det meste.

 

Er det noe spesifikt du må ha en faktisk pc og/eller windows for?

 

"edit" gjør som alle andre :D kjøp den på elkjøp el lignende, prøv den ut. Blir du ikke fornøyd (noe jeg tror er umulig) så leverer du den inn igjen :D

Endret av ProZac
Lenke til kommentar

Haha, faktisk en veldig god idè å kjøpe å prøve på den måten.

Men er faktisk litt sær altså, akkurat når det kommer til PC.

Føler meg så "låst" til android og når jeg har pengene, så hvorfor ikke tenker nå jeg?

Jeg har jo en komplett gamer PC som bare mangler et skjermkort i den forstand også.

 

Men hvis vi ser litt vekk fra SHIELD løsningen (som er et supert forslag). Hva tenker du om oppsettet i seg selv?

Jeg vil aller aller helst ha windows og ha en mer eller mindre lydløst oppsett.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...