Gå til innhold

Hjelp til å finne 25,4mm stålrør i 1,6-2mm tykkelse?


Lakus

Anbefalte innlegg

Årets sommerprosjekt har blitt en enkel CNC fresetingtangmaskin, og deler og elektronikk er i boks, men finner fint lite rør som er 25,4mm i diameter. Normalen i Norge og Europa er jo ikke tommer, så det virker som at det bare er 25mm å finne - ikke 25,4mm som disse amerikanerne bruker - og som jeg trenger. Hver av de to lange rørene er litt over 150cm (derav 1,6-2mm tykkelse for å minimere bøy) og de fire kortere på endene er ca 30cm. Totalt rundt 420cm rør da altså. Men jeg finner det ikke i 25,4mm? Nå skal det nevnes at jeg bare har lett omkring på nett, men all hjelp er god hjelp.

 

ujk22tF.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Rørene skal holde en fres oppe på midten som skal bevege seg langs av de, samt holde hele sulamitten nogenlunde stiv. Sånn kort fortalt. Anbefalt er rustfritt stål pga styrke over lengden, så det ervel det jeg er på utkikk etter -  og som jeg glemte å nevne noe om i førstepost  :innocent: 
 

post-96473-0-35782100-1496940209_thumb.jpg

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Rørene skal holde en fres oppe på midten som skal bevege seg langs av de, samt holde hele sulamitten nogenlunde stiv. Sånn kort fortalt. Anbefalt er rustfritt stål pga styrke over lengden, så det ervel det jeg er på utkikk etter -  og som jeg glemte å nevne noe om i førstepost  :innocent: 

 

attachicon.gifIMG_20170408_124128.jpg

Hei! Det ser ut til at du bygget en Lowrider? Jeg har tenkt å bygge en selv, men finner ikke rør. Fikk du tak i? 

Lenke til kommentar

Jeg fikk tak i til slutt, men jeg må ærlig innrømme at jeg ikke lenger husker fra hvor  :hm:

 

Så bra! Jeg har snakket med et par firma, men ikke fått tar i dimensjonene enda... Er du fornøyd med maskinen - blir resultatene bra? Jeg holder til i Bergen og tar gjerne imot tips og råd. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...