Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Får ikke koblet til nettverket gjennom kabel.


Anbefalte innlegg

Kan begynne med at jeg har mulighet til å bruke trådløst wifi nettet fra router, som forsåvidt fungerer, men er veldig ustabilt og redusert pga vegger og avstand fra router.

 

Derfor har jeg brukt kabel, frem til nå;

 

har vært på reise en uke å tok derfor med laptopen min, når jeg kom tilbake igår fikk jeg ikke koblet til internett gjennom kabel, og jeg fant ikke nettet heller, selvom jeg tok ut og inn kabelen og restartet routeren, kabelen er det ingenting i veien med, fordi jeg har allerede prøvd samme kabel på en annen datamaskin.

Deretter tok jeg å restartet nettverksinnstillinger og drivere, og når pcen skrudde seg på igjen da, fant jeg nettet gjennom kabel, dette varte visstnok bare i 2 sekunder, før jeg mistet internett forbindelsen igjen, men nå finner jeg hvertfall nettet, men det er en varsel trekant der, jeg prøver å diagnosere og fikse problemet, og det hjelper, i enda 2 sekunder før nettet går vekk igjen.

 

Noen som kan hjelpe meg?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kanskje det rett og slett er feil på nettverkskortet eller selve kontakten. Foreslår at du booter opp med en Linux live-cd (Xubuntu f.ex) og sjekker om nettet fungerer bedre da. Hvilket resultat dette gir vil i stor grad fortelle hvorvidt det er et problem med nettverkskortet eller noe annet.

Lenke til kommentar

Kanskje det rett og slett er feil på nettverkskortet eller selve kontakten. Foreslår at du booter opp med en Linux live-cd (Xubuntu f.ex) og sjekker om nettet fungerer bedre da. Hvilket resultat dette gir vil i stor grad fortelle hvorvidt det er et problem med nettverkskortet eller noe annet.

bra start, men det første jeg ville gjort var nå og sjekke at conf på tcp/ip fronten er korrekt, aner ikke hvor mange ganger jeg har møtt på folk der det plutselig er gjort endringer, lagt til/fjerna shit eller rett og slett bare satt statisk ip lokalt på maskinen som da ikke funker når du kobler opp mot anne cpe med annen dhcp pool

Lenke til kommentar

Har du sjekket at du faktisk har internett hjemme?  :hmm:

Ja, jeg har internett. Har det på alle andre dataer med kabel, utenom den ene laptopen min. Jeg lastet ned en driver manuelt igår, da fungerte det, frem til på kvelden igjen.. Så var det samme greia igjen

Lenke til kommentar

 

Kanskje det rett og slett er feil på nettverkskortet eller selve kontakten. Foreslår at du booter opp med en Linux live-cd (Xubuntu f.ex) og sjekker om nettet fungerer bedre da. Hvilket resultat dette gir vil i stor grad fortelle hvorvidt det er et problem med nettverkskortet eller noe annet.

bra start, men det første jeg ville gjort var nå og sjekke at conf på tcp/ip fronten er korrekt, aner ikke hvor mange ganger jeg har møtt på folk der det plutselig er gjort endringer, lagt til/fjerna shit eller rett og slett bare satt statisk ip lokalt på maskinen som da ikke funker når du kobler opp mot anne cpe med annen dhcp pool

 

Har allerede prøvd dette, uten hell!

Lenke til kommentar

Siden du siterer meg óg, så antar jeg at du har testet med en Linux live-cd også. Da kan det tyde på at det er noe gærn't med selve nettverkskortet.

 

Men du burde sjekke opp med en annen fysisk ruter OG kabel og se om du får samme resultat - så du kan bekrefte at det faktisk ér det som er problemet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...