Gå til innhold

NTT Security: – Det er veldig vanskelig for mindre IT-avdelinger å finne truslene selv


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Da går jeg ut i fra at det ikke er en annonse, og du har kanskje rett i at dere skrive annerledes om de store selskapene.
 
Jeg kan lite om det å skrive, så isteden for å prøve meg på amatør analyse la meg bare vise til hvordan dere skriver om apple og hvordan en annonse ser ut.
 
Artikkelen om NTT security ligner mer på dette:
https://www.digi.no/storylabs/annonse-nettverk-har-endret-seg-maten-vi-sikrer-dem-pa-ma-ogsa-endres/387765
enn dette:
https://www.digi.no/artikler/storlansering-fra-apple-ny-ios-nytt-macos-og-masse-ny-maskinvare/395191
 
Personlig hadde jeg sett om dere helle skrev om selve problemet med deteksjon, eller faktisk skrevet om de beste produktene innen den sjangeren og ikke bare de en leverandør tilbyr.
En annen ting er at ingen trenger å fortelle hvorfor Microsoft, Google eller Apple er viktige, et random konsulenthus som har en ny(er den en gang ny?) tjeneste er det litt vaskligere å se hvorfor er verdt min tid.

Endret av Civilix
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Rettelse: Det er ofte veldig vanskelig for ledelsen å akseptere hva mindre IT avdelinger forteller dem om trusler og de må ofte betale et konsluentselskap for å tro på det som blir sagt.

 

Mindre IT avdelinger advarer mot å slurve med sikkerhet og kvalitet, med formålet at ledelsen skal spare penger, for senere å måtte rydde opp i kaoset i etterkant hvor ledelsen da gjerne har leid in konsulenter for å gå over systemene som så leverer rapporter med nøyaktig det samme "den mindre IT avdelingen" har sagt hele tiden. Jeg har ikke tall på hvor mange ganger jeg har måttet rydde opp i slike scenarioer siste 20 år hvor akkurat dette er den faktiske bakgrunnen.

 

I mange selskaper med mindre IT avdelinger er dette dessverre også en kynisk og bevisst strategi. Men man kan gjerne pynte på det, hvorfor endre den tradisjonen.

Og som karen over meg nevner. Det hjelper ikke med flotte systemer (hvor enn så brukervennlig de måtte være) så lenge menneskene som bruker dem ikke er på linje.

Endret av Theo343
  • Liker 1
Lenke til kommentar

De som tror teknologi er løsningen på sikkerhetsutfordringer har verken forstått teknologien eller sikkerhetsutfordringene

 

Det er svært mye sikkerhet som kan løses med teknologi, men i dag forsøker man seg stort sett med tilleggstjenester, det fungerer svært dårlig. Sikkerhet må bygges inn i produktet fra starten av ikke legges til. Det er jo ingen som etterspør full volvo sikekrhetspakke til sin motorsykkel, all den tid det er åpenbart for oss at det ikke lar seg gjøre, men hvorfor tror vi at antivirus og brannmurer skal kunne sikre it-systemer?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...