Gå til innhold

[Løst] Regler for ombygging av campingvogn?


Anbefalte innlegg

Hei folkens!
 
Jeg har ett par spørsmål om en ombygd campingvogn.
 
I fjord fjernet jeg en campingvogn fra understellet sitt, for å så bygge noe annet. Understellet er fra en gammel Safari Lux 1980 ca. Understellet er ikke mye å skryte av. Derfor ble det lagt 3 stk 2*8 impregnerte materialer tvers over. Deretter ble de skrudd fast i rammen og lagt gulv på. Til slutt festet jeg en badestamp og rekkverk og noen sittegrupper på den. 
 
I starten hadde jeg jeg ikke tenkt til å ha den på vei, ettersom vi har en gård som vi kan bruke den på, men etter å ha tenkt litt så hadde det vært morro å kanksje fått den lovlig? Den er for øyeblikket fortsatt registrert som campingvogn, men skiltet er levert inn. Det jeg lurer på er om noen kan reglene for dette med ombygging av kjøretøy. Ettersom jeg har skjønt så skal den på kontroll, sant? Det er lys foran og bak, bremser og gode dekk.
Jeg vil tro den er lettere en det vogna var, og lasten er plassert slik at det blir riktig vekt på hengerkula.
Har hørt at ettersom stampen er festet, så går den som last?
 
Noen tips?
 

 

Hvordan legger jeg til bilder her foresten?

 
Sivert

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du må få den godkjent av vegvesenet.

 

Så lenge understellet er i forsvarlig stand så skal det ikkje være så veldig vanskelig å få det godkjent heller. Særlig dersom du finner fram vognkortet og kan vise kva understellet er godkjent for.

 

Når det gjeld badestampen og møblane så tenker eg umiddelbart at det kanskje er enklast å få godkjent den nye vogna som tilhenger, og at badestamp og møblar blir stoppa fast som last i staden for å være fast del av den nye vogna.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...