Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Lenke til kommentar

https://www.prisjakt.no/product.php?p=3939249

 

Mindre kapasitet, men kjappere.

 

https://www.komplett.no/product/830910/demovarer/datautstyr/annet-i-datautstyr/corsair-h60-hydro-series-cpu-kjoele-demo

 

Demovare, du må kjøpe kjølepasta i tillegg selv om de ikkeopplyser om at det mangler.

 

Man finner både hk, skjermkort og skjerm blant demovarene så kan være verdt en titt. Bare vær obs på å lese beskrivelsene av produktene, skjermer kan være nedsatt pga pikselfeil etc.

Endret av Nwader
Lenke til kommentar

Som sagt over her burde du heller gå for luftkjøler pga støynivå og effektivitet. Noctua er å anbefale, bare vær ops på størrelse. Noen av dem er gigantiske.

 

Et 1070 er vel det de fleste vil anbefale, kraftig kort som man har en del år fremover. 

 

ang skjerm er det vel BenQ og Asus som gjør en god jobb, hvilken prisklasse tenkte du å ha på skjermen?

Lenke til kommentar

Alltid noen som vil ha luft vs vann, men med dagens kjølere både på luft og vann, så lenge du går for riktig modell er det ikke så stor forskjell.

Har en del kjøligere cpu med min corsair h100i v2 enn jeg får med noctua D14, men jeg har da bytta corsair sine stock flyjetmotor vifter som ikke er så bra mot egne stillegående med ganske høy satic pressure (2.8mm)

Lenke til kommentar

Hei. Driver å setter sammen ei liste på en gaming pc på prisjakt. 

 

https://www.prisjakt.no/list.php?l=382433&view=c 

 

Synes? Litt usikker om jeg skal gå for 1080 eller 1070. Og skjerm bør evt være en med 144hz? Skal i utgangspunktet være en gaming pc dette. Tenker også å overklokke prosessoren litt. 

 

Hvor mye er det snakk om at du vil bruke egentlig?

Lenke til kommentar

Er snakk om å ha en pc som hvertfall skal holde  år 4 fram  i tid og kanskje skaffe meg et 1070 kort nå og evt oppgradere til kun 1080ti om et par år om resten av komponentene duger. Kan lite om PC, men hva vil folk anbefale? Tenker å skaffe meg Playerunknown Battleground og kjøre det på ganske høy grafikk og bra fps (60+) men også dra neste Battlefront på høy (HIGH), men uklart hvor mye det krever selvfølgelig..

Lenke til kommentar

Til deg som anbefaler noctua D15S, for 10 kroner mer får man jo samme kjøleren med 2 vifter. Vifta kan man jo selge for langt mer en 10,- eller bruke den i kabinettet

 

 

Er snakk om å ha en pc som hvertfall skal holde  år 4 fram  i tid og kanskje skaffe meg et 1070 kort nå og evt oppgradere til kun 1080ti om et par år om resten av komponentene duger. Kan lite om PC, men hva vil folk anbefale? Tenker å skaffe meg Playerunknown Battleground og kjøre det på ganske høy grafikk og bra fps (60+) men også dra neste Battlefront på høy (HIGH), men uklart hvor mye det krever selvfølgelig..

 

Jeg bygde ny maskin igår og kjører playerunknown på ultra i 1080 eller high i 1440p, fungerer utmerket med god fps. Har en i5 7500 og et 1060 6gb. Akkurat det spillet krever ikke allverdens.

 

Battlefront har jeg ikke, men kan prøve se hvordan maskinen kjører bf1.

Endret av Nwader
Lenke til kommentar

Aha! Mente å lese at det spillet krevde litt, men fint å vite :) Battlefront 2 som kommer i høsten, men man vet nok lite hva som kreves av det spillet nå.

 

BF1=Battlefield1 i guess? Fint om du får testa det ja. Har det spillet, men pcen min tok kvelden rundt release så fikk ikke testa all verdens. Med et GTX 770 kort. Flytende i betaen var det hvertfall..

 

Tror jeg uansett går for 1070 istedet for 1060. Mulig jeg velger i7 7700 isteden for den jeg lista opp om det skal ha noe vesentlig forskjell mtp fps..

Lenke til kommentar

Til deg som anbefaler noctua D15S, for 10 kroner mer får man jo samme kjøleren med 2 vifter. Vifta kan man jo selge for langt mer en 10,- eller bruke den i kabinettet

 

D15 og D15S er ikke helt like. Det er ikke bare 1 vs 2 vifter. Jeg har D15 selv, og den kommer nesten helt inntil skjermkortet i slot 1, så jeg har satt kortet i slot 3. Med D15S slipper man det problemet.

Lenke til kommentar

 

Til deg som anbefaler noctua D15S, for 10 kroner mer får man jo samme kjøleren med 2 vifter. Vifta kan man jo selge for langt mer en 10,- eller bruke den i kabinettet

 

D15 og D15S er ikke helt like. Det er ikke bare 1 vs 2 vifter. Jeg har D15 selv, og den kommer nesten helt inntil skjermkortet i slot 1, så jeg har satt kortet i slot 3. Med D15S slipper man det problemet.

 

 

Da har reviewet jeg så lurt meg :)

Lenke til kommentar

Alltid noen som vil ha luft vs vann, men med dagens kjølere både på luft og vann, så lenge du går for riktig modell er det ikke så stor forskjell.

Har en del kjøligere cpu med min corsair h100i v2 enn jeg får med noctua D14, men jeg har da bytta corsair sine stock flyjetmotor vifter som ikke er så bra mot egne stillegående med ganske høy satic pressure (2.8mm)

Merkelig du får andre resultater enn folk flest, må da skyldes viftene du bytta?

 

Eneste grunnen til å velge vann er for estetikken. Mindre bevegelige deler er alltid en fordel, og for en vifteljøler er det strengt tatt bare viftene som roterer. Jeg hadde definitivt valgt luft over lukka-vannsystemer. Et kjapt Google søk, spesielt mot H80i som OP har satt opp, viser at både støy og temperatur er bedre med noctua d14/d15.

Lenke til kommentar

 

Alltid noen som vil ha luft vs vann, men med dagens kjølere både på luft og vann, så lenge du går for riktig modell er det ikke så stor forskjell.

Har en del kjøligere cpu med min corsair h100i v2 enn jeg får med noctua D14, men jeg har da bytta corsair sine stock flyjetmotor vifter som ikke er så bra mot egne stillegående med ganske høy satic pressure (2.8mm)

Merkelig du får andre resultater enn folk flest, må da skyldes viftene du bytta?

 

Eneste grunnen til å velge vann er for estetikken. Mindre bevegelige deler er alltid en fordel, og for en vifteljøler er det strengt tatt bare viftene som roterer. Jeg hadde definitivt valgt luft over lukka-vannsystemer. Et kjapt Google søk, spesielt mot H80i som OP har satt opp, viser at både støy og temperatur er bedre med noctua d14/d15.

 

Er for både estetikken, men og det at jeg har begrensning i høyde så sliter med og få plass til f.eks d14 :D

Men ja, original viftene til corsair er ikke av de beste og de bråker en del, ergo bytt til egne :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...