Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Får ikke skjermbilde ved bytting av Kabinett og CPU Kjøler


Anbefalte innlegg

Hei. Siden at test pc`en bråka så veldig, så tenkte jeg at jeg skulle bytta CPU kjøleren og da samtidig kabinettet på den aktuelle PC`en. Det er forøvrig en AMD PC. Den er ganske gammel forøvrig. Uannsett da. Så tok jeg da av den gamle CPU Kjøleren (Stock) og da fulgte CPU`en med. Den satt fast. Så mens jeg styra med PC`en ellers, så la jeg CPU på bordet så lenge. Så når jeg var klar da, så la jeg CPU`en oppi socketen, men den var tydligvis løs fordi at den hendlen ville tydligvis ikke sette fast CPU`en når den ble dyttet ned. Jeg rengjorde CPU og la på ny Kjølepasta. det var Noctua D14 jeg bestilte (Som jeg også har i Hovedmaskina). Jeg skulle sette på kjøleren, men glemte selvfølgelig hvilken Ram jeg hadde, så når jeg satt den på, så passa den ikke naturlig nok for brikkene har sånn Heatsink? eller noe sånt. Jeg sjekka da Youtube om det var mulig og ta av disse og det gjorde det. Så jeg gjorde altså det. Så når jeg var ferdig så skulle jeg skru på PC`en. Da ble det ikke noe liv i den, men når jeg ordna litt med de små ledningene på hovedkortet, så starta den, men da ble det ikke noe skjermbilde. den starta, men ikke noe skjermbilde. Jeg prøvde å ta av CPU kjøleren og sette den på igjen, men nei. Jeg sjekka om jeg hadde satt den på riktig utifra en manual og det hadde jeg tydligvis gjort. Jeg prøvde også og flytta på Rambrikkene og prøve en og en Jeg har 2x 4 GB Brikker i den PC`en.

Det virker som at det er noe liv der for når jeg setter i Nettverkskablen så blinker det og når skjermen blir kobla til skjermkortet så vises det på skjermen at den blir kobla til, men skjermen slukkes.

 

Det jeg lurer på er om det er CPU`en som har fått det (Siden at den ble med opp når jeg tok av CPU Kjøleren) eller om det er Rambrikkene som har fått det siden at jeg tok av den heat greiene?

Hvis det er CPU`en, så er det bare å kaste den pga alderdom, men er det Rambrikkene, så kan jeg kjøpe nye. Da selvfølgelig Lowprofile som jeg har på hovedmaskina.

Jeg kunne selvfølglig tatt brikkene fra Hovedmaskina og prøvd de, men det blir litt stress og gjøre det, så hvis noe vet om det er helt sikkert en av de tingene, så hadde det vært greit å vite det.

Det  nye kabinettet er forresten Fractal Design R2 XL.

 

 

Hilsen. wil.

Endret av wil
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sikker på noe uten å teste komponenter enkeltvis kan man aldri være.

Men det er helt sikkert relatert til cpu montasjen.

Hvis cpu ikke starter skjer det "ingenting" . Ikke noe skjermbilde . Ingen beep debug codes. Ingen logikk som kan eksekvere bios program og init .

Eneste som stort sett skjer på et hovedkort uten cpu som fungerer er at du kan få strøm på fan headere og noen dioder kan lyse hvis der er ekstern debug chip/firmware.

 

Kople til buzzer hvis ikke hovedkortet har det integrert. Og verifiser om du får cpu init.

Endret av syar2003
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...