Gå til innhold

Jesus profitert i Gamle Testamentet


Anbefalte innlegg

Her er (noen få) av profetiene om Jesus i det Gamle testamentet som er et stort studium jeg ikke har funnet noe god sammenfattende kilde på enda, men denne nevner det i korte trekk:

 

 

Muslimer, jøder etc som baserer seg på det gamle testamentet VIL SE hva jeg snakker om hvis vi diskuterer det, ikke bare henvisninger til ham i de skriftene de baserer sin egen tro på men også på andre "rariteter" ved Jesus. F.eks hvor jødene ofret lam for å bøte over for synd, og at Jesus ble kaldt "Guds offerlam" / "den siste Adam" og at Gud sier han vil "bringe offeret selv" fordi brent offer ikke gleder ham, Jesus ble som kjent født i Betlehem hvor offerlammene ble avlet frem, hvordan de skilte de stripete fra de flekkete for å få et plettfritt lam verdig til å ofres - en illustrasjon på de gamle israelittenes historie, Jesu nedstamning fra David og videre bakover til Abraham og hvordan Jesus var plettfri iht loven etc. Hele GT peker mao. FRAM MOT JESUS!

 

Så er du muslim eller jøde med en viss kjennskap til gamle testamentet, anbefaler jeg deg MED EN GANG å komme deg til en bokhandel og kjøpe en bibel med NYE TESTAMENTET og begynne å lese!

 

Husk: Det er INGEN fordømmelse i å ta feil! Jeg var ateist selv en gang!

Endret av marius77
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For orden skyld, så mener du vel profetere, ikke profitere, som er to forskjellige ting?

 

I følge jødenes tro, skal Messias 

  1. bygge det tredje templet
  2. samle alle jødene i Israel
  3. gjøre ende på all elendighet i verden, å starte en periode med verdensfred
  4. spre kunnskap om israelittenes Gud, som vil samle verdens befolkning under den ene sanne Gud

Hvordan du har fått det for deg at Jesus oppfyller dette, vet ikke jeg, men det er lite som tyder på at noe av dette har skjedd?

 

Forøvrig er Jesus den viktigste profeten i Islam, etter Mohammad, å både jødedommen og islam er temmelig klare på at det finnes kun en Gud, å ingen andre enn Gud skal tilbes, noe både Jesus og selve treenigheten i kristendommen går i mot.

 

Jeg har ingenting i mot religiøse, men når man hevder man vet bedre hva folk skal tro på, enn alle verdens jøder og muslimer, så har man totalt misforstått sin religion.

 

Forkynn gjerne budskapet, men la andre tro på hva enn de ønsker å tro på, selv om du er uenig.

Kanskje du burde finne frem ditt eget Nye Testament, start fra begynnelsen ved å lese evangeliet etter Matteus på nytt.

Endret av adeneo
Lenke til kommentar

For orden skyld, så mener du vel profetere, ikke profitere, som er to forskjellige ting?

 

I følge jødenes tro, skal Messias 

  1. bygge det tredje templet
  2. samle alle jødene i Israel
  3. gjøre ende på all elendighet i verden, å starte en periode med verdensfred
  4. spre kunnskap om israelittenes Gud, som vil samle verdens befolkning under den ene sanne Gud

Hvordan du har fått det for deg at Jesus oppfyller dette, vet ikke jeg, men det er lite som tyder på at noe av dette har skjedd?

 

Forøvrig er Jesus den viktigste profeten i Islam, etter Mohammad, å både jødedommen og islam er temmelig klare på at det finnes kun en Gud, å ingen andre enn Gud skal tilbes, noe både Jesus og selve treenigheten i kristendommen går i mot.

 

Jeg har ingenting i mot religiøse, men når man hevder man vet bedre hva folk skal tro på, enn alle verdens jøder og muslimer, så har man totalt misforstått sin religion.

 

Forkynn gjerne budskapet, men la andre tro på hva enn de ønsker å tro på, selv om du er uenig.

Kanskje du burde finne frem ditt eget Nye Testament, start fra begynnelsen ved å lese evangeliet etter Matteus på nytt.

 

profetere ja, beklager skrivefeilen

 

Jødene er iferd med å samles i israel nå.

 

Hvis du ser Adolf Hitler merkelige romerske symbolikk (romersk hilsen - også kaldt hitlerhilsen, romersk inspirerte estetikk etc, rom for hardt fram mot jødene og korsfestet Jesus), hans snakk om et 1000 årig germansk rike med Berlin som hovedstad (i bibelen snakkes det om et KOMMENDE 1000 årig rike styrt av Jesus med Jerusalem som hovedstad), et faktum som er litt smakløst men som likevel må nevnes: at han tok livet av mange jøder som ble brent i ovner (han tok også livet av mange kristne europeere med sin giftige ideologi som nå brenner i helvete), nazistenes fascinasjon for det okkulte etc, og resultatet etterpå, med new age bevegelsen og alt dette. Slutten på hvilken æra?

 

Det står i bibelen at enden vil ikke komme før gospelet (Guds ord) er spredt verden over. Det kunne ikke skje før etter kolonitiden, og med radio, tv, internet etc så kan dette nå komme inn i alle hjem verden over - uavhengig av språk. Så det som står profetert kunne ikke skje før nå.

 

Verdensfred er vi jo på vei imot, men dette vil ikke komme før Jesus er TILBAKE, han er ikke her enda. Og israelittenes sanne Gud er Jehova personifisert i Jesus som er den messias dere (hvis du er jøde) venter på.

Lenke til kommentar

Nazistene hadde også andre mildt sagt "rare" trekk en kan kjenne igjen. Synet på mennesket som et dyr, der noen besetninger (raser) skulle settes i avl (ariere, pussig nok de kristne), mens andre (jøder) ble sett på som lavere enn rotter og i nazistisk terminologi var skadedyr (jøder, pussig nok de som ga "arierne" kristendommen - FOR FRELSEN KOMMER FRA JØDENE - som det står i det nye testamentet) .... Denne inndelingen av menneskeheten etter raser som om vi var kjøttfe eller melkekyr, er noe som er symptomatisk for satanister o.l, for ifølge dem er vi bare dyr, helst lavere enn dyr. Den kristne Gud sier derimot at vi - mennesker - er kronen på hans skaperverk og skiller ikke mellom jøde og greker.

 

Merk: Jeg sier IKKE Hitler var DEN ENDELIGE antikrist, jeg tror bare han var et forvarsel!

Endret av marius77
Lenke til kommentar

Verdensfred er vi jo på vei imot, men dette vil ikke komme før Jesus er TILBAKE, han er ikke her enda. Og israelittenes sanne Gud er Jehova personifisert i Jesus som er den messias dere (hvis du er jøde) venter på.

 

Resten av våset gidder jeg ikke kommentere, man kan neppe gi Jesus æren for Israel, eller nazistene noen som helst ære.

 

Men, jødene mener jo bestemt at Jesus hverken er Gud eller Guds sønn.

Selv om du mener Jesus er fyren alle jøder venter på, Messias, så er altså 15 millioner jøder uenig med deg, å det hjelper neppe å be dem lese det nye testamentet.

 

Sannsynligheten er stor for at du tar grundig feil, men du må jo få lov til å tro på det du vil, jeg ser ingen jøder her som forteller deg hva du skal tro og mene om Jesus, så hvorfor ikke vise de samme respekt tilbake ?

Lenke til kommentar

 

Verdensfred er vi jo på vei imot, men dette vil ikke komme før Jesus er TILBAKE, han er ikke her enda. Og israelittenes sanne Gud er Jehova personifisert i Jesus som er den messias dere (hvis du er jøde) venter på.

 

Resten av våset gidder jeg ikke kommentere, man kan neppe gi Jesus æren for Israel, eller nazistene noen som helst ære.

 

Men, jødene mener jo bestemt at Jesus hverken er Gud eller Guds sønn.

Selv om du mener Jesus er fyren alle jøder venter på, Messias, så er altså 15 millioner jøder uenig med deg, å det hjelper neppe å be dem lese det nye testamentet.

 

Sannsynligheten er stor for at du tar grundig feil, men du må jo få lov til å tro på det du vil, jeg ser ingen jøder her som forteller deg hva du skal tro og mene om Jesus, så hvorfor ikke vise de samme respekt tilbake ?

 

 

Hitler tilskriver jeg satan, hvis det ikke gikk klart nok fram. Om du ikke kan se Gud er ikke satan så vanskelig å få øye på. Jøder benekter satans eksistens, men da er jeg spent på å høre hvem de tror Hitler var sendt fra. (edit: legger inn ref. til nazistenes dype engasjement i okkultisme her sånn)

 

Jeg inviterer jøder spesielt men og muslimer til å lese NT, jøder aller mest fordi de er redde for NT. De skjønner ikke at alle apostlene VAR JØDER, og at de, som skriftene beskriver, alt har blitt et lys for verden - blandt milliarder av kristne. Se f.eks denne videoen om en jøde og hans forutintatthet til hva kristendom var:

 

 

Så enkelt som han beskriver det kan det være!

Endret av marius77
Lenke til kommentar

Her er (noen få) av profetiene om Jesus i det Gamle testamentet som er et stort studium jeg ikke har funnet noe god sammenfattende kilde på enda, men denne nevner det i korte trekk:

 

 

Muslimer, jøder etc som baserer seg på det gamle testamentet VIL SE hva jeg snakker om hvis vi diskuterer det, ikke bare henvisninger til ham i de skriftene de baserer sin egen tro på men også på andre "rariteter" ved Jesus. F.eks hvor jødene ofret lam for å bøte over for synd, og at Jesus ble kaldt "Guds offerlam" / "den siste Adam" og at Gud sier han vil "bringe offeret selv" fordi brent offer ikke gleder ham, Jesus ble som kjent født i Betlehem hvor offerlammene ble avlet frem, hvordan de skilte de stripete fra de flekkete for å få et plettfritt lam verdig til å ofres - en illustrasjon på de gamle israelittenes historie, Jesu nedstamning fra David og videre bakover til Abraham og hvordan Jesus var plettfri iht loven etc. Hele GT peker mao. FRAM MOT JESUS!

 

Så er du muslim eller jøde med en viss kjennskap til gamle testamentet, anbefaler jeg deg MED EN GANG å komme deg til en bokhandel og kjøpe en bibel med NYE TESTAMENTET og begynne å lese!

 

Husk: Det er INGEN fordømmelse i å ta feil! Jeg var ateist selv en gang!

 

 

Det er jo ikke rart at det gamle testamentet bygde opp mot Jesu ankomst, da alt ble skrevet/redigert etter Jesu levetid ;)

Lenke til kommentar

 

Det er jo ikke rart at det gamle testamentet bygde opp mot Jesu ankomst, da alt ble skrevet/redigert etter Jesu levetid ;)

Det er muligens de nye testamentet du tenker på?

 

Det gamle testamentet kan man faktisk sammenligne med jødenes versjon av samme, og konkludere med at iallefall endel ikke har blitt skrevet/redigert etter Jesu levetid.

 

En annen sak er at oversettelsen til (ny-)norsk, via svensk/dansk, tysk, latin, gresk, og Hebraisk (eller Arahmaisk), neppe har spesielt mye med originalen å gjøre. ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...