Gå til innhold

Hjelp, vifter og kjøling til min nye pc?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Du trenger jo en kjøler til CPU, da den ikke er boxed(med vifte).

 

Da du ikke skal overklokke skal alle vifter med XP2700+> fungere fint  :thumbup:

vet ikke om jeg spør om noe dumt nå men trenger jeg ikke kjøling på noen av de andere delene?

Eller er det bare hvis jeg skal klokke?

:dontgetit:

 

trenger egentlig noen forslag til hvordan kjøler til CPU og hvilke vifter jeg trenger

Endret av HANdSome OLAV
Lenke til kommentar

Vel, hovedsaken er å kjøle prosessoren. Du kan, hvis du vil, montere en kabinettvifte (en "generell" vifte som hjelper til å kjøle ned lufta i hele kabinettet) , men ingen av de andre komponentene du har krever aktiv kjøling, med unntak av grafikkortet, som allerede har kjøling, eller hvis den ikke har det, skal den ikke ha det.

 

Vifte til CPU kan du få tak i stort sett hvor som helst. Spesifikke modellnavn o.l. må du nok lese deg frem til selv, men hvis du ikke er så nøye på litt bråk fra maskinen funker det å bare stikke til nærmeste dataforhandler og kjøpe en vifte fra ham eller henne.

Endret av Turboneger
Lenke til kommentar

Hvis du har penger til det kjøper du en skikkelig kjøler med det samme! Ikke noe halvgode løsninger til 100-lappen.. En billig kjøler vil etter all sannsynlighet kjøle cpu'en men før eller siden blir du lei av støyen og kjøper en mye dyrere kjøler. Vil faktisk påstå at en god kjøler har mye lengre levetid enn en cpu..

F.

Lenke til kommentar

wtf er det du preiker om?

Det der er en dårligere kjøler enn det jeg foreslo og mye dyrere og ikke tilgjengelig... Thermaltake er på tilbud nå til 245;- + en papst til 145;-, = 390;- kroner pluss frakt og du har den beste stillegående amd-kjøleren som er å få tak i. Gå for dette, du blir ikke skuffet, evt kan du jo ta en 19dB papst i stedet, nesten like stille og veldig bra ytelse..

F.

Lenke til kommentar
lurer på hva jeg trnger av vifter og kjøling til denne maskinen?

har ikke planer om å overklokke i første omgang.

 

Chieftec Dragon Medium Tower m/360W/USB/FW

AMD Athlon XP 2600+ (Barton) (ikke boxed)

Abit NF7 v2.0

Asus Radeon 9600XT 128MB

WD1200JB

pc3200TwinMOS Dual Pack PC3200 512MB/2x256MB

 

:dontgetit:

CPU kjøler MÅ du ha! kjøp en thermaltake Volcano 11+ eller coolermaster aero 7+ de er en av de beste kjølerene til pr.dags dato! begge kan kjøle opptil xp3200 og høyere, så her blir det kalt med en xp2600, bruk artiv silver 5 kjølepasta, så får du nok veldig fin og lav temperatur på datan din! alrdi dumt og ha det kalt i en data! ;)

Lenke til kommentar
hva med denne kjølern og en papst 612 n2gh vifte

til cpu

 

og denne vifta til kabinettet

Den papst vifta ser fornuftig ut, den lagde jo bare 12db, det kan man sikkert ikke høre engang. kjekt med lite støy! men den andre cpu vifta der, vet jeg ikke om du burde bruke, den var VELDIG tung. og den kan da lett ødelege cpu kjernen, hvis du skal ha det stilegående, så kan du jo evt kjøpe en Glacialt tech silent breeze cpu vifte, den er stile, og klarer din cpu. men de jeg foreslo i stad er mye kraftigere og vil senke tempen mye mer da.

Lenke til kommentar
hva med denne kjølern og en papst 612 n2gh vifte

til cpu

 

og denne vifta til kabinettet

Den papst vifta ser fornuftig ut, den lagde jo bare 12db, det kan man sikkert ikke høre engang. kjekt med lite støy! men den andre cpu vifta der, vet jeg ikke om du burde bruke, den var VELDIG tung. og den kan da lett ødelege cpu kjernen, hvis du skal ha det stilegående, så kan du jo evt kjøpe en Glacialt tech silent breeze cpu vifte, den er stile, og klarer din cpu. men de jeg foreslo i stad er mye kraftigere og vil senke tempen mye mer da.

mener du denne?

 

ser jo ikke tung ut.

 

Hvor står det at den er tung

Lenke til kommentar
hva med denne kjølern og en papst 612 n2gh vifte

til cpu

 

og denne vifta til kabinettet

Den papst vifta ser fornuftig ut, den lagde jo bare 12db, det kan man sikkert ikke høre engang. kjekt med lite støy! men den andre cpu vifta der, vet jeg ikke om du burde bruke, den var VELDIG tung. og den kan da lett ødelege cpu kjernen, hvis du skal ha det stilegående, så kan du jo evt kjøpe en Glacialt tech silent breeze cpu vifte, den er stile, og klarer din cpu. men de jeg foreslo i stad er mye kraftigere og vil senke tempen mye mer da.

mener du denne?

 

ser jo ikke tung ut.

 

Hvor står det at den er tung

Hehe :laugh: , den lille fisen, der nei, den veier vel ikke stort. men jeg tenkte på den swiftech vifta du satte opp, den veide jo 650Gram! det syns jeg var tungt!

 

Dessuten så kjøler thaermaltake volcano 11+ og coolermaster aero 7+ sikkert en god del bedre også koster de jo 1-2 hundre lapper mindre!. sjekk ut vifter/kjøing på komplett.no . der finner du coolermaster og thermaltake!

Endret av AMD_XP3000+
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...