Gå til innhold

vannkjøling help me


Anbefalte innlegg

har planer om å gå til anskaffelse av vannkjøling, da tenker jeg bare på til CPU. derfor så jeg meg om etter et enkelt og greit sett og fant et på 3dfxcool

vannkjølingen jeg kunne tenke meg

skal også ha en flaske AC anti-korrosjon-eller-noe-sånt fra microplex + en flaske med UV reaktiv væske (grønn) fra microplex. (fant ikke dette på 3dfxcool, ellers hadde jeg jo kjøpt det samme der)

 

da e rmitt spørsmål: noen som har noe erfaring med dette settet? eller hva med kondens på slanger etc? burde jeg gjøre noe for å hindre dette før jeg setter igang? slangene bør jo helst forbli gjennomsiktige da jeg skal ha UV væske oppi der. noen som har noe erfaring med UV væske til vannkjøling? eller er det none som har noen andre tips jeg burde høre på? som f.eks. andre vannkjølingssett e.l.

 

HER er bilde av min mod (ja det er forsåvidt bare 2 katoder slengt inni der) da skjønner dere kanskje at jeg vil fortsette å holde stilen med "lysende rør"

 

på forhånd takk!

 

MvH.

Thomas aka. DimensionX

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er riktig at det ikke blir kondens før temperaturen går under rom temp. Du må altså har radiatoren et annet sted, hente vann fra et annet sted, pelt eller vapo (mange muligheter).

 

Samme det, jeg lurte på om du har 4 hull rundt CPU din. Den vannkjølingen skulle jo festes i de hullene. Jeg kikket på MB ditt, men så ingen hull. Bare noen hvite prikker i det svarte festet rundt, men det er vel ikke de? Enten ser jeg dårlig, tar helt feil eller så må du ha en annen kjøleblokk. Har ingen erfaring med vannkjøling. Heller ikke UV væske.

 

Edit: hva slags kabinett har du? Bare lurer siden det så meget romslig ut...

Endret av PsychoPat
Lenke til kommentar

Det blir ikke kondens på slanger med det settet der.. en radiator kjøler bare ned til romtemp og der stopper det! Men det ser bra ut det settet! UV-veske, hva trenger du egentlig å vite om det? det lyser når det blir belyst med UV og om jeg ser riktig så har du en UV katode der så det blir bra.

Lenke til kommentar

ja jeg tenkte kanskje at UV væsken gjorde vannet dårligere på noen måte.

 

jeg har et Chieftech Dragon Fulltower, står i signaturen min. billig og stort kabbis.

 

veeel, for å være helt ærlig vet jeg ikke helt med det HK mitt i sign. du skjønner, jeg skulle sjekke på komplett.no for å finne ut hva de tallene bak MSI var på mitt HK, (sr.nr. 117344) men de hadde ikke denne varen igjen så jeg fikk aldri sjekket helt om det vare 845g eller p eller noe sånt, så jeg bare skrev noe :p

 

hva mener du de hvite hullene? noe jeg har misforstått? det står at den passer til s.478, men da mener du kanskje at det er en egen finurlig liten festningsmetode som jeg kanskje ikke har? :dontgetit:

 

 

vel, jeg tenkte litt på tanken: vi har en gammalt kassert isbit-maskin, som funker ekstremt dårlig(dvs den fryser ikke vannet godt nok) tenkte jeg skulle fjerne alle deler jeg ikke trenger på denne, mounte den i kassa og passe på å ha en lang vann-kabel som jeg vikler tundt hele greia. for det er jo bare en stav som er dritkald som vannet blir sprutet på som gjør at isbitene kommer.

men, dette er beyond mine skills, men det var gøy å se for meg resultatet.

Endret av Dimensionx
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...