Gå til innhold

Hei, burde jeg oppgradere min CPU? og hvilken?


Avstemning:  

3 stemmer

  1. 1. Oppgradere prosessor eller hovedkort?

    • Prosessor (Eks: I5, I7 / AMD)
      3
    • Hovedkort (Eks: B85, B250M / AX370)
      0


Anbefalte innlegg

Hei, jeg har en I5-4570 3.20 GHz (Non-K) prosessor stående i min stasjonærende pc.

 

Denne har jeg hatt i 1-2 år nå og spillene jeg spiller krever mer cpu-kraft, og den jeg har nå rekker ikke til. Spiller mye Cities; Skylines i det siste, og byene blir for store til at cpu'en makser ut på 100% veldig ofte, fps'en går ikke direkte ned men ser fps-hakk og cpu-bruken er veldig høy, veldig ofte.

 

Litt mer informasjon om hva pcen sin bruk er:

- Gaming generelt, litt små-jobbing.

- 4-5k til disposisjon?

- Overklokkes: Ja.

- Helst Intel.

 

Da er spørsmålet mitt dette, eller mer sagt 2.

 

1. Burde jeg oppgradere til en cpu som I7-4790K 4 GHz som støtter LGA 1150 som mitt hovedkort/motherboard bruker?

 

2. Eller burde jeg oppgradere hoved-kortet/motherboardet mitt så jeg kan bruke en høyere/kraftigere cpu? (Må nok kjøpe cooling / bedre psu samtidig?)

 

Har spurt dette et parr steder og I7-4790K 4 GHz ser ut som vinneren, men vet ikke om den er kraftig nok heller ettersom Cities Skylines bruker veldig mye cpu-kraft når byen min enten treffer et punkt hvor veldig mye skjer på en gang.

 

Å får og gjøre dette klart:

Nei, ram'en men er ikke problemet, og skjermkortet er også kraftig nok. Ettersom jeg har 24 GB ram og et MSI skjermkort. (R9 380 4 GB Gaming) så det holder i massevis her.

 

Noen som har noen forslag over hva jeg burde gjøre? Legger til mine specs nedenfor så folk ikke bare "spurter ut" et svar med in-kompatible utstyr/specs jeg ikke har kompatibel med.

 

Specs:

 

 

CPU - Intel Core i5-4570 3.20 GHz

GPU - MSI Radeon R9 380 Gaming 4GB

RAM: 24576 MB (24 GB) (HyperX~)

SSD1: Intel SSDSC2CT180A4 (167 GB)

HDD1: HyperBox-X (465 GB)

SSD2: Samsung 850 EVO (500 GB)

PSU: Cooler Master G550M

Kabinett - CM Storm Scout 2 Advanced Gaming

 

 

Endret av MultiGamerClub
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

1. Burde jeg oppgradere til en cpu som I7-4790K 4 GHz som støtter LGA 1150 som mitt hovedkort/motherboard bruker?

 

Ja, innenfor ditt budsjett er det den beste løsningen. De her har en 4790K inne. Hvis du ikke får den ytelsesforbedringen du trenger/ønsker så kan du jo bruke angreretten og sende CPU tilbake.

 

Skal du oppgradere hele maskina så må du nok spare opp en del mer penger. 4-5000 kr er jo ingenting i disse dager for PC.

Lenke til kommentar

Hvis han selger for eksempel egen CPU+HK+8GB som en pakke, og 16GB Kit'et separat på finn.no. Og så legger til budsjettet sitt på 4-5K. Bør han ha råd til en av disse. Jeg ville trodd det fort blir langt å foretrekke. Kan være Netonnet har noen tilsvarende pakker også..

 

Pluss en Windows lisens da.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...