Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

A6, 5-serie, E-klasse - fordeler og ulemper.


Anbefalte innlegg

Skal ha ny bil og etter å ha tenkt mye har jeg havnet på enten A6, 5-serie eller E-klasse. Bilen kommer ikke til å bli mye brukt da jeg bor sentralt og strengt talt ikke trenger bil, men småkjøring og langturer i ny og ned. Har diesel nå og kjører såpass hyppig på motorvei at tett dpf ikke er et problem, så diesel/bensin er ett fett. liker å kjøre alle bilene og føler de stiller ganske likt, så har litt problemer med å velge. Tenker fra 2004-2010, vil ikke legge mye penger i bil da jeg som sagt egnetlig ikke trenger bil 130k maks. Vil ha hengerfeste, PDC, multiratt, cruise er et must. Ser helst etter en stasjonsvogn, men sedan kan gå. Automat er fint, men det har vel vært mye problemer med multitronic`en til audi? på BMW og mercedes er vel automat mer eller mindre normen. Er det noen som har tips her, og evt. hva man skal se etter/sjekke.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Gammel tysk "billig" premium kan bli dyrt.

Alle bilene du nevner har sine svakheter, og ingen kan utelukkes at de får betydelige påkostninger og sammenbrudd.

Å finne det riktige eksemplaret og sjekke det nøye på verksted er nok det viktigste her, ikke hvilket merke som står i grillen.

Generelt har jeg mest dårlig erfaring med Audi, men det er ikke noe å basere seg på igrunn.

Lenke til kommentar

tenker å finne en som er fulgt godt opp mtp. servicer og bruke den til den kreperer :)  Hadde en E39 for mange år siden og den var det mye elektronikkfeil på, men hadde også en E81 som fungerte knirkefritt. Før det eide jeg en w202 og den hadde jeg ingen problemer med (med unntak at den var litt tørst på småkjøring) Men audi har jeg ingen erfaring med. Det virker som det er servicer som er nøkkelen til suksess her og at regreim/kjede er skiftet/strammet

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

Er et par ting å passe på når det kommer til E61 kontra E60. Det er som regel litt mer kødd med de bilene. Ledningsnettet i bakluka må som regel byttes. Det er mer problemer med luftfjæring enn vanlige fjærer. E61 har luftfjæring bak, E60 har vanlige fjærer. Panoramataket i E61 tuller litt mer enn takluka i E60. Hvis du kan skru litt, så bør ikke disse tingene være så vanskelige å ordne.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...