Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Den store ASMR-tråden


  

13 stemmer

  1. 1. Opplever du ASMR?

    • Ja, ofte
      4
    • Ja, en sjelden gang
      4
    • Nei, aldri
      5


Anbefalte innlegg

Noen her som har erfaringer med ASMR? Jeg har hatt det hele livet, men visste ikke før jeg oppdaget det ved en tilfeldighet på YouTube at opplevelsen faktisk har et navn.

 

Les om hva ASMR er her.

 

Ikke alle kan oppleve ASMR, og det varierer fra person til person hva som trigger opplevelsen. Myk og sensuell hvisking er dog en gjenganger. Her er en video som fungerer på veldig mange av de som er så heldige å være disponert. 

 

 



Anonymous poster hash: c1c12...031
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Noe helt jævlig også.

Jeg kan ikke se på ikke-seksuelle fysiske berøringer uten å "føle" berøringene, i så stor grad at jeg unngår å se på når mennesker er fysiske, for å slippe å trigge ASMR.

Jeg la merke til det for alvor da jeg skulle lære meg massasje, og så instruksjonsvideoer -- og følte meg helt overveldet av opplevelsen.
For referanse: Det er circa null seksuelt i natur; det er ikke en følelse som i seg selv kan føre til eskalering.

 

Joda. Kvinnelig hvisking, massasje uansett kjønn, mennesker som berører andre mennesker i virkeligheten; når noen klemmer, når noen holder på armen til noen andre -- og spesielt når noen stryker noen andre sitt hår.

Endret av Red Frostraven
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg kan ikke se på ikke-seksuelle fysiske berøringer uten å "føle" berøringene, i så stor grad at jeg unngår å se på når mennesker er fysiske, for å slippe å trigge ASMR.

For referanse: Det er circa null seksuelt i natur; det er ikke en følelse som i seg selv kan føre til eskalering.

 

For meg er det kun lyder som trigger ASMR. Har hørt at synsinntrykk er trigger for mange også. 

 

ASMR er ikke seksuelt, det er noe helt eget. 

 

Anonymous poster hash: c1c12...031

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg har hatt det siden jeg var liten, om det er det jeg har. Men aldri hørt om andre som har opplevd det eller hørt noe navn på det før nå.

Har konkludert med at det skjer omtrent bare når jeg har sovet lite, da blir det trigget av spesielle lyder. En utrolig behagelig følelse som begynner i hodet og fortsetter og gir meg frysninger på hele kroppen, blir av og til småkåt uten at lyden eller noe har med noe seksuelt å gjøre. Skjer alltid helt plutselig utennat jeg kan styre det, men ble ikke trigget av hviske videoen.

 

Anonymous poster hash: 2f4ff...818

  • Liker 1
Lenke til kommentar

For min del, når det kommer til opplevelsen av ASMR:
 

 

Se "bekreftende eller pleiende" fysisk berøring mellom andre mennesker: Svært utløsende
Se videoer av massasje: Svært utløsende
Se noen børste noen andre sitt hår (når de liker det): Svært utløsende
Hvisking: Noe utløsende når jeg er ordentlig trøtt og avslappet
Tapping og skraping: Noe utløsende når jeg er avslappet
Rollespill-pleie: Noe utløsende når jeg er avslappet

Foretrekker videoer av jenter.

Når det fungerer litt:
En fysisk følelse av velvære.

Når det fungerer normalt:
En fantastisk følelse av velvære og lykke, og det kribler litt kroppen.

Når det fungerer perfekt:
Kriblende følelse som sprer seg ut over gjennom hele kroppen, og intenst velvære.



Anonymous poster hash: 5eefd...dde
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 2 uker senere...
  • 5 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...