Gå til innhold

masteroppgave statsvitenskap skisse


Anbefalte innlegg

Jeg skal skrive en masteroppgave i statsvitenskap. Må levere en skisse innen kort tid. Men jeg aner ikke hvordan en slik skisse skal være? hva skal den inneholde og skal den skrives som fagtekst eller i jeg form?

 

Har prøvd å lete på nettet etter en mal.. men finner ingen.. Noen som kan hjelpe? Hvis noen har en slik skisse ville jeg satt utrolig pris på å få se den..

 

kjenner jeg har kalde føtter og panikk for at jeg ikke skal greie dette :(

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har dere ikke fått noen eksempler fra skolen på hvordan det kan bli gjort? Nå har jeg aldri skrevet noen master oppgave men jeg synes ihvertfall en skisse skal inneholde litt om alt du skal skrive. Ikke noe perfekt men bare raskt sånn at du kan få en viss oversikt over et du skal skrive om. Legg vekt på det du forventer blir hovedinnholdet til oppgaven din. forklar litt om det. Du kan og formulere ting eller konklusjoner som du kan se litt på senere og se om er sanne eller ikke. 

 

Søsterå mi skrev skissen hennes mer som en fagtekst sa hun.

 

Når skal skissen leveres inn?

Lenke til kommentar

Har du ikke en veileder som kan hjelpe deg?

 

Når det angår skisse vil jeg anta du ihvertfall bør ha med om følgende, samt drøfting av det:

 

*Tema, hvorfor dette temaet

*Arbeidstittel

*Problemstilling

*Metodevalg, hvorfor egner denne metoden seg? Hvordan skal du finne ut av problemstillingen?

*Avgrensing (Aktører, utvalg osv)

*Relevant litteratur

  • Liker 1
Lenke til kommentar

jeg vet hvordan strukturen i en masteroppgave er, men tror ikke det er neningen skissen skal utformes slik..

 

Hst veileder, men tror ikke jeg kan spørre om dette da skissen også skal være grunnlag for en stioend søknad.

 

selve innholdet er greit, men hvordan formuleringene skal være er jeg usikker på. skal den være personlig, i jeg form, der det kommer subjektivt frem hva jeg mener? eller en ren objektiv beskrivelse ?

Lenke til kommentar

jeg vet hvordan strukturen i en masteroppgave er, men tror ikke det er neningen skissen skal utformes slik..

 

Hst veileder, men tror ikke jeg kan spørre om dette da skissen også skal være grunnlag for en stioend søknad.

 

selve innholdet er greit, men hvordan formuleringene skal være er jeg usikker på. skal den være personlig, i jeg form, der det kommer subjektivt frem hva jeg mener? eller en ren objektiv beskrivelse ?

 

Skriv i en form, så retter veilederen din det. Punktum. Finale.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Gjest Slettet+921324

Kanskje du må føre opp en arbeidsplan, tidsramme, for skissa også. Det måtte vi på fakultetet jeg studerte ved. Er skissa en del av et emne du følger dette semesteret, finner du kanskje info i emnebeskrivelsen.

Endret av Slettet+921324
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...