Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bytte ut hele standardradioen (Volvo XC90, 2005)


Anbefalte innlegg

Hei folkens,

 

Jeg er helt ny på forumet, og håper på noen gode svar på utfordringen min :)

Jeg har en Volvo XC90 (2005-modell), og ønsker å bytte ut standardradioen da den ikke har DAB. Det er ikke ønskelig å få inn et DAB-adapter, men hele bytte ut hele greia med noe litt mer moderne.

 

Jeg har noen kriterier. Noen er absolutte (merket med *), mens andre er ønskelige:

 

1) Passer inn i "hullet" *

2) DAB *

3) Bluetooth *

4) Kan styres av knappene på rattet *

5) Rimelig pris (under 2000 kr)

6) Navigasjon for (iallfall) Norden

 

Er det noen som har LITT mer peiling enn meg selv, og har noen tips? :)

 

 

Venter i spenning...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

I den bilen er det vel mest praktisk med en 2-DIN stereo? I så fall har Pioneer noen greie enheter, men omtrent uansett hvordan du snur deg så sprenger du 2.000,-grensen med god margin. For å få virkelig god DAB-mottakning (altså minst så bra som FM var), så er du prisgitt takmontert antenne. Bare en slik antenne kommer på et sted mellom 1-2000,- , mens en hovedenhet kommer på fra 2000 og oppover. Skal du ha brukandes navigasjon så må du stort sett opp i minst 6-7000,-
Kontroll av knappene på rattet da må du ha en overgang som ligger fra 500 og oppover til et par tusen. Om du skal ha noe som virker.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Bilen din er det vanskelig å bytte spiller i.

 

Det er ikke umulig, men pga at originalspilleren er integrert med CANBUS så bør du finne noen til å hjelpe deg å montere som har gjort det før.

 

Strømmen bilradio gjorde det på en kompis sin XC90 for noen år siden. Ring og hør med de på løsning. Han betalte oppunder 10000,- men spilerene har vel blitt litt billigere siden den gang.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...