Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Må bytte skiver, klosser foran/bak og caliperne bak..


Anbefalte innlegg

Hei! Har nettopp fått en pris hos et verksted på 17 Tusen for å bytte klosser og skiver foran og bak + calipere bak

 

 

og en pris på 12 Tusen for å kun skifte klosse, skiver og caliperne bak

 

Hva tenker dere om den prisen ? De foran greier jeg nok å ta selv så vurderer det andre tilbudet, har ikke peiling på å skifte calipere

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Helt umilig å si uten å vite hvilken bil det gjelder, men alle de delene bør du normalt kunne få kjøpt på nettet for ca 6-7000,- iallefall, og så er det jobben igjen. - Antar det ville tatt meg ca 3-4t på min bil.

 

Edit; Eksempelpriser på deler fra mister-auto (+mva) - ser ut som det er lite calipere tilgjengelig uoriginalt.

 

Dette er ganske enkle deler å bytte, usikkerheten ligger i om noe har rustet/korrodert så det er vanskelig å få løst, da kan det fort gå endel tid.

post-11787-0-46933800-1493114953_thumb.png

Endret av kjetilkl
Lenke til kommentar

Siden du ikke skriver nøyaktig hvilken bil, så blir det å gjette. Hos rexbo.eu vil skiver, klosser hele veien med monteringssett, samt begge kalipperne bak, ligge på knappe 7.000.- ferdig levert til deg. Alt etter montasjeløsning som benyttes og hvorvidt det er separat håndbrems og om den er i ok stand, så vil jeg grovt tippe en 5-6 timer på bytte? Så vil tro det er mulig å halvere prisen, med ymse forbehold..

Lenke til kommentar

Siden du ikke skriver nøyaktig hvilken bil, så blir det å gjette. Hos rexbo.eu vil skiver, klosser hele veien med monteringssett, samt begge kalipperne bak, ligge på knappe 7.000.- ferdig levert til deg. Alt etter montasjeløsning som benyttes og hvorvidt det er separat håndbrems og om den er i ok stand, så vil jeg grovt tippe en 5-6 timer på bytte? Så vil tro det er mulig å halvere prisen, med ymse forbehold..

Så forævrig ut som de samme delene var mye dyrere på rexbo enn de var på mister-auto ... (sjekket bare etpar stykker)

Lenke til kommentar

 

Siden du ikke skriver nøyaktig hvilken bil, så blir det å gjette. Hos rexbo.eu vil skiver, klosser hele veien med monteringssett, samt begge kalipperne bak, ligge på knappe 7.000.- ferdig levert til deg. Alt etter montasjeløsning som benyttes og hvorvidt det er separat håndbrems og om den er i ok stand, så vil jeg grovt tippe en 5-6 timer på bytte? Så vil tro det er mulig å halvere prisen, med ymse forbehold..

Så forævrig ut som de samme delene var mye dyrere på rexbo enn de var på mister-auto ... (sjekket bare etpar stykker)

 

Ja, det varierer veldig. Rexbo er veldig rimelig på noe, men ikke alt. Fordelen som gjør at jeg bruker de endel er at de har stort utvalg og brukbar kundeservice. De har f.eks gode priser på enkelte merker bremsedeler, mens andre er ikke spesielt rimelig. Så en må sammenligne med andre. I.f.t norske forhandlere er de begge grisebillige :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...