Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Flytte / bo veldig billig


Anbefalte innlegg

Trenger å finne en løsning på å flytte til faren, flytta fra han siden gikk ikke å bo med han i 2år. Nå er det ikke lett å få kontakt med han. Lurer på hva jeg kan gjøre? Er det noen andre alternativer jeg trenger flytte et sted som blir nesten Grattis å bo siden har en del utforndninger med å fikse tenner blant annet som må gjøres i utlandet og tar tid.

 

Anonymous poster hash: 0c8c9...8f4

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

tettsteder langs toglinje er jo kanskje ikke så dumt, da har man sannsynlighet for å få jobb i nærlokalet og tog gir fleksibilitet til å reise

 

og slike tettsteder har som regel "billig" priser på boligene

Lenke til kommentar

Leie/kjøpe campingvogn. Skal du leie en leilighet, så må det blir noe rundt 3000/mnd, minst. Finnes vel nesten ikke noe billigere enn det.

Kjenner en kompis som har faktisk en campingvogn og er gammelt som bor hos foreldra og de brukte ikke den på flere år. Da jeg spurte han om den så sa de skulle kaste den. Er det mulig tror du å kunne fikse den og bo inni den? Tips til å få til å få lov til å bo inni den fra foreldra i fra kompisen?

 

Anonymous poster hash: 0c8c9...8f4

Lenke til kommentar

 

Leie/kjøpe campingvogn. Skal du leie en leilighet, så må det blir noe rundt 3000/mnd, minst. Finnes vel nesten ikke noe billigere enn det.

Kjenner en kompis som har faktisk en campingvogn og er gammelt som bor hos foreldra og de brukte ikke den på flere år. Da jeg spurte han om den så sa de skulle kaste den. Er det mulig tror du å kunne fikse den og bo inni den? Tips til å få til å få lov til å bo inni den fra foreldra i fra kompisen?

 

Anonymous poster hash: 0c8c9...8f4

 

Selvfølgelig er det -mulig-, alt er mulig.

 

Må bare påpeke en del ting som kan bli vrient, men som det virker som at du kan være klar for å finne deg i.. Du vil ikke ha noen vaskemaskin, strøm, vann, postkasse (få posten levert til noen du kjenner), fast adresse, toalett, komfyr, kjøleskap. Du må tenke temmelig spartansk. Jeg har aldri bodd sånn før, men bare tenker meg frem.

 

Så jeg regner med at hvis du vil ha strøm og vann, så må du leie en plass på en campingplass. Jeg antar at det er billigere enn å leie leilighet. Men det blir jo neppe sentralt. Så det blir en del "trade off" her, men resten må du nesten finne ut av selv. Jeg har lenge vurdert å prøve det her selv, bare for å ha friheten og ikke leve så materialistisk. Når man har mindre plass, så kjøper man mindre dritt og skrot, lever mer effektivt.

Lenke til kommentar

Man blir i utgangspunktet uten fast bopel om man bor i campingvogn, noe som gjør det vanskelig med kreditt og en del andre ting.

 

Så enkle ting som å ha et mobilabonnement kan bli vanskelig.

 

Det var snakk om noen regelendringer her, men jeg tror ikke de har blitt implementert enda..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...