Gå til innhold

Nettbrett til streaming til under 1000


Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg er ute etter et nettbrett. Jeg har aldri hatt et nettbrett før og kan svært lite om det.

Mine behov er Netflix, TV2 Sumo, Canal Digital Go, HBO, Viaplay og NRK. Er det slik at disse vil funke på stort sett alle operativsystem, eller er det enkelte som har færre apper enn andre? Alt annet jeg har er Android, så hadde i utgangspunktet foretrukket det, men det er ikke et absolutt kriterie.

Kamera er helt ubetydelig. Jeg vil bare ha den stående på skrivebordet mitt med en film eller sport løpende i bakgrunnen mens jeg jobber på laptopen.

Stabil streaming, bra bilde, OK lyd uten headset og bra utvalg i apper er viktigst. Helst under tusenlappen. Brukt er også greit.

Takk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-329093

Stående? Du mener liggende? Hvis det skal være stående må du vel ha en dockingstasjon?

 

Jeg vet ikke om alle de tjenestene støttes av apple men jeg vet at det finnes apper for alle de tjenestene på android, men husk at du må være satelitt-TV kunde hos kanal digital for å bruke canal digital appen. Jeg har kabel-TV fra canal digital så jeg kan vel ikke bruke den tror jeg...

Lenke til kommentar

Tenkte et stativ. Er kunde hos Canal Digital, så det er ordnet. Om ikke du er klar over det har du tilgang til en tilnærmet likeverdig tjeneste som kabelkunde.

Jeg tror jeg vil ha Android. Hvordan er Lenovo? Yoga Tab 2 eller TAB 2 A10-70? Acer Iconia One B3-A30?

Klar over at dette er langt fra toppmodeller, men det trenger jeg rett og slett ikke. Streaming, torrenting og kanskje mulighet for VPN er alt jeg vil ha.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-329093

Tror alle de støtter alt det der, har selv bare denver og samsung nettbrett. Denver brettet er ubrukelig. Samsungbrettet er bra, men lite lagringsplass, så hvis du skal lagre mye på brettet så pass på at det har mulighet for micro-SD kort med mye plass.

 

Hva er adressen til den tjenesten for canal digital kabelkunder da?

Lenke til kommentar

Tusen hjertelig til begge for svar.

-X7ENIANL: Tjenesten heter T-We. Tror muligens du også må ha internett fra Canal Digital for å få det inkludert gratis, men ellers koster det 79 kroner. Les mer her: https://kabel.canaldigital.no/tv/t-we/ Jeg har sett det i bruk hos en kamerat, og kunne ikke sånn umiddelbart se de store forskjellene fra Go. Mulig innholdet og rettighetene ikke er de samme, men i alle fall verdt å utforske. Go har vært en gamechanger for meg.

vidor: Hvor langt ned i pris skal vi før det blir sirup? Jeg går klar av sirupterskelen med god margin i et par år fremover med A10-70? Og er Yoga 2 bedre? Den får gode skussmål her: http://www.lydogbilde.no/test/mobil-nettbrett/gruppetest_nettbrett-i-mellomklassen/lenovo-yoga-tablet-2-2

Er det korrekt å anta at om appen finnes på min Android-telefon, så vil den funke på alle Android-nettbrett òg? Eller er det forskjeller der?

Lenke til kommentar

A10-70 er nyere. Brettene er så å si identiske ellers. Nyere brett pleier få oppgraderinger lengre fram i tid fra kjøpstidspunkt enn eldre modeller, så det følger ikke garantitid. Det er så mange ulike CPU'er og GPU'er på nettbrett at det enkleste er egentlig å gå for minimumspris. Dvs ikke noe særlig under det du får A10-70 for. Denne varer nok greit noen år framover.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-329093

Tusen hjertelig til begge for svar.

 

-X7ENIANL: Tjenesten heter T-We. Tror muligens du også må ha internett fra Canal Digital for å få det inkludert gratis, men ellers koster det 79 kroner. Les mer her: https://kabel.canaldigital.no/tv/t-we/ Jeg har sett det i bruk hos en kamerat, og kunne ikke sånn umiddelbart se de store forskjellene fra Go. Mulig innholdet og rettighetene ikke er de samme, men i alle fall verdt å utforske. Go har vært en gamechanger for meg.

 

vidor: Hvor langt ned i pris skal vi før det blir sirup? Jeg går klar av sirupterskelen med god margin i et par år fremover med A10-70? Og er Yoga 2 bedre? Den får gode skussmål her: http://www.lydogbilde.no/test/mobil-nettbrett/gruppetest_nettbrett-i-mellomklassen/lenovo-yoga-tablet-2-2

 

Er det korrekt å anta at om appen finnes på min Android-telefon, så vil den funke på alle Android-nettbrett òg? Eller er det forskjeller der?

Takker :) Jeg visste ikke at T-we også hadde en app, jeg trodde det var bare på dekoderen min jeg kunne bruke T-we, men nå har jeg lastet ned appen til mobil og nettbrett og lagret nettsiden deres som bokmerke på laptopen min :) kongelig, så har jeg tilgang til abonnementet mitt og leiefilmer og serier også når jeg ikke er hjemme. 

 

Redigert: På bærbar PC så starter avspillingen aldri opp, den bare står og hakker og spinner. Men på android funker det med en gang. Rart :(

Endret av medlem-329093
Lenke til kommentar

Takk så mye til begge! Tror jeg har en pekepinn nå, men mulig jeg har et par spørsmål til om jeg blir i tvil.

-X7ENIANL: Er det Chrome du bruker? Go har samme problemet der. Antar T-We og Go er stort sett identiske applikasjoner i forskjellig kosmetikk, så da skal de ha samme problemene med stabilitet også. Forsøk i Explorer inntil videre.

Lenke til kommentar

Ser det er en del versjoner av A10-70, og denne er egentlig den jeg tenke på:

Lenovo TAB 2 A10-70 ZA01 4G 16GB

 

Går du under 1000-lappen har du 1200x800 i oppløsning. Den jeg tenkte på har 1920x1200 som er en grei overall oppløsning på et såpass stort brett.

 

Skal du bruke den nært merker du fort pixelering på 1200 x 800, men har du tenkt å bare la den stå et stykke fra som en mini-tv går det vel bra. Kommer an på hvor mye multibruk du ser for deg. Til surfing synes jeg ikke 1200x800 holder.

Endret av vidor
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...