Jump to content
Sign in to follow this  
Devil-Teddy

Bluecom ADSL erfaring?

Recommended Posts

Jeg vurderer og bestile meg Bluecom ADSL, :ermm:

etter mange harde DRITT år med NGT! :angry:

 

Noen som har noe kjennskap med de?

Noen erfaringer dere vil dele med meg?

 

Setter pris på ALLE svar! :yes:

Edited by Devil-Teddy

Share this post


Link to post

Jeg er meget godt fornøyd med produktet Bluecom leverer. Aldri nedetid, får litt mer enn lovet hastighet. (har 704/128)

 

Eneste er at de har blitt litt dyre i det siste i forhold til andre operatører.

Share this post


Link to post

Aldri nedetid... men veeeldig variabel hastighet...

 

Menneh, det skal du ikke bry deg om for i motsetning til mange andre har de fint lite latency.

Share this post


Link to post

en kammerat av meg har den hissigste bluecom linja, han har problemer heeeele tiden med den. Ikke det at det er mye nedetid osv, men han får ræva hastighet i forhold til det han betaler for. En gang fikk han 270kbs på itavisen, og han har 2mbit linje.. skulle jo egentlig fått 2000kbs+++.. damn bluecom suger har jeg hørt.

Share this post


Link to post

Jeg tror det avhenger veldig av hvor du er koblet til. Bluecom har sikkert problemer enkelte steder de også. Tror det er lurt om du finner noen som er koblet til den samme sentralen som er aktuell for deg, og hører med dem.

Share this post


Link to post

Hehe er det er MANGE bredbåndsleverandører jeg har hørt dritt om. :yes: finnes det en som ingen har noe møkk på på?

Edited by Koffe

Share this post


Link to post

Hei når det gjelder ADSL/SHDSL og dersom dere har dårlig hastighet vil jeg sjekke følgende: Ring operatøren og sjekk avstanden til sentralen. Er avstanden over 3000 meter og kabelkvaliteten er 0,4 mm eller dårligere kan det by på problemer for ADSL/SHDSL-linja. Nå det gjelder kabelkvalitet på 0,6 skal det ikke by på problemer før ved 5000 meter.

 

Dersom avstandene er kortere enn de overnevnte tallene så skal operatøren sjekke det ut nærmere, dersom ikke kan de bare nedgradere deg til en lavere hastighet, til en billigere penge.

Share this post


Link to post

Til deg som spurte om latency: du kunne vel ikke tenke deg å lese innlegget som er 3 over ditt vel?

 

Joa, jeg lagger ikke og har fin latency jeg. Og ADSL'et kommer i fra

\m/(0,0)\m/ BLUECOM!

Share this post


Link to post

hatt Bluecom nå i over to år. Meget fornøyd egentlig. Meget lite nedetid og det er ikke store forsinkelser. Seff er det alltid noe krøll nå og da. Men siden de bruker telenor sitt system er det ikke alltid Bluecom sin "feil" ;)

Share this post


Link to post

Heisann og hoppsann!

Bluecom bygger ut veldig mange egne sentraler i år og dersom du holder til på et større sted og på en sentral hvor Bluecom har mange kunder så vil du få veldig gode hastigheter. Hørt om kunder som nå er flyttet over på nye sentraler som har godt over 25% mer enn de betaler for(ca. 1370/460 for 1024/256), vet ikke om de kommer til å strupe hastighetene mer, men tror ikke det.

 

Bluecom har også generelt meget gode linjer på østlandet, men erfaringsvist kan de ha dårlige linjer til tider på mindre sentraler.

 

Hastighetstestene til IT-avisene er dessverre begynt å bli litt misvisende for de fleste leverandørene, trro nok det hadde vært en fordel om de kuttet de 10% dårligste testene, samt de 10% beste. Det villle nok gitt et bedre bilde av den generelle kvaliteten til de fleste leverandørene.

Share this post


Link to post

- ALdri nede ( max 5 min, etter min erfaring )

- Linja holder sine mål

 

 

 

.. - 299,- for 400/128 ( jada, tregt etc. men min mor er gjerrig )

Share this post


Link to post

Nedetid og hastighet har med kvaliteten på utstyret på sentralen!

Jo flere på samme sentral, jo mer belastning, og hvis utstyret der i tillegg er gammelt så sier det seg selv at kvaliteten går endel ned!

 

Kan ikke komme her å si at "Bluecom gir deg ikke det du betaler for" , for det gjelder bare spesielle tilfeller..

 

Vet at bluecom holder på med oppgradering av sentraler, hvertfall her jeg bor..

 

Er kjempe fornøyd med bluecom!

 

Men en ting å huske hvis du skal ha bluecom :

 

- De sender den første regninga etter noen uker etter bestilling, en HALV-ÅRS regning. Deretter velger du selv om du vil ha måndelig, kvartalsvis, etc.

Share this post


Link to post

Jeg liker ikke en ISP som setter nye kunder foran de som har vært trofaste mot dem over flere år. Da snakker jeg om pris på linja.

Share this post


Link to post
Jeg liker ikke en ISP som setter nye kunder foran de som har vært trofaste mot dem over flere år. Da snakker jeg om pris på linja.

Ja, det er faktisk det eneste jeg ikke liker ved bluecom, ellers har de vært grie mot meg.

 

Men - ser ut som jeg går over til NGT straks, rett og slett pga hastighets forskjellene på linjene.

Share this post


Link to post
Hehe er det er MANGE bredbåndsleverandører jeg har hørt dritt om. :yes:  finnes det en som ingen har noe møkk på på?

UPC :laugh::laugh:

haha! håper ikke den er seriøs,

for da skal jeg skyte deg med ei øks..

Share this post


Link to post

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...