Gå til innhold

Tilkobling av dekoder (t-we) router kneler


Anbefalte innlegg

Hei,

Har en Asus rt-n56u.

Når jeg kobler til dekoderen min med ethernetkabel, kneler routeren, ved at det trådløse slutter å fungere. Får koblet til det trådløse, men at det ikke er internettfobindelse.

 

Kobler jeg fra dekoderen, fungerer det trådløse nettet fint igjen.

 

Har testet med å oppdatere original firmware, samt padawan - siste versjon der og.

 

Noen som har tips om hva som er feil/hva jeg kan gjøre for å ha dekoderen koblet til nett, samtidig som det trådløse fungerer?

 

Har forresten sjekket ved å koble til andre enheter med ethernetkabel, og de forårsaker ikke at routeren min kneler.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kobler du den til via Swith porten eller WAN porten om den har det? Om du kobler den til via ordinær port vil du trolig ha to stk DHCP serverere på samme nett som ønsker å tildele IP-adresser, noe som kan gjøre at det blir kluss...

Endret av Krozmar
Lenke til kommentar

Hvilken enhet snakker du om?

Slik jeg forstår det oppstår det noe når jeg kobler dekoderen til router, ettersom alt fungerer som det skal om dekoderen ikke kobles til med ethernet-kabel. Hadde det vært DHCP - problematikk, burde vel feilen vært der hele tiden...?

 

Dekoderen er forresten denne https://kabel.canaldigital.no/globalassets/brukerguider/adb-5720-twe/brukermanual/brukermanual_twe_adb5720.pdf

Endret av deep750
Lenke til kommentar

Beklager, jeg som missforstod litt, det skal jo selvfølgelig ikke ha noe betydning uansett hva du kobler Dekoderen til, så sant det ikke er feil på den... Men har du mulighet til å tildele statisk IP adresse, gateway og DNS manuelt på Dekoder? I så tilfellet ville jeg prøvet det, se om det forhindrer at den evnt krangler med en DHCP server som kan være litt buggy...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...