Gå til innhold

Helt slutt for Windows Vista


Gjest Marius B. Jørgenrud

Anbefalte innlegg

Håper Win7 vil leve lenge. Beste OS ever!

 

Nei, bare nei.

 

 

Og da får du enten legge inn w10 å se, eller ta turen til en elkjøp/expert butikk eller noe å prøve.

Jeg pleier å irritere meg over at ting skal fuckes med, men syns w10 er bra oversiktlig og høyre klikker man startmeny knappen også trykker seg inn i kontrollpanelet så er det likt som w7, men skal man inn i f.eks enhetsbehandling eller programmer og funksjoner så kan man bare høyreklikke startmeny ikonet også trykke seg rett inn i enhetsbehandling, det er 2 muse trykk, før så måtte man jo finne kontroll panelet også lete seg fram til enhetsbehandling også trykke(selv om det ligger alfabetisk der også eller i kategorier), det er tungvindt i forhold.

 

Jeg ville ha prøvd selv, etter en formatering, og er det noe man ikke liker så fins det antageligvis en eller anna måte å endre det på, det er ihvertfall hva jeg har erfart og jeg er mega retard sånn sett.

Men vil du ikke så vil du ikke, da får nå ting bare være som de er, vanskelig å tvinge noen over internett til å gjøre noe.

Endret av meg0709
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Håper Win7 vil leve lenge. Beste OS ever!

Windows 7 er et godt desktop OS. Tablet/Surface tankegangen pådyttet alle synes jeg var en stor tabbe i likhet med Vista og ME. Hadde Microsoft solgt oppdateringspakker til Windows 7 hadde de fått massiv support.

De tingene som er begrensningen for å backporte ting i Windows 7 er stort sett ikke tekniske, men heller business-beslutninger. En konkurerer jo med seg selv og dermed sin egen suksess. De må gjerne kalle Windows 7 for sur melk, men for mange er Windows-versjoner over enda surere selv om de er ferskere.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Windows 10 er et grusomt operativsystem som forsøker som en caps å gjøre rollen som "one size fits all" og ha masse funksjonalitet som passer bedre på et nettbrett, mens power-brukerne får skjult unna en rekke programmer og må lete seg i menyene forbi "apper" og finne fram til det man egentlig vil starte opp. Samme med Windows 2012, Server-OS som har masse tiles og anna drit i stedet for verktøyene man vil nå tak i en ryddig startmeny.

 

Metro/Modern UI skulle aldri vert lov å innføre på Server siden.... den som godkjente det stuntet skulle vert piska offentlig....

Lenke til kommentar

Jeg HATER os hvor man ikke kan organisere alle programmer alfabetisk på en startmeny. På W7 går det helt greit, på W10 ser det helt mongo ut med 20 idiotiske fliser i ulike fjottstørrelser som ikke hjelper meg overhodet.

 

Jeg har over 100 programmer på min W7 pc, og ofte så husker jeg ikke hva programmet jeg skal åpne heter en gang. Da åpner jeg startmenyen og lar blikket gli nedover menyen til jeg finner det aktuelle programmet, kommer jo på navnet når jeg ser det. Så for meg er en søkefunksjon helt ubrukelig når jeg ikke husker navnet i utgangspunktet. Og bare for å gjenta, de 20 eller hvor mange fliser man får forurenset startskjermen med, er helt ubrukelig, de er ikke sortert alfabetisk en gang.

 

Du beskriver jo nettopp det Windows 10 har... En alfabetisk liste over applikasjonene i tillegg til en "hurtigmeny" med fliser for de applikasjonene du bruker mest. Bare å la øynene gli i vei.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ja, jeg har mange programmer i enkelte mapper på startmenyen, men når jeg ser navnet på mappa så vet jeg om det er den rette. Har forøvrig ikke prøvd W10 siden over ett år siden. Mener å huske da at det var sånn at du måtte klikke deg inn på hver bokstav for å se hva som var der, men mulig jeg husker feil.... Men uansett så var min konklusjon da at startmenyen var vesentlig mer uoversiktlig når man har en haug med programmer. Men selvsagt, det er jo bare en bitteliten del av os-et, resten er sikkert meget bra, i hvertfall etterhvert. Dvs, det som ligger i bunn er sikkert meget bra, men det som har med UI å gjøre stiller jeg meg fortsatt avventende til. Husker det var en salig blanding av innstillinger i det gamle "Kontrollpanelet" og det nye W10 innstillingsoppsettet, Noe var en plass, noe var en annen plass og noe var begge plassene. Vet ikke om det er blitt mer enhetlig nå...

 

1. Du kan lage mapper på samme måte som i tidligere versjoner.

2. Disse blir automatisk sortert alfabetisk.

3. Du MÅ ikke klikke på bokstavene. Det er bare en enklere måte å navigere på. Så scroll i vei!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...