Gå til innhold

Erfaring med "base" til platespiller?


Anbefalte innlegg

Jeg trenger nok en base/plate til å sette selve platespilleren min på for å minimalisere vibrasjon fra gulvet. 

Noen som har erfaringer med dette?

Jeg tittet litt på Pro-Ject Ground it.

Men var også inne på å kanskje lage noe selv?

Ha en plate som er ganske tung og ta å sette på noen føtter, evt så har jeg lest at det å kutte squashballer i to skal fungerer veldig fint for demping.

 

Noen som har noe erfaring med dette? 

 

Søker også erfaring om platestrammere, har flere plater som er litt bøyd så lurte på om det var noe?

Feks Pro-Ject Clamp it

Endret av PatSharpX
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

http://www.ebay.com/bhp/turntable-feet

 

Finnes i alle prisklasser; jeg ville personlig gått for absorberende bein under; finnes sannsynligvis fra produsent av platespilleren eller så har du ebay. Ikke helt tro på denne platen.

Det er snakk om en Rega spiller, så den har allerede dempeføtter, men det ser ikke ut til å holde.

Har ikke fått mediebenken helt i vater heller, det kan nok spille inn også.

Lenke til kommentar

 

http://www.ebay.com/bhp/turntable-feet

 

Finnes i alle prisklasser; jeg ville personlig gått for absorberende bein under; finnes sannsynligvis fra produsent av platespilleren eller så har du ebay. Ikke helt tro på denne platen.

Det er snakk om en Rega spiller, så den har allerede dempeføtter, men det ser ikke ut til å holde.

Har ikke fått mediebenken helt i vater heller, det kan nok spille inn også.

 

Naturligvis, om du finnes en butikk i Norge som har forskjellige dempebein; eller plater som du nevner - så kan du bestille online for å teste. Fungerer det ikke så returnerer du bare på angreretten. Så bare å prøve seg frem :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...