Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Mann 26 år. Aldri vært i forhold. Trenger tips til hvordan bli attraktiv for damer


Anbefalte innlegg

Hei

 

Har pga mobbing på ungdomskolen hatt komplekser for mitt eget utseende og hatt dårlig selvtillit. Jeg har i perioder følt jeg ser bra ut, men har alltid trodd utseende har vært mitt hinder for å få meg damer. Jeg har hatt problemer med det sosiale både når det gjelder jenter og gutter, en har alikevel klart å få endel venninner og endel kompiser. Men slet med å knytte nye bekjentskaper på f.eks høyskolen osv. Stort sett alle disse venninnene har ting gått for langt med og vi har endt opp i sengs, men alikevel følte jeg alltid at jeg ikke var kjekk nok og at det var derfor det ikke ble noe mer.

 

Etter at jeg fikk en liten wakeupcall etter en manisk episode, har jeg klart å komme meg ut av dette negative tankemønsteret. Plutselig klarte jeg å gå bort til de peneste jentene og få de til å smile og le. Ble ikke noe mer enn prat, men på det tidspunktet var jeg mest mulig opptatt av å utforske mine nye evner så brydde meg ikke så mye om å få meg noe ligg osv. 

 

Så var det dama jeg hadde vært forelsket i 2 år da som jeg selvfølgelig la opp en mesterplan for å kapre. Vi hadde vært venner i 10 år, men plutselig gikk ting litt for langt og vi endte opp med å date litt, sove hos hverandre og ha sex osv. Dette pågikk i kanskje et par uker, men var nok til at jeg falt for henne og hun ikke for meg. Etter dette kuttet jeg kontakt etter å ha lest råd her inne. Uten at det hjalp noe særlig for min del. Tenkte på henne hver eneste dag omtrent selv om vi ikke hadde snakket sammen på lenge.

 

Uansett så gjenopptok vi kontakten etter min maniske episode og jeg var nå sikker på at jeg skulle få henne. Jeg følte jeg sjarmerte henne i senk og hun ga meg blikk, fiklet med håret, lo av ting jeg sa, kontaktet meg ofte og alt det der. På byen gikk ting litt for langt igjen og vi endte opp i sengs igjen. Etter det ble ting litt rart mellom oss, men vi klarte heldigvis og være åpne og ærlig med hverandre og det kom tilslutt frem at hun ikke var tiltrukket av meg. Jeg har tydeligvis missforstått totalt. Ting går bedre nå og jeg føler ikke noe for henne lenger, jeg ble heller ikke såret når hun sa hun ikke var tiltrukket av meg, så det er ikke noe big deal. Men nå skjønner jeg at jeg må lære meg å få meg damer litt fra scratch. Noen tips til hva jeg skal gjøre her? Jeg blir sjelden tiltrukket før jeg har blitt kjent med jenta, kan bli intressert, men da er det somregel bare de peneste jentene. Derfor er jeg litt usikker på om å være meg selv er det som fungerer. Eller bør jeg bare ta ting som de kommer nå som jeg har selvtillit og føler meg attraktiv? Alle tips og råd mottas med takk.

 

Beklager rotete innlegg.



Anonymous poster hash: baed0...a22
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mye bra innlegg her du kan lese om sjekking: http://www.0330.no/

 

Finn ut din personlighetstype, kan være et godt hjelpemiddel til å finne ut hva dine sterke/svake sider er:

 

https://www.16personalities.com/no/gratis-personlighetstest

 

(ta deg god tid å vær ærlig med deg selv for at testen skal ha sin nytte)

 

Du vil ofte skape bedre kjemi med en partner i et forhold om dere er litt motsatte av hverandre.

Er hun for lik deg selv, blir det fort at man ikke drar hverandre i nye retninger og at forholdet blir kjedelig.

 

Det kan være lurt å lære seg litt om alt av kunnskap og viser veldig nysgjerrighet på ting som skjer rundt oss i samfunnet.

Er man for nerdete på for få teamer i sosiale sammenhenger, så blir det fort til at man ikke klare å holde en interessant samtale gående med alt man kan møte av personer.

 

Partneren din burde være omtrent så kul som du er selv, ha lignende sosial og økonomisk bakgrunn.

Har du i tillegg et godt sosialt nettverk som hun kunne lett passet inn i er det enda bedre.

 

Forskningsstudier viser jo at man ofte vil ha en partner som ligner på seg selv når det kommer til utseende.

 

Tenk igjennom hva slags klesstil du har på deg, har du klær som samsvarer med din alder og personlighet?

Det kan være lurt å tilpasse klesstilen til ulike situasjoner, og tenke igjennom hvordan man vil framstå.

Kommer man på date med caps, hoodie og seggebukse så kan det hende du får med henne hjem, men du framstår som kansje den mer useriøse typen i et framtidig forhold visst du går i det hele tida. :p

 

Personlig så funker det dårlig visst jeg fokuserer veldig på at jeg skal sjekke opp noen før jeg fyker ut.

Er man i godt humør, smiler, prater uten å ha det veldig behovet for å imponere damene så tror jeg du spiller spillet så bra du kan. Jeg har vert på fest flere ganger, der jeg nesten ikke har gjort noe som helst for å en dame interessert annet en litt øyekontakt og et fint smil. Dette er noe ofte mange menn overser siden dem kansje er mer opptatt av å imponere. Man framstår da fort litt usikker på selv, og damer er VELDIG flinke på teste/lese oss men. Dem vil ha en kul fyr som virker avslappet i sitt selskap. Skal jeg ha en samtale, bør det helst være slik at jeg unngår å starte med helt standardspørsmål, heller smette seg inn på et tema hun prater om med folk rundt henne for å så evt. tilføye noe morsomt. Med andre ord ha en god opener.

 

Vær som regel ærlig på det meste du sider, men det er greit å fortelle en skrøne, kødde litt eller holde tilbake informasjon som du føler er unødvendig i at hun skal vite.

 

Sjekke damer på et utested er ofte særdeles vanskelig,

Er som regel endel enklere på forspiel/nachspiel/hjemmefest eller i andre sosiale sammenhenger du føler deg trygg.

Endret av Graf1ga
Lenke til kommentar

Hvis det er en kjæreste du vil ha, så er bok ikke rette veien å gå å alltid ende opp i seng med de. Det virker som at dine vennskap og damene du møter ender opp i en seng og der er ikke sånn man starter et forhol. For jenter er det bare sex når ikke noe er avklart og forholdsmateriale ender man ikke opp til sengs med første kvelden. Finn ei jente du liker og snakk med henne. Bli kjent. Inviter på kaffe eller middag. Definer hva dere er før sex. Ikke at dere må være i et forhold, men at man definerer at man er på vei mot noe. Menn man har sex med den ene kvelden er ofte ikke menn som inviterer deg på middag påfølgende lørdag.

 

Anonymous poster hash: df935...b5f

Lenke til kommentar

Er det noen fasit på det da? Mannen (ofte) tiltrekkes jo først og fremst av visuelle stimuli. Hvor vakker kvinnen er, om hvordan kvinnen prater til en og sikkert en hel haug med andre faktorer. Men man vet gjerne om kvinnen er interessert og om hun er interessant for deg av å prate med henne. Så slå deg løs, for man får ingen innhøsting på hverken sex eller å få seg et forhold, uten først å legge noen frø i jorda.

 

Menn tiltrekkes jo gjerne av litt av de samme ting, spesiellt at kvinnen ser fruktbar ut, og da kommer gjerne hoftemålet til sin rett. Men, det er jo en riktig balansert blanding av mange ting som tenner meg. Jeg synes at et flott ansikt er et pluss, og hvordan samtalen går er vel enda mer viktig enn førsteinntrykket som ikke gir en noe om en ser på det isolert. Man må prate for å nå fram.

 

Ansikt, stemmen, hvordan de ter seg. Om en er svært overfladisk så kan jo det å se en nydelig figur bakfra også tenne en. Menn tennes visuellt, ihvertfall gjør jeg det. Kunne gått i detaljer, men detaljene er mer for bonus å regne. Og de er gjerne som nevnt visuelle av natur disse faktorene.

 

 

 

 

og det kom tilslutt frem at hun ikke var tiltrukket av meg. Jeg har tydeligvis missforstått totalt. Ting går bedre nå og jeg føler ikke noe for henne lenger

 

Du endte ihvertfall opp i seng med henne. Så hun var ikke helt luremus.

 

Men, hvordan kunne hun ende i seng med deg om hun ikke også var tiltrukket av deg? Er det slik at jenter har sex helt ukritisk bare for de trenger seg en orgasme? Er det ikke bedre å bare fingre seg selv da? Vet jeg tenker veldig svart-hvitt om dette. Jenter er tydeligvis komplekse vesen  :wee:

Endret av G
Lenke til kommentar

Innlegget ditt var litt langt, så unnskyld at jeg skumleste litt for lettvint.

 

La merke til at det nevnes manisk episode. Vet du om hun visste om det når hun sa at hun ikke var tiltrukket av deg lengre? Det kan være vanskelig å leve med de som har maniske episoder. Men du er ikke uten noe håp for det om du har denne ballasten. Mennesker som har unipolar eller bipolar lidelse i løpet av livet kan ha mange fine egenskaper. Ikke gi opp.

 

Maniske folk kan gjerne ha en større sex drive. Så kan det være det hun så i deg, at du var veldig mild/lett manisk når dere hadde sex?

Endret av G
Lenke til kommentar

Vil anbefale å droppe fokuset på byn/fest osv som det virker som mange tror er eneste måten å treffe en partner på. For all del, om du møter noen som er sjarmerende kan du be om et nr og foreslå noe interessant dere kan gjøre sammen en dag (feks konsert, fjelltur, teaterforestilling). Det jeg tror blir veien å gå, for en som deg som liker å bli kjent med folk før du gjør de store kjærlighetserklæringene og/eller hopper i høyet, er å finne en arena hvor du kan møte folk flere ganger i en uformell, og viktigst, uromantisk setting. Feks involver deg i en klimaorganisasjon om du er interessert i denslags, bli med i kor, gå på kokkekurs, hva som helst egentlig. Her får du sjansen til å bli kjent med andre og de med deg, uten at det er noe fokus på deg eller deg som en del av en duo, spesifikt. Min forrige kjæreste traff jeg tilfeldig på et klimaarrangement hvor vi utvekslet numre, og derfra startet vi å gå på flere slike events og dumpsterdive sammen som venner, og etter en stund fant vi ut at vi begge hadde følelser for den andre. 

Det er mange som virker å mene at det å ha sex er utelukkende positivt, at dette er en måte å skippe over en del steg i bli kjent-prosessen og nærmest umiddelbart skape et bånd som blir et godt fundament for videre bekjentskap. Selv om sex er svært sårbart og kan skape følelser, tror jeg det i mange tilfeller vil ha motsatt effekt. At det vil bli "too much too soon", og at det kan være vanskelig å ta det videre når man først har tatt det steget. Det blir litt som å ta Ulriksbanen opp Bergens høyeste fjell for å nyte utsikten, for deretter å gå ned igjen, som åpenbart er en antiklimatisk opplevelse kontra det å gå sammen opp, kjenne på forventningene og oppleve turen sammen, for så å få en belønningen til slutt som man har gjort seg fortjent til. 

Og til slutt: prøv å gi litt f i hele datingmentaliteten. Om du selv var jente, hva tror du at du hadde funnet mest attraktivt: en mann som koser seg i eget og andres selskap som følger sine interesser og som kan ha en samtale uten å begynne å sikle, eller en som omtrent trekker til deg som en hai som lukter blod? Det kan virke paradoksalt men det er svært lite tiltrekkende når andre er veldig interessert, det skaper et press og det fjerner all form for arbeid du selv må putte inn i dette, jf. fjellturmetaforen igjen. Det blir for lett, og dermed kjedelig. Drit i hva jentene finner attraktivt, vær en fyr du selv synes er interessant, vær vennlig og sett deg selv i situasjoner hvor du kan utsettes for andre og de kan utsettes for deg. 

Lenke til kommentar

Jeg vil ikke ha kjæreste nå, da jeg må finne ut hva jeg har sjans på osv. Jeg vil jo ha en så pen dame som mulig kombinert med en personlighet som appellerer til meg. Fikk testa litt idag og ingen tvil om at jeg har draget, men vet ikke om interessen fra min side er god nok. Jenta var søt og sjarmerende med en gang, men jeg merker interessen begynner å dabbe litt da hun virket litt usikker pga min alpha holdning ovenfor henne.



Anonymous poster hash: baed0...a22
Lenke til kommentar

Innlegget ditt var litt langt, så unnskyld at jeg skumleste litt for lettvint.

 

La merke til at det nevnes manisk episode. Vet du om hun visste om det når hun sa at hun ikke var tiltrukket av deg lengre? Det kan være vanskelig å leve med de som har maniske episoder. Men du er ikke uten noe håp for det om du har denne ballasten. Mennesker som har unipolar eller bipolar lidelse i løpet av livet kan ha mange fine egenskaper. Ikke gi opp.

 

Maniske folk kan gjerne ha en større sex drive. Så kan det være det hun så i deg, at du var veldig mild/lett manisk når dere hadde sex?

Hun visste om det ja. Hun har vel merket at jeg i maniske episoder har draget som faen og i dårlige perioder sliter med å få de til noe mer en sengs. Jeg sliter med å eskalere og er nervøs i dårlige perioder.

 

Anonymous poster hash: baed0...a22

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...