Gå til innhold

Blir Islamsk Råds nye ansikt


Anbefalte innlegg

(...)

lista er lang over obskure trossamfunn som vi betaler på for den nette sum av kr 500,- pr medlem. Les til øyet blir stort og vått....

(...)

Beklager, men her er du helt på jordet, Thoto. Det er nesten ikke måte på hvor feil, og ignorant du er her. Det er direkte virkelighetsfjernt å påstå at trossamfunn får 500 kroner per medlem, når det reelle tallet er rundt 900. Skjerpings. (Du glemte at trossamfunn får penger både fra staten og kommunene.)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Bruker-95147

 

tja, det er jo litt utgifter, men det man vel mangler oversikt over samtidig er hva trossamfunn bidrar med av samfunnsnyttig dugnadsinnsats som gis tilbake til det samme fellesskapet som gir disse tilskuddene

 

Greit å ha bare ett øye, alt blir liksom seende så enkelt og greit ut da ..

 

Da foreslår jeg at de heller får beholde skattefritt alle penga de tigger til seg selv som jo gjerne har vist seg å være store summer, også bruker de heller av disse kontra pengene mine og da på akkurat den galskapen de selv måtte foretrekke. Og med det frigjør vi noen byråkrater i prosessen og alle ser ut til å komme bedre ut av det enn idag.

 

 

Har dette svaret noe som helst med det aspektet jeg trekker frem, i så fall får du forklare litt nærmere tror jeg

Lenke til kommentar

"Nå ønsker han å kutte statsstøtten til Islamsk Råd i Norge, som organiserer 80.000 norske muslimer. En av årsakene er at organisasjonen ikke har tatt avstand fra dødsstraff for homofili.

Vil det si at dødsstraff er ok så lenge det ikke er mot homofile?

Lenke til kommentar

 

 

tja, det er jo litt utgifter, men det man vel mangler oversikt over samtidig er hva trossamfunn bidrar med av samfunnsnyttig dugnadsinnsats som gis tilbake til det samme fellesskapet som gir disse tilskuddene

 

Greit å ha bare ett øye, alt blir liksom seende så enkelt og greit ut da ..

 

Da foreslår jeg at de heller får beholde skattefritt alle penga de tigger til seg selv som jo gjerne har vist seg å være store summer, også bruker de heller av disse kontra pengene mine og da på akkurat den galskapen de selv måtte foretrekke. Og med det frigjør vi noen byråkrater i prosessen og alle ser ut til å komme bedre ut av det enn idag.

 

 

Har dette svaret noe som helst med det aspektet jeg trekker frem, i så fall får du forklare litt nærmere tror jeg

 

 

Jeg peker på paradokset om at veldedighet skal belønnes med klingende mynt.

 

Hadde disse religiøse vært i nærheten av tro mot det de preker så høyt om, så hadde de selv sett at det blir urimelig når de skal ha betalt av oss for å pusle med egne sysler. Sysler som tidvis slår ut i noe positivt, men som regel dessverre har en negativ virkning på det samme samfunnet som altså betaler dem for å holde på... med andre ord så er logikken forbeholdt de samme som mottar ytelsen noe som selvsagt er ugreit for resten av oss som må betale.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

 

 

 

tja, det er jo litt utgifter, men det man vel mangler oversikt over samtidig er hva trossamfunn bidrar med av samfunnsnyttig dugnadsinnsats som gis tilbake til det samme fellesskapet som gir disse tilskuddene

 

Greit å ha bare ett øye, alt blir liksom seende så enkelt og greit ut da ..

 

Da foreslår jeg at de heller får beholde skattefritt alle penga de tigger til seg selv som jo gjerne har vist seg å være store summer, også bruker de heller av disse kontra pengene mine og da på akkurat den galskapen de selv måtte foretrekke. Og med det frigjør vi noen byråkrater i prosessen og alle ser ut til å komme bedre ut av det enn idag.

 

 

Har dette svaret noe som helst med det aspektet jeg trekker frem, i så fall får du forklare litt nærmere tror jeg

 

 

Jeg peker på paradokset om at veldedighet skal belønnes med klingende mynt.

 

Hadde disse religiøse vært i nærheten av tro mot det de preker så høyt om, så hadde de selv sett at det blir urimelig når de skal ha betalt av oss for å pusle med egne sysler. Sysler som tidvis slår ut i noe positivt, men som regel dessverre har en negativ virkning på det samme samfunnet som altså betaler dem for å holde på... med andre ord så er logikken forbeholdt de samme som mottar ytelsen noe som selvsagt er ugreit for resten av oss som må betale.

 

 

Vel, det får bli din personlige sak hvordan du ser eller velger å se bort fra visse ting for å få verdensbildet ditt til å passe. Penger er et helt vanlig og lovlig middel for å få hjulene til å gå rundt i dagens samfunn, også for veldedige organisasjoner, det være seg religiøse eller av andre ideelle eller ideologiske varianter. Men fremdeles vil du ikke nevne eller nærme deg det muligens ubehagelige faktum at det finnes regnestykker for hvilke bidrag de gir tilbake til samfunnet, og det forbigås derfor i stillhet. Jeg jobber forøvrig med kollegaer som også har sitt virke via den typen arbeidsplasser, og de gir langt mer tilbake enn sekulære private aktører innenfor samme område etter det jeg har erfart å vite. Det ser for meg ut som du baserer deg på synsing og fravær av realiteter og fakta.

 

ferdig snakka nå

Lenke til kommentar

Dere skal ikke motta støtte fra vantro heller. Best å betale tilbake (allah kan bli sur), frist neste onsdag.

 

 

 

Å joda. Det er et par begrep som heter taqiyya og jizya. Taqiyya vil si at du kan lyve for og jukse ikke-muslimer. Jizya er skatten muslimer kan pålegge ikke-muslimer i stedet for å drepe eller tvangskonvertere dem.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Et utdrag fra sangen Lett å være rebell i kjellerleiligheten din svirrer i hodet; "Er det dette skattepenga mine går til". Spesielt med tanke på den offentlige støtten ble økt til 1,3 millioner i 2015.

 

Ellers er dette bare et nytt punkt i den nedadgående spiralen til Islamsk Råd Norge. Som de fem største muslimske organisasjonene  som tilhører paraplyen sa i forbindelse med saken:

".... Det er en urovekkende utvikling og tjener ikke norske muslimers sak i samfunnet:"

 

Tenkevekkende at både Islamsk Råd Norge og Islam Net, to av de mest fremtredende og største organisasjonene for muslimer i Norge konstant gjør opprør mot våre verdier. Som om IRN ikke ødela nok for andre muslimer i Norge nekter de også å beklage seg. Kanskje mest hårreisende var det når Generalsekretæren deres prøvde å påberope seg offerrollen i Klassekampen. Merker jeg ikke har noe toleranse til overs for IRN.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...