Dan Hansen Skrevet 9. desember 2003 Skrevet 9. desember 2003 (endret) Pussig Tråder som omhandler lovlige fildelingsprogram blir stengt og brukere utelukket for å omtale noe som kanskje kan misbrukes til kriminelle handlinger hvor man kanskje snyter noen for noen hundrelapper (og nei - jeg støtter det ikke - bare for å ha sagt det) - mens denne tråden hvor man nærmest skryter av hvor fort og farlig man har kjørt - og det høyst sannsynligvis er til fare både for seg selv og sine omgivelser er helt greit.... Dobbeltmoral? ::Dan Endret 9. desember 2003 av Dan Hansen
Jørgen Sørheim Skrevet 9. desember 2003 Skrevet 9. desember 2003 av nøyaktig samme grunner som sjefen_ nevner så mener jeg at det er bedre at trafikken flyter jevnt, selv om det kan bety at hastigheten er 10km/t over fartsgrensa. Da slipper man forbikjøringer og alle bilistene er glade og fornøyde. Mange land ser litt gjennom fingrene ang hastighet så lenge det skaper en fin trafikkflyt. Følge de andres eksempel, med andre ord? Så hvis de kjørte 20km/h over grensen, da? 30km/h? Hvor går grensen? (Svar: 80, evt. 90km/h)
eab Skrevet 9. desember 2003 Skrevet 9. desember 2003 selv i trafikken bør det være rom for sunt folkevett. Dersom man forhindrer en farlig forbikjøring ved at ~10 biler kjører litt fortere enn fartsgrensen hadde vel det vært å foretrekke? Det verste er likevel folk som demler avgårde i 50-60 i svingete partier for så å kjøre i 120 på slettene. Vi som da kjenner vegen og vet at det er fullt mulig å kjøre i 80 overalt blir da naturlig nok litt småirritert. Det nytter jo ikke å kjøre forbi
Jørgen Sørheim Skrevet 9. desember 2003 Skrevet 9. desember 2003 selv i trafikken bør det være rom for sunt folkevett. Dersom man forhindrer en farlig forbikjøring ved at ~10 biler kjører litt fortere enn fartsgrensen hadde vel det vært å foretrekke? Dersom man holder seg til fartsgrensen, slipper man en farlig forbikjøring.
Data-n00b Skrevet 9. desember 2003 Skrevet 9. desember 2003 Utenfor Billund i Danmark. Porsche 911 Turbo 2001 modell. 312Km/t på speedometeret. Ellers så har jeg kjørt mc på bane (Falkenberg i Sverige). Gikk bra unna, ca 330-340km/h. Raskeste med fly: Mach 1,7 i baksetet på F-5 Freedomfighter. Mvh, Thomas.
kverna Skrevet 9. desember 2003 Skrevet 9. desember 2003 72km/t på sykkelen min! ned en sssyyyyyyyyykt bratt bakke... sikkert 10% helling der (tror jeg hvis det er ganske mye)
sjefen_ Skrevet 9. desember 2003 Skrevet 9. desember 2003 selv i trafikken bør det være rom for sunt folkevett. Dersom man forhindrer en farlig forbikjøring ved at ~10 biler kjører litt fortere enn fartsgrensen hadde vel det vært å foretrekke? Dersom man holder seg til fartsgrensen, slipper man en farlig forbikjøring. ikke alltid like sikkert, prøv å hold fartsgrensen på motorveien (forbikjøringer er ikke farlig der, men alikevel) og du blir forbikjørt, og det til de grader også avogtil. Helt snodige tilstander egentlig, trafikken i høyrefeltet flyter ganske ofte i 120+. Kjører Asker-Drammen strekningen av e-18 ganske ofte da jeg kjører varebil, herlig deltidsjobb for en 18-åring
eab Skrevet 9. desember 2003 Skrevet 9. desember 2003 Dersom man holder seg til fartsgrensen, slipper man en farlig forbikjøring. Dersom vedkommende som kjører foran deg klarer å holde en jevn rytme i kjøringen slipper man å kjøre forbi. Ingenting er mer irriterende enn å ligge i 50km/t på en svingete vei der det er fullt mulig å kjøre i 80km/t. Køkjøring skaper irritasjon i mer eller mindre grad (slik er det hos alle mennesker). Jeg ser på deg som en oppegående mann med mye fornuftig innabors. Men vil du bare ikke forstå hva jeg prøver å si? En siste ting: Det er veldig stor forskjell på hvor nøyaktig speedometerene i biler på norske veier er. Selv om alle kjører med en fart på 80km/t ifølge speedometeret i bilen så vil det resultere i mange forskjellige hastigheter. Det at det er nøyaktig 10% misvisning stemmer absolutt ikke. Riktignok kan det være så stor misvisning på enkelte modeller, men i hovedsak er det mindre. Med mindre man viker fra standarddimensjoner innenfor dekk/felg.
HamiltonII Skrevet 9. desember 2003 Skrevet 9. desember 2003 Pussig Tråder som omhandler lovlige fildelingsprogram blir stengt og brukere utelukket for å omtale noe som kanskje kan misbrukes til kriminelle handlinger hvor man kanskje snyter noen for noen hundrelapper (og nei - jeg støtter det ikke - bare for å ha sagt det) - mens denne tråden hvor man nærmest skryter av hvor fort og farlig man har kjørt - og det høyst sannsynligvis er til fare både for seg selv og sine omgivelser er helt greit.... Dobbeltmoral? ::Dan Godt at det er andre som har sett det absurde i den sitausjonen,at tråden er startet av en moderator gjør jo ikke saken et hakk bedre....
Fragletrollet Skrevet 9. desember 2003 Skrevet 9. desember 2003 (endret) jeg og en kamerat kjørte en gang Porchen til faren hans, og da gikk det så fort at jeg ikke turte å se på speedometeret. Klampen var i bånn... På motorvei klokkken 04.00 i Sør afrika... verste som kunne skje var vel at vi kunne ha kjørt over en impala eller noe ------------------------------------------------------------------------------------------------ Edit: Må legge til at jeg har sittet på hos en fyr som kjørte i ca 200 på landevei (på is). Heldigvis ble inge skadet. Sjoføren var heldigvis erfaren og edru<--- noe ikke jeg var Endret 14. januar 2004 av Fragletrollet
sluffy Skrevet 10. desember 2003 Skrevet 10. desember 2003 70 i 80 sonen, i en Opel Ascona 88 modell (den går fortere). Er 16 og får ikke lov å kjøre fortere enn 10km/t under fartsgrensen når jeg øvekjører (kjipt)... Ligge under fartsgrensen kan skape farlige situasjoner. Hvis Opelen har feilvisning på 10% så kjører du da 63 i 80-sonen. Kommer den en bak med speedometer som viser helt rett så blir det forbikjøring, og det er under forbikjøring mange ulykker skjer. I tillegg kan det også bli fin kø, og det er heller ikke bra. Speedometeret viste nermere 80, noe som vil gi ca. 70km/t. Dette ble kjørt på motorveien fra åsane til byn (bergen) og der er det 80-sone og to felt hver vei
JaguarXKR Skrevet 10. desember 2003 Forfatter Skrevet 10. desember 2003 Godt at det er andre som har sett det absurde i den sitausjonen,at tråden er startet av en moderator gjør jo ikke saken et hakk bedre.... At tråden ble startet av en moderator er ikke av stor betydning. Vi er alle fra amotor, både på den redaksjonelle siden og brukersiden bilentusiaster, og det er da normalt at vi alle er interessert i bil og fart. I hvert fall de fleste!
TomasK Skrevet 10. desember 2003 Skrevet 10. desember 2003 Men det er jo ytterst lite interessant hvor fort en bil går egentlig. For det er jo ingen her inne som kjøper en bil utifra hvor fort den går? Det er også lite interessant å vite hvor fort noen *tror* en Honda Civic fra 1998 går. Det kan jeg sjekke på www.finn.no uten å være fare for noen andre eller meg selv. Det som blir resultatet av tråden er da ren skryting og lyving.
Ernie Skrevet 10. desember 2003 Skrevet 10. desember 2003 Pussig Tråder som omhandler lovlige fildelingsprogram blir stengt og brukere utelukket for å omtale noe som kanskje kan misbrukes til kriminelle handlinger hvor man kanskje snyter noen for noen hundrelapper (og nei - jeg støtter det ikke - bare for å ha sagt det) - mens denne tråden hvor man nærmest skryter av hvor fort og farlig man har kjørt - og det høyst sannsynligvis er til fare både for seg selv og sine omgivelser er helt greit.... Dobbeltmoral? ::Dan Vel, du synes det ikke er litt forskjell da? Fildelingsprogrammer er selvsagt lovlig i seg selv, no doubt. Og alle er enig i at råkjøring er ulovlig, fortsatt no doubt. Hvorfor blir da tråder om fildelingprogrammer stengt? Det er en overdrivelse at alle skal stenges (bare se her. Merk deg at yummy har besøkt tråden.). Hvis noen vil diskutere hvilket fildelingsprogram som er best i bruk skal den, iallfall etter min mening, ikke stenges. Der imot: Det er forbudt å gi spesifikk informasjon om hvor en kan laste ned spesifikk musikk, film, programvare etc. fra filesharing-hubber, videre er det forbudt å komme med direkte reklame for hubber. Utsagn som "på hub xxx.xx finner du spesifisert warez" er ikke tillatt.Skjer det så stenger vi tråden. For å sette ting ytterst på spissen: Nå? har noen kommet med en guide om hvordan man råkjører? En ting til: retningslinjene sier ikke noe om råkjøring og hvor vidt det er lovlig å diskutere.
Ernie Skrevet 10. desember 2003 Skrevet 10. desember 2003 Godt at det er andre som har sett det absurde i den sitausjonen,at tråden er startet av en moderator gjør jo ikke saken et hakk bedre.... Spørsmålet som ble stilt var "Hva er det forteste DU har kjørt?". Det kan både være vanlig veg og banekjøring. Videre vil jeg poengtere at det har vært en tråd laget av Mr. Ueland om "Hvilket p2p program bruker du?".
TomasK Skrevet 10. desember 2003 Skrevet 10. desember 2003 Ernie: En ting til: retningslinjene sier ikke noe om råkjøring og hvor vidt det er lovlig å diskutere. Men hva er vitsen å diskutere hvor fort man har kjørt? Hvor er det entusiastiske i det? Blir jo rett og slett bare barnslig og ren skryting - noe jeg ikke helt ser den store diskusjonen i uansett. Opplysningsmessig gir det ingen ting heller. De som argumenterer med "jeg synes det er interessant å vite hvor for den og den bilen går", så er det så ekstremt mye lettere å sjekke hva som er oppgitt. Det er heller lite interessant å vite hvor for en Audi A4 1,8T med chip, 04 turbo osv går.
HamiltonII Skrevet 10. desember 2003 Skrevet 10. desember 2003 Godt at det er andre som har sett det absurde i den sitausjonen,at tråden er startet av en moderator gjør jo ikke saken et hakk bedre.... Spørsmålet som ble stilt var "Hva er det forteste DU har kjørt?". Det kan både være vanlig veg og banekjøring. Videre vil jeg poengtere at det har vært en tråd laget av Mr. Ueland om "Hvilket p2p program bruker du?". Det er vel egentlig ikke lovligheten av tråden jeg reagerer på,men etikken til en side som inngår i det utmerkede hardware.no samarbeidet. Synes moderatorer skal opptre en god del mer voksent og gjennomtenkt før de setter i gang en slik tråd,signal effekt etc. Må tilslutt si at jeg er ikke noen moralens vokter,men en sånn tråd som dette blir rett og slett for dum.
allyse Skrevet 10. desember 2003 Skrevet 10. desember 2003 Noen liker å snakke om fart, noen ikke. Som ernie sier er det ikke noe mot at fart kan bli utøvd på bane, og personlig tar jeg sterk avtand til villmanskjøring i trafikken.
HamiltonII Skrevet 10. desember 2003 Skrevet 10. desember 2003 Joda så lenge dere sover godt om natten Skal heller holde meg unna aMotor forumet jeg,var vel kun p.g.a provoserende overskrift jeg havnet der i utgangspunktet.
Anbefalte innlegg