Gå til innhold

Ny telefon, erstatte en Sony Z3+; LG G6, S8, ZXs?


Anbefalte innlegg

To år har gått og jeg skal bytte telefon.

 

Jeg har hatt Sony Z3+ som har fungert helt ok, men med litt nykker, som at skjermen henger seg og enkelte apper oppfører seg rart. Jeg har hatt Samsung Note 3, den var jeg veldig fornøyd med, men Note 8 får bli neste telefon igjen..

 

Jeg har et par ting den må gjøre bra:

 

1. Ta gode bilder, raskt (altså kort tid fra man ser noe man vil ta bilde av til telefonen har knipset bildet)

 

2. God batteritid, men jeg lader hver natt uansett

 

3. Vanntett

 

4. Minst FullHD-oppløsning. Jeg må kunne jobbe med telefonen og trenger litt effektivt skjermareal. Jeg er ikke fremmed for større modeller sånt sett.

 

Jeg bruker trådløse headset, så minijack trenger jeg ikke. Xiaomi utgår pga forhandler.

 

Spørsmålet mitt er da, er vi kommet dit at man bør vente på neste generasjon telefoner siden de fleste store har nye modeller rett rundt hjørnet? Jeg kan vente en måned, men da vil jeg ha telefonen i hånda også.. Av de modellene som er tilgjengelig nå er det i så fall Samsung S7, Huwei P10 Plus eller Google Pixel. Listen er ikke uttømmende.

 

Jeg er ikke merketro, men vil ha noe som er stabilt og som fungerer godt.

 

Hva ville du valgt?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva med å satse på speilreflekskamera? De er nok raskere en mobilen?

 

Hvis ikke gir lenovo\motorola f.eks Moto X Force

mye for pengene nå, men usikkert hvis de har ligget 1 år på lager om batterilevetiden har blitt degradert.

Var vel toppmodell for et år siden.

 

Tror du ikke trenger ny mobil, med mindre batteriene på disse er dårlige.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-BnKsB4Fg0P

Hva med å satse på speilreflekskamera? De er nok raskere en mobilen?

 

 

 

Kanskje han i likhet med de fleste andre ikke går med et speilreflekskamera i lomma hver dag?

 

Skal du ta raske og gode bilder er iPhone 7 eller Samsung Galaxy S7 dine beste alternativer tror jeg. Uten å vite så mye om bruken din, så er muligens S7 Edge noe for deg da, du gjerne vil ha stor skjerm med høy oppløsning.

Endret av Slettet-BnKsB4Fg0P
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Pokker - av de på listen stod den øverst.. Er det noen som vet når den faktisk er tilgjengelig?

 

Jeve Stobs har rett - jeg har sjelden med meg kamera, og jeg har mistet mange blinkskudd av junior på snart ett år på grunn av kamerafeil på telefonen. Veldig ergelig.

 

Jeg vil ikke ha iPhone, gammel prinsippsak. Det blir android siden windows phone ikke er compliant på jobb. Pris er ikke hysterisk viktig siden telefonen leveres med to års binding.

 

Om valget står mellom LG G6 og S7 Edge da?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-aabLQt

Pokker - av de på listen stod den øverst.. Er det noen som vet når den faktisk er tilgjengelig?

 

Jeve Stobs har rett - jeg har sjelden med meg kamera, og jeg har mistet mange blinkskudd av junior på snart ett år på grunn av kamerafeil på telefonen. Veldig ergelig.

 

Jeg vil ikke ha iPhone, gammel prinsippsak. Det blir android siden windows phone ikke er compliant på jobb. Pris er ikke hysterisk viktig siden telefonen leveres med to års binding.

 

Om valget står mellom LG G6 og S7 Edge da?

 

Jeg vet at Samsung har en snarvei til kamera appen ved å trykke 2 ganger på hjemknappen, usikker på om LG har noe lignende? hvis ikke så er nok Samsung kjappere på å åpne kamera.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...