Gå til innhold

Med denne smarte båtpumpa skal de bringe Telias NB-IoT til sjøs


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

På større båter trenger du ikke en slik da du normalt har et godt 12v batteri eller flere med automatisk lensepumpe. Bedre til åpne båter som ikke er selvelensede, men da blir det utsatt for tyveri....

 

Minimalt marked.....

 

Er nok en del som kunne tenke seg denne, så lenge prisen ikke er for høy. Den viktigste funksjonen for mange er nok tyverisikring og geolokalisjon.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

På større båter trenger du ikke en slik da du normalt har et godt 12v batteri eller flere med automatisk lensepumpe. Bedre til åpne båter som ikke er selvelensede, men da blir det utsatt for tyveri....

 

Minimalt marked.....

 

Er nok en del som kunne tenke seg denne, så lenge prisen ikke er for høy. Den viktigste funksjonen for mange er nok tyverisikring og geolokalisjon.

"Tyverisikring"

 

De klipper wiren, setter pumpa på land. Så stikker de.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg tror at det er fortsatt tid (og håp) å få noen til å realisere min ide om IoT-klar dorullholder:

- den kan fortelle hvor mye dopapir som er igjen via en app

- gi detaljert statistikk over bruk

- kan oppdage hva slags papirrull som er satt i (Lambi, Serla, First Price etc)

- sende varsel (inkl epost og melding på Facebook samt Twitter) når det er lite dopapir igjen eller om dorullen står feil vei

- advare eieren om utilsiktet bruk eller sabotasje (eksempelvis

)

- også tildele brukeren autoamtiske "achievments" basert på bruk som den da publiserer på brukerens sosiale media, og mye mer

 

Og ja, forutsetningen er også at den lanseres via Kickstarter med en pris på ca NOK 5000.

Lenke til kommentar

 

 

På større båter trenger du ikke en slik da du normalt har et godt 12v batteri eller flere med automatisk lensepumpe. Bedre til åpne båter som ikke er selvelensede, men da blir det utsatt for tyveri....

 

Minimalt marked.....

Er nok en del som kunne tenke seg denne, så lenge prisen ikke er for høy. Den viktigste funksjonen for mange er nok tyverisikring og geolokalisjon.

"Tyverisikring"

 

De klipper wiren, setter pumpa på land. Så stikker de.

 

Hei, takk for gode innspill.  Prisen vil være 3390 for den største modellen med NB-IoT.  Se mer på www.solpumpa.com. VI tar i mot alle gode innspill hva gjelder tyverisikring

Lenke til kommentar

 

GPS og modem på en lensepumpe? Snakk om å gjøre ting så komplisert og dyrt som mulig. Jeg har allerede en solcelledrevet pumpe i båten min. Den kostet meg 60 kroner inkludert frakt fra Kina.

Hei Tor,

Har du en lenke til nettbutikken du kjøpte fra? Bra kjøp!

T

 

Hei takk for godt innspill, det finnes mange gode alternativer, vi har laget en ferdig løsnings om er klar til bruk og knuttet opp mot Telias NB-IoT, se mer her www.solpumpa.com

Lenke til kommentar

Kjøpte en lignende dings, dog uten tracking etc, men solcelle, batteri, vann-sensor og pumpe for 200€ i nederlandsk nettbutikk. https://www.hoosmaat.nl/producten/hoosmaat

Virker fantastisk. Ikke noe tusling ned til båten i regnvær for å øse lenger :-)

Hei takk for godt innspill, det finnes mange gode alternativer, vi har laget en ferdig løsnings om er klar til bruk se mer her www.solpumpa.com

Lenke til kommentar

 

 

GPS og modem på en lensepumpe? Snakk om å gjøre ting så komplisert og dyrt som mulig. Jeg har allerede en solcelledrevet pumpe i båten min. Den kostet meg 60 kroner inkludert frakt fra Kina.

Hei Tor,

Har du en lenke til nettbutikken du kjøpte fra? Bra kjøp!

T

 

Hei takk for godt innspill, det finnes mange gode alternativer, vi har laget en ferdig løsnings om er klar til bruk og knuttet opp mot Telias NB-IoT, se mer her www.solpumpa.com

 

 

Dere skal ha "kred" for at dere har laget en fancy løsning som faktisk kan fungere,  men deres løsning løser et problem som kan løses for 60,- kroner, men dere krever 3500,- kroner for det.  Dere har imidlertid inkludert det som i praksis er en GPS-tracker som man kan kjøpe for under 500,- kroner, og som man faktisk kan gjemme i båten istedenfor at den står i en stor gul klump som nærmest lyser mot deg. Hadde pumpen deres kostet et par tre hundrelapper inkludert abonnement så kanskje dere kunne solgt noen tusen av dem, men for 3500,- ? Det er jo mer enn de fleste joller er verdt. Men for all del, lykke til! Håper dere lykkes! 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...