Gå til innhold

Brua skal åpne i juli, men her har alt stoppet opp: – Det har vært trøbbel fra første stund


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Likevel pleier det å være tung lobbyvirksomhet mot Nye Veier før selskapet i det hele tatt er på fote. Gud forby å prøve noe nytt, SVV er så trygge og gode. Skikkelig kvalitet over de motpartsanalysene. Alpine Bau og OSSA føyer seg inn i rekken.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ja - dette viser rimelig dårlig dømmekraft - Et det ingen som undersøker hva en underleverandør har levert av tidligere. Virker nesten som om alle har "en fetter" som kan ett eller annet smart. Jeg vil tro man kunne ha funnet mange ingeniører og metallarbeidere på vestlandet som kunne ha gjort en tilsvarende leveranse. Jeg skjønner ingen ting!

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Ja - dette viser rimelig dårlig dømmekraft - Et det ingen som undersøker hva en underleverandør har levert av tidligere. Virker nesten som om alle har "en fetter" som kan ett eller annet smart. Jeg vil tro man kunne ha funnet mange ingeniører og metallarbeidere på vestlandet som kunne ha gjort en tilsvarende leveranse. Jeg skjønner ingen ting!

 

Det må jo være en slett jobb av det norske firmaet ,NLI, som kan sette bort en jobb til TTS. Hvordan kan slikt skje ?
Lenke til kommentar

Ja - dette viser rimelig dårlig dømmekraft - Et det ingen som undersøker hva en underleverandør har levert av tidligere. Virker nesten som om alle har "en fetter" som kan ett eller annet smart. Jeg vil tro man kunne ha funnet mange ingeniører og metallarbeidere på vestlandet som kunne ha gjort en tilsvarende leveranse. Jeg skjønner ingen ting!

 

Informasjon sier dette firmaet har blitt fratatt jobber som svv har hatt planlagt bygd hos dem. Men, inkompetansen hos svv viser seg gang etter gang med å sjekke norske leverandører og produsenter. Synes synd på de som må prøve bygge broen i øre når det er slik som det er. Er det et norsk firma tro ?
Lenke til kommentar

 

Ja - dette viser rimelig dårlig dømmekraft - Et det ingen som undersøker hva en underleverandør har levert av tidligere. Virker nesten som om alle har "en fetter" som kan ett eller annet smart. Jeg vil tro man kunne ha funnet mange ingeniører og metallarbeidere på vestlandet som kunne ha gjort en tilsvarende leveranse. Jeg skjønner ingen ting!

 

Informasjon sier dette firmaet har blitt fratatt jobber som svv har hatt planlagt bygd hos dem. Men, inkompetansen hos svv viser seg gang etter gang med å sjekke norske leverandører og produsenter. Synes synd på de som må prøve bygge broen i øre når det er slik som det er. Er det et norsk firma tro ?

SVV Kan kun kontrollere hvem som får tildelt kontrakten. I dette tilfellet var det Hære Entrepenør, Hære på sin side kan velge underleverenadører fritt ut ifra økonomiske hensyn. Disse kan også igjen velge sine underlevrandører. Dette gjøres utenfor SVV's kontroll og uten at de har noe mulighet til innsigelser på valgene.

Det kommer til å fortsette i akkurat samme sporet med Nye Veier.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Må jo være en utenlandsk entreprenør som ikke har peiling på norske forhold og som selvfølgelig ikke kom til å klare å gjennomføre prosjektet på tid! Må kastes ut av Statens Vegvesen og aldri få lov å jobbe i Norge igjen! Dette var dømt til å skje! De kjenner jo ikke norske forhold!!

 

Ojsann, det var visst Hæhre. Da er det bare å vente på at Statens Vegvesen hever kontrakten....NOT

Endret av Snabelkese
Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...