Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

kjemi 2 eksamen, vår 2017


Anbefalte innlegg

 

 

Bare meg som har oppdaget et par feil i vedlagte fasit på flervalgsoppgavene i denne tråden?

Mener du tidligere eksamensoppgaver så ja, er et par feil, søk heller opp forhåndssensuren på udir.no så får du riktig svar

Ja, men også i tråden her.... skal ikke si jeg har alt rett, men noen av alternativene gir og slett ikke mening.

hvilke tenker du på? Var en del jeg var usikker på, men det hadde flere svart samme på, og de jeg svarte annerledes på var jeg liksom 100% sikker på var riktig, så gjerne skriv hvilke så kan vi diskutere dem!
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

A

A

C

A

A

B

C

C

A

C

B

C

D

C

D

C

A - her vet jeg at svaret er D jeg trodde søren at man hadde mol elektroner og skulle finne mol Zn^2+

B

C - her tror jeg svaret er D

B

 

Hva tenker dere "nøtten" var på eksamen - den oppgaven som flest bommet på? 

Endret av Gluestick
Lenke til kommentar

A

A

C

A

A

B

C

C

A

C

B

C

D

C

D

C

A - her vet jeg at svaret er D jeg trodde søren at man hadde mol elektroner og skulle finne mol Zn^2+

B

C - her tror jeg svaret er D

B

 

Hva tenker dere "nøtten" var på eksamen - den oppgaven som flest bommet på?

med unntak av den q) der du svarte A men trodde det var D så svarte jeg likt/det du tror er riktig på alt! På q) svarte jeg C. Litt usikker på hva nøttene var, kanskje den helt siste balanseringen? Blingsa her så fikk den ikke riktig, men synes ikke det var noen ordentlig utfordrende oppgaver som man virkelig måtte tenke på i år. Hva tenker du?
Lenke til kommentar

Tenker kanskje den balanseringen som for øvrig var ganske enkel (mange som surret her med oksidasjonstallene), men enig at det ikke var noen ekte nøtter. Savnet en stor bufferoppgave/klorometri hvor man virkelig kunne brilijere.

 

Ser ut som jeg kanskje da har 2 feil :/ 

Lenke til kommentar

Tenker kanskje den balanseringen som for øvrig var ganske enkel (mange som surret her med oksidasjonstallene), men enig at det ikke var noen ekte nøtter. Savnet en stor bufferoppgave/klorometri hvor man virkelig kunne brilijere.

 

Ser ut som jeg kanskje da har 2 feil :/

Samme her.. noen av oppgavene synes jeg nesten virket litt unødvendige også, fikk liksom ikke vist så mye i forhold til pensum, og mye som gikk igjen. 2 feil på flervalg tilsvarer jo 2 poeng da, ikke all verden! Husk at om du satser på 6'er så har du råd til 9 feil++ mtp helhetsvurderingen. Jeg fikk balanseringen feil, full pott der er 4 poeng, så håper jeg fortsatt får litt uttelling i hvert fall

Lenke til kommentar

 

Tenker kanskje den balanseringen som for øvrig var ganske enkel (mange som surret her med oksidasjonstallene), men enig at det ikke var noen ekte nøtter. Savnet en stor bufferoppgave/klorometri hvor man virkelig kunne brilijere.

 

Ser ut som jeg kanskje da har 2 feil :/

Samme her.. noen av oppgavene synes jeg nesten virket litt unødvendige også, fikk liksom ikke vist så mye i forhold til pensum, og mye som gikk igjen. 2 feil på flervalg tilsvarer jo 2 poeng da, ikke all verden! Husk at om du satser på 6'er så har du råd til 9 feil++ mtp helhetsvurderingen. Jeg fikk balanseringen feil, full pott der er 4 poeng, så håper jeg fortsatt får litt uttelling i hvert fall

 

 

 

Ja, virket som det var litt mer kvantitet enn kvalitet selv om emner som buffere, klorometri var underpresenterte... Synes også vannanalyse oppgavene var av lav kvalitet..

Hvor finner du hvor mange poeng oppgavene er verdt? Får håpe at helhetsvurderingen vipper  opp :) 

Lenke til kommentar

 

 

Tenker kanskje den balanseringen som for øvrig var ganske enkel (mange som surret her med oksidasjonstallene), men enig at det ikke var noen ekte nøtter. Savnet en stor bufferoppgave/klorometri hvor man virkelig kunne brilijere.

 

Ser ut som jeg kanskje da har 2 feil :/

Samme her.. noen av oppgavene synes jeg nesten virket litt unødvendige også, fikk liksom ikke vist så mye i forhold til pensum, og mye som gikk igjen. 2 feil på flervalg tilsvarer jo 2 poeng da, ikke all verden! Husk at om du satser på 6'er så har du råd til 9 feil++ mtp helhetsvurderingen. Jeg fikk balanseringen feil, full pott der er 4 poeng, så håper jeg fortsatt får litt uttelling i hvert fall

 

Ja, virket som det var litt mer kvantitet enn kvalitet selv om emner som buffere, klorometri var underpresenterte... Synes også vannanalyse oppgavene var av lav kvalitet..

Hvor finner du hvor mange poeng oppgavene er verdt? Får håpe at helhetsvurderingen vipper opp :)

Poengfordelingen antar jeg er det samme som de andre årene, sånn generelt i hvert fall. Akkurat hvor mye poeng hver deloppg gir bestemmer de på forhåndssensuren tenker jeg. Det er 100poeng totalt, der flervalg teller 20 poeng (1poeng per oppgave), kortsvaret teller 20 poeng, og hver oppgave på del 2 teller 20 poeng. 91 poeng er grensa for 6'er, 75 poeng for 5'er.

Lenke til kommentar

På oppgave D på flervalgsoppgavene svarte jeg D: at man ikke kunne avgjøre hvilke metaller som var i mynten, dette var fordi det ikke sto i teksten hvor mange metaller mynten skulle bestå av for alt vi vet kan det være andre metaller som gjemmer seg i og med at det var en parallellanalyse test, men blir dette helt feil? vet at alt tydet på kobber så jeg vurderte også å svare A men gikk for D. Noen andre som også tenker det kan være D?

Lenke til kommentar

På oppgave D på flervalgsoppgavene svarte jeg D: at man ikke kunne avgjøre hvilke metaller som var i mynten, dette var fordi det ikke sto i teksten hvor mange metaller mynten skulle bestå av for alt vi vet kan det være andre metaller som gjemmer seg i og med at det var en parallellanalyse test, men blir dette helt feil? vet at alt tydet på kobber så jeg vurderte også å svare A men gikk for D. Noen andre som også tenker det kan være D?

Jeg svarte også D. Vi kunne med sikkerhet si at det var kobber i mynten, men med så få tester kunne vi ikke fastslå at det kun var kobber. 

Lenke til kommentar

 

På oppgave D på flervalgsoppgavene svarte jeg D: at man ikke kunne avgjøre hvilke metaller som var i mynten, dette var fordi det ikke sto i teksten hvor mange metaller mynten skulle bestå av for alt vi vet kan det være andre metaller som gjemmer seg i og med at det var en parallellanalyse test, men blir dette helt feil? vet at alt tydet på kobber så jeg vurderte også å svare A men gikk for D. Noen andre som også tenker det kan være D?

Jeg svarte også D. Vi kunne med sikkerhet si at det var kobber i mynten, men med så få tester kunne vi ikke fastslå at det kun var kobber. 

 

Hvorfor ikke? Ingen andre gir blåfarge med NH3, og det stod ikke at det ble dannet noe annet enn blåfarge når ammoniakk tilsattes?

Lenke til kommentar

Hvorfor er det så få som klager på tiden? Jeg føler jeg kan pensumet ganske godt, men fikk ikke vist det jeg kunne mtp. tidsnød. Var ganske mange oppgaver jeg ikke rakk å gjøre. 

 

Noen som har hatt/skal ha eksamen i muntlig-praktisk? Trenger tips. Og hvilke type spørsmål man kan få. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvorfor er det så få som klager på tiden? Jeg føler jeg kan pensumet ganske godt, men fikk ikke vist det jeg kunne mtp. tidsnød. Var ganske mange oppgaver jeg ikke rakk å gjøre. 

 

Noen som har hatt/skal ha eksamen i muntlig-praktisk? Trenger tips. Og hvilke type spørsmål man kan få. 

Enig, det er altfor mange oppgaver på for kort tid, så får ikke gjort oppgavene skikkelig, pluss får flere slurvefeil da jeg ikke har tid til å dobbeltsjekke.. Får ikke tid til å spise, tørr ikke å drikke for da må jeg på toalettet, og noe toalettbesøk er det hvertfall ikke tid til. Så ender jo opp med at hele hodet mitt svimler og jeg ikke får prestert bra. Tror jeg må sjekke meg for allergier elns og håpe at jeg har støvallergi slik at jeg kan få en time ekstra..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...