Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

TZR 50 går dårlig etter trafikkulykke


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Greia er at den går fint på tomgang, Men i gir er det dårlig. Men jeg tror jeg nærmer meg problemet, det er noe med luft. Noen ganger får den ikke luft, vet ikke hvorfor. Da bare hakker den og dør ut av før mye bensin, rensa luftfilter og det ble ikke bedre, bytta til powerfilter og det samme fortsetter. La merke til at luftfiltere hadde mye bensin i seg. Kan dette komme av at flotøren er ødelagt eller reed'en?

Lenke til kommentar

Nei. Det kan være ganske vanskelig og du må egentlig vite nøyaktig hva du gjør og hvor stor avstand det skal være. Samt hvordan det skal måles på akkurat din forgasser. Det er normalt sett også noe som ikke forandrer seg av seg selv.

 

Nåla har ingen innvirkning når du gir full gass. Da er det kun hoveddysa som har noe å si.

Lenke til kommentar

Enten lekker flottørnåla, eller så har "tab"-en på flottøren bøyd seg litt (feil nivå i flottørkammeret) eller så har du for stor hoveddyse.

 

Har du manuell bensinkran eller vakumstyrt?

 

Flottøren kan forresten ikke sjekkes visuelt. Den må måles med utstyr.

Endret av sedsberg
Lenke til kommentar

Hei, jeg så på youtube hvordan man skal måle den(hvor mange grader den skal legges til siden osv)

 

åpna eksosen og den var full av vann. og toppakningen hadde blitt ødelagt. så jeg skal få bytta dette og se om den blir bedre. tenker dere dette kan være årsaken?

Endret av Yamahatzr50cc
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...