Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Syk Upload...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har linje fra telenor og uploaden ligger som regel på 25-30Kb/s.

Her en dag på DC++ så var det en fyr som lasta fra meg på 800/900Kb/s :dribble:

Har sett av og til at både down- og upload kan bjynne veldig høyt men stabiliserer seg etter 1-2 sek. Men denne karen lasta filer på 3-5 MB og det tok noen få sekunder. På Network statistic på DC++ ble dette bare en velig høy topp...

Har merka selv at linja er litt raskere enn den skal være, men kan den komme så inni granskauen ut av kontroll???

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

ikke dc som har målt veeeldig feil da? Ville i hvertfall testa annet sted for å sjekke. Men hvis det kun var den korte tiden, tviler jeg på at du faktisk har fått linje med den kapasiteten :no:

Endret av oycob
Skrevet

<Konspirasjons teori>

Kunne det ikke ha vært en Telenor Networks ansatt som fant det riktig å skru opp opplastingshastigheten en smule så han/hun kunne få de sabla gode MP3 låtene dine på flekken? ;)

</Konspirasjonsteori>

Nei, tror kanskje DC viste litt feil ...

Det skjer i blandt hos meg ihvertfall.

Skrevet

Det er ikke mulig å få mer enn 864Kbps ut på en ADSL! Max ned er 8Mbps

Skal du få den hastigheten du sier han lasta fra deg, så tror jeg nok du måtte hatt VDSL eller noe om det skulle latt seg gjøre via en telefon linje!

Skrevet

Jeg har 1024/256 linje hos Bluecom. Lasta ned en film fra DC++, fikk 8Mb/s...etter filmen var lasta ned var det naturlig nok feil på den.

Det kan være en bug i DC++, eller en type "fake-share". Mest sannsynlig en bug.

Skrevet
bruk DU meter, da ser du faktisk upload/download hastighet

nja skal ikke stole helt på det heller... bare plutselig en dag (uten at jeg hadde rørt DU meter) viste den VELDIG feil.. når nedlastinga sier 128 kb/sec å du meter sier 300, da er det noe feill... prøvde å avinstalere å instalere.. funka ikke da heller...

ikke stol på alt du ser, kanskje en nyttig moral noen ganger?

Skrevet

Hadde jo ISDN før, og plutselig var det en fyr på Kazaa som lasta ned alt jeg hadde delt, flere hundre MB, på noen få sekunder. Hver eneste fil lasta han ned med over 1Mb/s. Helt sykt!

Skrevet
bruk DU meter, da ser du faktisk upload/download hastighet

nja skal ikke stole helt på det heller... bare plutselig en dag (uten at jeg hadde rørt DU meter) viste den VELDIG feil.. når nedlastinga sier 128 kb/sec å du meter sier 300, da er det noe feill... prøvde å avinstalere å instalere.. funka ikke da heller...

ikke stol på alt du ser, kanskje en nyttig moral noen ganger?

jau. Skal være enig i at DU meter er langt fra 100% stabilt

Skrevet (endret)
Hadde jo ISDN før, og plutselig var det en fyr på Kazaa som lasta ned alt jeg hadde delt, flere hundre MB, på noen få sekunder. Hver eneste fil lasta han ned med over 1Mb/s. Helt sykt!

sansyneligvis fordi han lastet ned fra flere brukere samtidig. Kazaa deler jo opp nedlastingen, slik at han sansyneligvis bare lastet ned noen få kb av deg.

edit: øh... ALT du hadde delt ?` :blink:

Endret av DJ-JK
Skrevet (endret)

Dere har vel ikke WiFi som noen har rbutt seg inn på og lastet ned via LAN eller noen andre med PC i samme huset?

Ellers så var det fildelingsprogrammene som herpa seg skikkelig. Folkene som har lastet ned av dere har ikke fått filene, bare masse tomme skall som ikke kan brukes til noe. For som sagt er det *fysisk* UMULIG å få slike hastigheter. Linjen takler det rett og slett ikke med mindre dere har fått fiber levert på dørsprekken :D

Endret av Blib

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...