Gå til innhold

Bekrefte Domene - Exchange O365

Skei

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har fått i oppdrag å sette opp O365 for et firma. O365 med programvare er i full sving, så det er ikke problem. Derimot er det å bekrefte eierskap av domenet. Domenet ligger hos ONE.COM og jeg finner rett og slett ikke ut hvordan man fikser dette. Kundestøtten hos MS er jo heller ikke noe å skryte av...

Har noen av dere erfaring her? Trenger sårt hjelp :)
Legger ved bilder av hvordan det ser ut:

post-326927-0-37833400-1488966142_thumb.jpg

post-326927-0-01788200-1488966143_thumb.jpg

Videoannonse
Annonse

Du legger bare inn strengen som står på MX i O365 i server-feltet hos One.com og lagrer? - Husk å sette riktig prioritet så ikke mailen stopper.

I utgangspunktet vil jeg heller anbefale å bruke TXT-record, men vet ikke om one.com lar deg legge inn det?

Hei!

Takk for svar!

Hvilken prioritet anbefaler du? Mange skriver 0 ser jeg, og Microsoft sier også at man kan bruke f.eks. " 32767" eller en annen verdi som ikke er i bruk. Og her er det jo ingen andre i bruk?

TXT ser det ikke ut til at de tillater, da det kun er det som er avbildet som kommer opp.

Ok, har de ikke mail på dette domenet? - Isåfall er det det samme hva du setter som prioritet. - Hvis de har mail på domenet bør du sette ett høyt tall slik at ikke mailen sendes til Office 365 før du evt har satt d

Ah, skjønner.

De har mail på domenet. O365 anbefaler 32767, så bruker den.

Noen andre tips når vi først er i gang?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...