Gå til innhold

Ønsker tilbakemelding på min hjemmeside.


Anbefalte innlegg

Ser jo at min hjemmeside ikke er i nærheten av proffe sider, men kunne tenke med likevel en vurdering før jeg offentliggjør den overfor venner.

Jeg er en hobby fotograf, som har lyst til å utvikle meg.. derfor laget jeg en hjemmeside for å nå litt mer ut.

Har bare brukt web side generatoren på one.com sine sider.

Logoer, bilder og tekst har jeg stått for selv. 

 

Er det noe jeg bør legge til, eller fjerne? noe jeg bør omformulere litt?

 

Ønsker kritikk, men ikke "knus" meg helt nå da :)

 

http://fixitfoto.no

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Syntes kanskje det ble litt mye med bildet i bakgrunn, syntes det ble litt fokus bort fra selve bildene. Ser også at du har brukt 'bold' på starten av en del paragrafer men syntes de så litt 'off' ut :hmm: . Ellers en enkel å grei side for å vise frem bilder du har tatt. :)

Lenke til kommentar

Syntes kanskje det ble litt mye med bildet i bakgrunn, syntes det ble litt fokus bort fra selve bildene. Ser også at du har brukt 'bold' på starten av en del paragrafer men syntes de så litt 'off' ut :hmm: . Ellers en enkel å grei side for å vise frem bilder du har tatt. :)

Tusen takk for konstruktiv og god tilbakemelding :) 

Burde jeg heller ha en bakgrunn med en enkel farge tro?, eller burde jeg lage bildene større slik at de kommer bedre frem?

Lenke til kommentar

"presentasjonsside" i ett ord

 

"har endret din dagligdagsE opplevelse" men se om du kan bytte ut "dagligdagse" med et annet ord

 

"nå er det faktisk mye mer VED fotografering"

 

"så er det likeveL øyeT som ser, samt kamerATeknikken" manglende T og særskrivingsfeil

Oi, her har jeg vært slurvete gitt :) Tusen takk for ditt kritiske øye for tekst :) 

Setter virkelig pris på tilbakemeldingene.

Lenke til kommentar

Min ærlige mening er at dette ser helt "OK" ut. Jeg synes ikke siden var spesielt "levende". Den virker litt statisk. Jeg biter meg også merke i ting du skriver som "jeg er ikke noen profesjonell forograf" "den blir nok ikke like aktiv som en blogg" etc.

 

Dette er i mine øyne ikke noe det oser selvtilit og strengt tatt ikke noe du bør ta med synes jeg. Alt som er negativt utelater du å skrive. Dra frem det positive og det du kan. 

 

Til slutt vil jeg med en gang råde deg til å starte en blogg på siden din. Det liker google godt med tanke på indexeringen. Google liker at det skjer noe på siden din. Det er også VELDIG viktig og tenke på SEO (Søkemotor optimalisering). 

 

Konklusjonen blir:

Få frem det du er god på. Gjør førstesiden såpass interresant at de får lyst til å se hvem du er og klikker på "om meg". Fjern derfor "Om meg" fra fremsiden. Fjern utsagn som ""den blir nok ikke like aktiv som en blogg". Hvorfor i alle dager skal jeg gidde å besøke en side som nærmest forteller meg at det ikke kommer til å skje noe på en stund?

 

I tillegg så forteller du at du ikke er proff etc. Få det bort :)

 

Men jeg ville som sagt gjort siden mer "levende" i form av blogg, mulighet for kommentarer etc. 

 

Vil du ha andre besøkende enn nær familie, så lag deg en facebook side også hvor du kan promotere siden. Del på facebook og finn grupper som har med foto og gjøre og del siden din der etc. :)

Lenke til kommentar

Jeg er ingen proff jeg heller når det kommer til noe som helst, men allikevel så går jeg med "brystkassa først". Jeg har drevet en del med blogging i en del år. Mest for morroskyld og ikke for å tjene penger. Det er først nå den siste tiden jeg liksom har fått det litt på gli samt har noe å skrive om. Ikke alt er like interresant for mine lesere, men besøkstallet tilsier at det jeg skriver er interresant for veldig mange.

 

Med google analytics så kan jeg lett se statistikker på hvor mange som besøker siden min, hvilken side dem leser mest, hvor lenge dem blir på siden, hvilken nettleser dem bruker etc. Det gjør at jeg kan tillpasse bloggen etter dette.

 

SEO er svært viktig. Les deg opp på dette med det samme.

 

Jeg skriver om mye som er MC relatert og jeg havner stort sett på førstesiden til Google på de søkeordene jeg har laget. Også OVER forhandlere. 

 

Bruk sosiale medier for å nå ut til folk.

 

Venner og kjente gir jeg blaffen i. Jeg vil ikke at famile skal lese siden min fordi dem er "nyskjerrige". jeg vil at de som leser på siden min faktisk liker det jeg skriver og finner det interresant. 

 

Til slutt så vil jeg råde deg til en ting til:

Jeg har selv brukt One.com. Den hjemmesidebyggeren er ikke mye å skryte av. One.com har også en "one click install" Wordpress. Lær deg Wordpress med det samme. Du kommer uansett til å havne der en dag :)

 

Til slutt: Installer Google Analytics. Det som ikke kan måles finnes ikke :)

Last ned Analytics appen til mobilen og logg deg på. Da har du til en hver tid oversikt over alt som skjer på siden din :) 

Endret av Bjerknez
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...