Gå til innhold

Chilimobil bytter fra Telenor til Telias nett


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg ser de tar opp at blant annet ekstrakostnad for "fri fart" til kundene sine i Telenor sitt nett var et springende punkt for hvilken nettleverandør de gikk for. Andre lavprisoperatører i Telenor sitt nett som Hello og Komplett Mobil har "fri fart" med tilsvarende abonnementspriser som ChiliMobil, så det må være mulig å få til uten en veldig høy kostnad vil jeg tro, men ChiliMobil tjener vel litt mer dersom Telia tilbyr dette uten ekstra kostnad.

Lenke til kommentar

Har vært relativt fornøyd med Telia sin nett (Har OneCall) helt til helgen hvor vi var på familiehytta oppe på fjellet bak Tretten (Øyer, Lillehammer) Var full 4G Telenordekning, mens jeg satt med ingen tjeneste. Det er flaut.

 

Lokale variasjoner vil alltid forekomme hos begge operatørene. Du har ikke sjekket om det kan ha vært et driftsutfall i området som førte til "ingen tjeneste", Telia har et greit kart som viser aktive driftsutfall: https://telia.no/dekningsutfall

Lenke til kommentar

Har vært relativt fornøyd med Telia sin nett (Har OneCall) helt til helgen hvor vi var på familiehytta oppe på fjellet bak Tretten (Øyer, Lillehammer) Var full 4G Telenordekning, mens jeg satt med ingen tjeneste. Det er flaut.

 

Oi oi, du fant en plass med manglende Telia-dekning men ikke Telenor-dekning?

Ser ikke hvorfor det er flaut. Nett bygges jo ut over tid. Tror du alle har alt på plass over hele Norge allerede?

Like flaut om det var dårlig dekning et sted for 4 år sida? 10 år sida?

 

Har opplevd det motsatte like mange ganger. Har byttet mellom dem annahvert år omtrent.

Endret av DJ FROSK
Lenke til kommentar

Å miste kunder, er visst den nye trenden blant mobilselskapene. ;-) Så nå blir det vel som i OneCall; Gratis kaffe av alle typer på kafèene, så man kan velge hvilken man liker best? :-D

 

 

Jeg finner OneCall sitt slagord "Like bra - bare billig" som ganske misvisende når de ikke klarer å levere en tjeneste som 4G Tale en gang enda. Men 198 kr for to måneder med 50 GB data pluss fri bruk av ringing, sms og mms er en god deal å utnytte for de som vurderer å teste ut Telia sitt nett. Jeg har hørt de fjerner hastighetsstrupingen selv om du overgår 50 GB data også ved å kontakte kundeservice så om noen trenger skikkelig mye data noen måneder via mobilnettet så er jo dette et tilbud å teste ut.

 

Jeg vet ikke helt hvor mange kunder ChiliMobil har men ser ut i fra Facebook-siden deres at det er ganske blandede følelser blant kundene deres med overgangen til Telia sitt mobilnett, men ikke på samme nivå man så da OneCall gikk fra Telenor til Telia-dekning hvor facebook-veggen var dekket med overvekt av sinte tilbakemeldinger. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 1 år senere...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...