Gå til innhold

Et skred av inngående samtaler fra utlandet (spesielt Romania)


Anbefalte innlegg

Jeg beklager hvis jeg ikke treffer riktig gruppe.

 

De siste dagene har jeg hatt en ekstrem pågang av telefoner fra ukjente mennesker. Med ekstrem så mener jeg mellom 80 - 120 samtaler pr døgn. Dette har tvunget meg til å sette min Iphone 6 i modus IkkeForstyrr. De aller fleste kommer fra Romania, men også fra Irland, Italia, Spania og Sverige. I tillegg er det fra en del norske mobil- eller fasttelefoner, og når jeg slår opp disse på 1880 eller lignende er det uten unntak østeuropeiske navn. Det er alltid nye numre. Noen ringer flere ganger siden jeg ikke lenger svarer. Jeg har sendt sms til flere av dem (de norske mobilnumrene) og etterspurt om de kan bidra med noen opplysninger (ringte du til meg, hvem er din operatør etc), men ingen kan bidra. Det er fra både kvinner og menn.

Jeg ha også vært i kontakt med Telia, min operatør, men de hevder at feilen ikke er hos dem.

Jeg er nå rådvill og på jakt etter forslag til hva dette er for noe, og hvordan jeg kan bli kvitt det - ønsker jo ikke skifte mobilnummer(og helst ikke av typen "vært-inne-på-tvilsomme-nettsider:))

Endret av flaggspetten
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kunne vært noe å få lagt inn en sperre på telefonnumre fra utlandet? Bruker True caller selv og synes det er genialt. 

 

Du får ikke sperret feks alle fra Romania.

 

Jo mer jeg tenker på dette tror jeg det er noe virus som er på telefonen. Skal nå forsøke å laste tilbake en sikkerhetskopi fra itunes.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...