Gå til innhold

Endre Ip på airport kort


Anbefalte innlegg

Hei igjen

 

Har nå funnet mac adressen takket være hjelp herfra, så nå prøver jeg igjen.

Har nå fått ibooken registrert på det trådløse nettet, men når jeg ser på internet connect (tror jeg), så står det at maskinen er tilkoblet, men kan kanskje ikke koble til internett på grunn av at den har en selvtildelt ip-adresse. Noen som kan fortelle meg hvordan man får maskinen til å ta mot ip-adresse fra skolenettet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er bittelitt usikker på hva du forsøker å gjøre her.

 

Internet Connect viser status for den nettverks-tilkoblingen som vises i nettverks-kontrollpanelet. Når du velger Airport og får kontakt med det trådløse nettet vil Internet Connect gi inntrykk at at du er "tilkoblet". Det er du jo også - til WLAN vel og merke. Det betyr ikke nødvendigvis at du har noen kontakt mot internet (kun hvis WLAN er knyttet til internett).

 

Hvis du skal koble til internett v.h.a. airport trenger du bare å legge inn adressen til en gyldig DNS-server i TCI/IP fanen under nettverk. Muligens må IP-adresse, subnet og routeradresse stilles også (i hvertfall hvis det trådløse nettet krever faste IP-adresser). Dersom WLAN har DHCP-server slipper du trolig dette.

 

Hvis du skal koble til internett v.h.a. modem/ADSL mens du samtidig er koblet til et trådløst nett skal det bare være å legge inn nødvindig informasjon under (Internal modem - PPP, eller Built-In Ethernet - TCP/IP).

 

Personlig bruker jeg min powerbook mot trådløst nett på jobb samtidig som jeg kobler meg til internett på et bredbåndsnett (v.h.a. nettverkskabel). Dette går helt fint. Årsaken er at airport, internt modem og nettverkskortet egentlig er 3 ulike "nettverkskort" med hver sine adresser!

 

Håper dette var til litt hjelp

 

Jarand :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...