Gå til innhold

Frp går inn for digitalt grenseforsvar – Høyre følger antagelig etter


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-Pqy3rC

Hensikten bør ikke forherlige midlene. Dette utgjør i seg selv en større fare enn hva mulig gevinst måtte antas å være (i fantasien til enkelte). Men, makt søker vel ytterligere makt antar jeg.

 

– Formålet med et digitalt grenseforsvar er å motvirke ytre trusler mot rikets sikkerhet, men det skal ikke rettes mot overvåking av kommunikasjonen mellom norske borgere, sier Helge Thorheim (Frp) som sitter i Stortingets kontroll- og konstitusjonskomité.

Denne Helge er enten dårlig informert eller skremmende naiv. Det meste av tjenestene som folk benytter befinner seg nemlig utenlands, ergo vil folket bli overvåket, selv når Jensen kommuniserer med Hansen. Således er det bare et tidsspørsmål før informasjonen misbrukes. Endret av Slettet-Pqy3rC
Lenke til kommentar

Dette er et overgrep mot fundamentale menneskerettigheter, en kollektiv massevoldtekt. Men problemet er at folk flest, til og med dem her inne på forumet, ikke bryr seg en døyt. Noen smågriner litt på nesen, men omtrent ikke en eneste gidder å løfte en finger. Nordmenn er bortskjemte, late og fortjener ikke et demokrati. Kanskje vi burde få litt Trumpianske tilstander her for å røske litt opp i grumset?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

H synes alltid å være for å svekke demokratiet. Frp forstår ikke bedre.

 

Her i landet har vi ikke et demokrati, men dets onde stesøster, parlamentarisme. I praksis er det hvor politikerne gir folket valget mellom pest og kolera, og hvor valgløftene ikke er noe annet en valgløgner, som blir bortforklart med at de ikke har nok stemmer til å gjennomføre det.

 

Selvfølgelig kan FrP love at de vil fjerne alle bomstasjoner, senke avgifter på fossilt divstoff osv, de vet inderlig godt det trekker stemmer, og samtidig at de aldri får gjennomført dette, av den enkle grunn at de ikke får flertall for det.

 

Samtlige politikere er en gjeng løgnhalser, landsforrædere og parasitter som kun meler sin egen kake.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Husker "Yes prime minister" - "Parlamentarisme ble jo oppfunnet for å holde velgerne unna". Godt sagt. Vi har ingenting vi skal ha sagt.

 

 

H synes alltid å være for å svekke demokratiet. Frp forstår ikke bedre.

 

Her i landet har vi ikke et demokrati, men dets onde stesøster, parlamentarisme. I praksis er det hvor politikerne gir folket valget mellom pest og kolera, og hvor valgløftene ikke er noe annet en valgløgner, som blir bortforklart med at de ikke har nok stemmer til å gjennomføre det.

 

Selvfølgelig kan FrP love at de vil fjerne alle bomstasjoner, senke avgifter på fossilt divstoff osv, de vet inderlig godt det trekker stemmer, og samtidig at de aldri får gjennomført dette, av den enkle grunn at de ikke får flertall for det.

 

Samtlige politikere er en gjeng løgnhalser, landsforrædere og parasitter som kun meler sin egen kake.

Lenke til kommentar

Privatliv? Jeg forstår ikke hva du mener. Når fikk mennesker rett på privatliv fra staten? Er det en ting i det hele tatt?

 

Enten er du komplett idiot, eller så vet du ikke hva du snakker om.

 

Siden du tydeligvis ikke kan finne frem selv, så skal jeg lime det inn litt lenger ned her. Men først og fremst, du spurte: "Hva er menneskerettigheter?". Nøyaktig hva det består av får du finne ut selv, men det er tydeligvis noe som er så viktig at grunnloven har et helt kapittel om dette.

 

Videre spør du igjen: "Privatliv?". Vel, §102 omhandler respekt for privatlivet. Så da må det finnes noe som heter privatliv, siden retten til respekt for dette blir gitt gjennom denne paragrafen.

 

Så, hvis du i det hele tatt gadd lese så langt som dette, så kommer paragrafen i sin helhet:

 

§ 102.

Enhver har rett til respekt for sitt privatliv og familieliv, sitt hjem og sin kommunikasjon. Husransakelse må ikke finne sted, unntatt i kriminelle tilfeller.

Statens myndigheter skal sikre et vern om den personlige integritet.

 

Retten til privatlivets fred er også forankret i internasjonale menneskerettighetskonvensjoner som Norge har forpliktet seg til. 

 

Digitalt Grenseforsvar skal gjennomgå og lagre ALL kommunikasjon som krysser landegrensene. Siden de aller fleste benytter seg av internasjonale tjenestetilbydere, og på grunn av at nettverk ofte rutes via utlandet fra en til en annen ISP, så vil i praksis tilnærmet all kommunikasjon bli underlagt denne behandlingen. Dette er et GROVT overtramp på grunnlovens paragraf 102.

 

Du er sikkert et troll, som flirer over at jeg i det hele tatt gadd bruke masse tid på deg, men det er en bitteliten mulighet at du kan være en person som oppriktig ikke forstår hverken problemstillingen eller lovverket. Derfor fikk du dette nå inn med t-skje.

 

Sånn, nå er du opplyst. Skulle det komme mer tullete spørsmål, er bare en bekreftelse på at du er et troll.

 

Ha en fin dag.

Endret av Paynster
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Husker "Yes prime minister" - "Parlamentarisme ble jo oppfunnet for å holde velgerne unna". Godt sagt. Vi har ingenting vi skal ha sagt.

 

 

 

 

Politikerne som i utgangspunktet skulle representere folket, representerer nå et partiapparat. Den største gruppen representerer et mafiakartell som er en blanding av politisk parti, og fagorganisasjon, omtrent på samme måte som mafiaen i USA gjennomsyret fagorganisasjonene tidligere. Når en fagorganisasjon, som i utgangspunktet skulle kjempe for arbeidernes rettigheter, heller fokuserer på å forme politikk, og nærmest diktere partiet som skulle representere samme målgruppe, så er det noe som lukter veldig råttent. Men resten av lakeiene er ikke stort bedre. Utenom de hjernevaskede partisauene, som følger blindt etter dets führere, er det tilnærmet ingen som er fornøyde med noen av partiene. De velger det som er minst dritt.

 

Jeg mener at det beste ville være å stille samtlige mafiosos på rekke forran en mur i Akershus Festning.

 

Min lojalitet ligger som alltid hos Konge og Fedreland, ikke den korrupte hurven på løvebakken.

Endret av Paynster
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Tenker dette begynner og ligne mer og mer på NSA sin rå drift av overvåkning av sine egene borgere. Att det skal tas opp med folk som ikke aner ratifikasjonene av det de holder på med. Får meg til og få gåsehud. Slike vurderinger burde ikke ende opp hos folk som trenger hjelp til og lage maler i word dokument. Blir som og sette Ole brom i et lager med honning. Det kommer til og bli misbrukt opp og ned i mente. Dette minner mer om en overfalls sak mot det Norske borgere en noe annet. Spesielt da de selv har gått ut og sagt, att det kun blir aktuelt og sette dette opp på "spesielle" punkter da det ikke kan dekke alt. Dette får mine varsel bjeller til og kime langt inn i det sene nattetimer. Politikere skal fikle med så uendelig mye de ikke aner hva er for noe. Hadde politikere måtte stilles til rette for alle det forbrytelser de har prøvd seg på. Hadde vi kanskje ikke levd i et samfunn hvor politikere finner på vada sprell som dette i tid og utider. Norge fikk klar beskjed om att DLD ikke var tillatt pga menneskerettigheter, kall meg gjerne konspirasjon teoretiker. Men eg klarer ikke helt og se den store forskjellen. Først når det blir innsyn i hva slike organer som skal holde på med slikt blir tilgjenglig for Ola Nordmann. Da kan vi kanskje tenke på det. Men det som skremmer meg mest, er att missbruk av et slikt system ALDRI og merk mine ord ALDRI, vill få noen som helst form for følger av de som missbruker det om det blir innført. Dette forteller meg mer en 1 ting som skremmer meg. Det skinner igjennom att de som skal bedømme dette og eventuelt sette igang noe slikt, hverken ser den negative siden. Ei heller hvordan dette kan brukes i mot norske borgere ved et eventuelt hacker angrep fra en fremmed makt. Mest sansynlig har Norge nettopp blitt utsatt for en intrengelse fra en fremmed stormakt som Russland. Og Norge aner ikke ramifikasjonene og ei heller hvor dypt dette går. Bare tanken på hva de kunne fått med seg om det var slike systemer på plass, eg gremmes av tanken. Når vårt eget spesial organ PST blir tatt i et hacker angrep fra et annet land..... Det bare bevitner att Norge ikke hverken er moden eller besitter det nødvendige midler/kunskap til og gjennomføre noe slikt...........

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Ikke en enste kommentar er posetiv,, HAH.. merkelig tendens dette her når det kommer nyheter fra NTB. Norsk TulleMedPolitikkIstedeforNyheter Byrå ! Typen "nyheter" digi vegrer seg for å sette skribent på ettersom ingen vil stå til ansvar personlig. Neste gang jeg ser en frp velger er det fullt mulig jeg kommer til å krenke vedkommende ved å spytte vedkommende MIDT i trynet ! Kan ikke noen lage en protest ? en underskrift aksjon greie ? Ser domenet personvern.tk er tatt,,kan nesten vedde på det er stortinget som holder domenet.. Drittsekker.. :) ser personvern.no er noe,, ser ut som mer anti kameraovervåkning retta.. ... Noen : Vær så snill å lag underskrifts kampansje,, jeg og samtlige andre i kommentarboksene er sikkre underskrifter. +90 prosent av resten av norge..kansje ikke 90,, men mange !

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hindrer dette angrep fra utlandet? Nei.
Kan dette logge informasjon om angrep fra utlandet? I ytterst få tilfeller.
Kommer dette til å samle inn ekstremt mye informasjon om norske borgere? Garantert.
Kan de oppnå bedre beskyttelse bare ved å beskytte infrastrukturen i landet i stedet for å gjøre dette? Garantert.

Er overvåkingen ulovlig? Ja.

 

Det er jo ikke slik at det blokkerer noe, det vil jo bare samle ekstremt mye informasjon, og informasjonen de er ute etter(i følge det de sier) kommer de ikke til å få tak i. Men det blir i hvert fall masse personlig info for nordmenn de kan bruke da.

 

Jeg liker virkelig ikke Norge lenger om dette faktisk blir innført. Et land som bruker innbyggerne sine egne penger til å ulovlig ta fra oss rettigheter har ikke livets rett.

 

De kan overvåke alle offentlige nettverk så mye de vil, men la det slutte der.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...