Gå til innhold

Chromecast mobiltbredbånd


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dette er ikke svar på det du lurer på men du bør være klar over at Chromecast fort kan bruke hundre megabyte pr. døgn bare til å laste ned bilder som den bruker til skjermsparer. Tidligere var det ihvertfall ikke mulig å slå av denne funksjonen. Hvordan det er i dag vet jeg ikke.

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Chromecast henter streamen direkte fra tjenesteleverandør og ikke fra telefonen du caster fra. Så det spiller ikke noen rolle om du laster ned filmen på forhånd med mindre du velger å speile skjermen. Men da tror jeg du får en dårlig opplevelse av filmen.

Lenke til kommentar

Chromecast henter streamen direkte fra tjenesteleverandør og ikke fra telefonen du caster fra. Så det spiller ikke noen rolle om du laster ned filmen på forhånd med mindre du velger å speile skjermen. Men da tror jeg du får en dårlig opplevelse av filmen.

så vist jeg da laster ned noen filmer på nettbrettet mitt eller ripper en dvd film for barna og vi steamer den inn på tv via chromecast så bruker vi mb?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

 

Chromecast henter streamen direkte fra tjenesteleverandør og ikke fra telefonen du caster fra. Så det spiller ikke noen rolle om du laster ned filmen på forhånd med mindre du velger å speile skjermen. Men da tror jeg du får en dårlig opplevelse av filmen.

så vist jeg da laster ned noen filmer på nettbrettet mitt eller ripper en dvd film for barna og vi steamer den inn på tv via chromecast så bruker vi mb?

 

 

Jeg mener det ja :/

Lenke til kommentar

 

 

Chromecast henter streamen direkte fra tjenesteleverandør og ikke fra telefonen du caster fra. Så det spiller ikke noen rolle om du laster ned filmen på forhånd med mindre du velger å speile skjermen. Men da tror jeg du får en dårlig opplevelse av filmen.

så vist jeg da laster ned noen filmer på nettbrettet mitt eller ripper en dvd film for barna og vi steamer den inn på tv via chromecast så bruker vi mb?

 

 

Jeg mener det ja :/

 

Ikke nødvendigvis! F.eks. mirror screen er lokalt. Det finnes også software som streamer media lokalt, Videostream er et eksempel, så det er mulig du finner noe til iPad også

Lenke til kommentar

Slik Chromecast er opprinnelig tenkt så spiller den av innhold direkte fra tjenesteleverandøren og ikke fra nettbrettet, mobilen eller pc'en. Dvs at man bruker datatrafikk. Når man sitter på nettbrettet, velger en film og så velger å caste denne så sender bare app'en på nettbrettet en beskjed til Chromecasten "spill av dette innholdet som du finner på internett med adressen xxx". Så streamer da Chromecasten direkte fra nett og bruker data.

 

For å unngå dette så kan man caste selve skjermen(og lyden) fra enheten. Da går trafikken kun på lokalt nett. Men det en må være obs på der er at en kan risikere dårligere opplevelse, lyd/bilde som ikke er i synk og gjerne noe hakking. Årsaken til dette er at det er minimalt med bufring mellom avspiller og Chromecasten og all treghet/lag i nettet påvirker avspillingen. I tillegg har eg erfart at det krever en del ressurser fra avspilleren og trekker en god del mer strøm. En dårlig løsning - men for noen kan dette fungere.

 

I tillegg kan det være greit å huske på det som blir sagt om bakgrunnsbilde. I tillegg laster Chromecasten ned oppdateringer automatisk. Så den er potensielt en datakvotetyv :)

 

Det eg tror eg ville sett på heller som ett alternativ er Miracast.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Beste løsningen for deg er å installere Plex media server på en laptop og caste fra den til Chromecast. Det vil ikke bruke mobildata. Forutsetter at du har en enkel router i tillegg slik at alt er på samme nett.

Endret av nilsch
Lenke til kommentar

Når eg er på farten og hytten har jeg en seagate wireless harddisk som jeg streamer fra om jeg ikke har d på appen med appen til seagate, så mobilruteren er bare et bindeledd mellom enhetene.

 

Hkemme så bruker jeg plex på en nas harddisk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...