Gå til innhold

Opticom, og hva så?


Anbefalte innlegg

Jeg synes dere burde lage en artikkel om Opticom.

Hvorfor et dette selskapet som forsatt ikke har kunnet vise til ETT ENESTE ferdig produkt, så populært?

Er det bare ett populistisk IT-valg hos aksjemeglere, eller hva?

Eller er det en gjeng geniale folk som sitter bak selskapet for å tjene masse penger på folk som ikke vet så mye om IT?

Eller er det andre ting?

Nettsidene deres er for å si det rett ut : Talentløs i forhold til kunskapen, som etter en vanlig manns forståelse, skulle befinne seg innen dette selskapet.

 

Opticom ASA

 

Og jeg er sikker på at det finnes tusen vis av andre som også lurer på dette.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
om du tar en kikk på hjemmesiden deres. altså ikke hjemmesiden til Opticom ASA, som du refererte til, men http://www.thinfilm.se/index2.htm vil du nok få et klarere innblikk i hva de holder på med. Og jeg tror nok du vil bli overrasket....

Siste nyheter på denne siden er fra såvidt jeg kan se : juni 2001.

Lite seriøst.

Ellers var det også for såvidt usselt med info på disse sidene.

Kansje imponerende for vanlige mennesker, men ikke for de fleste som henger her på Forumet, vil nå i alle fall jeg påstå.

 

:thumbdown:

Lenke til kommentar
samtidig som intel ikke utelukker et teknologisk gjennombrudd i dette miljøet, og de tror jeg ikke er lettlurt

Nevn ett miljø som noen som helst kan utelukke ett teknologisk gjennombrudd i. Det er ikke så mange år at noen sa at PCer kom aldri til å bli en suksess og det kun var spesielt interesserte som ville eie en. Jeg tror de har lært seg å ikke utelukke noe i denne bransjen.

Slik det virker på meg så har Opticom hatt en kjempeide som de ikke har vært i stand til å gjennomføre i praksis. Men det er nok ikke lenge før en av de store aktørene klarer det, og da sitter Opticom der med en utgått patent.

 

Egil

Endret av Egilegil
Lenke til kommentar
samtidig som intel ikke utelukker et teknologisk gjennombrudd i dette miljøet, og de tror jeg ikke er lettlurt

Nevn ett miljø som noen som helst kan utelukke ett teknologisk gjennombrudd i.

i forumet her kan vel det utelukkes ja. :thumbs:

 

-----, hm tester bare om det er sensur på slike uttrykk her, det er det ikke nei. :p

 

Men tilbake til saken.

Intel invisterer selvfølgelig ikke blindt, men har spredt investeringer i selskaper hvor gjennombrudd kan komme. Tror det dreier seg om totalt 50 selskaper eller so..

opticom sin lagringsteknologi var lovende men de har støtt på problemer, samtidig som flere anfdre driver paralell utvikling av samme teknologi.

Endret av ronndi
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

" ... Norse estimerer at dagens kontantbeholdning i Opticom på 122 millioner kroner maksimalt kan vare ut tredje kvartal 2004 med dagens "burn rate". Et eventuelt kontantutbytte fra Fast på 0,68 kroner per aksje kan forlenge "levetiden" med to kvartaler .... "

 

Jepp! Hvem vet hvor mye penger disse "forskerene" har greidd å slite ut av lettlurte kapitalsterke, IT-uvitende mennesker?

 

Har ingen i HW.no noen som helst interesse av å rette ett kritisk syn på noe som helst i IT-verden?

 

 

:no:

Lenke til kommentar
Pappa har aksjer i opticom. de har ikke begynt å produsere enda men når de begynner (hvis de begynner) kommer de til å produsere harddisker som ingen har sett maken til.

Man har da for lengst lest om andre "tilsvarende"

teknikker som skal revolusjonere databransjen.

 

Jeg husker FAST-bølgen toppa seg når jeg gikk på skolen i skoleåret 99/00.

 

Og hva har skjedd etter det? Har jo ikke sett ett eneste produkt siden den gangen.

 

Min mening er enkelt og greit at jeg ikke har noen tro på FAST.

Lenke til kommentar
Pappa har aksjer i opticom. de har ikke begynt å produsere enda men når de begynner (hvis de begynner) kommer de til å  produsere harddisker som ingen har sett maken til.

Man har da for lengst lest om andre "tilsvarende"

teknikker som skal revolusjonere databransjen.

 

Jeg husker FAST-bølgen toppa seg når jeg gikk på skolen i skoleåret 99/00.

 

Og hva har skjedd etter det? Har jo ikke sett ett eneste produkt siden den gangen.

 

Min mening er enkelt og greit at jeg ikke har noen tro på FAST.

Jeg husker når thinfilm electronics lanserte det fantastiske kortet på 5gb (ca kredittkortstørrelse) som skulle revlusjonere,og det store sammerbeidet med intel.Jaja,det kom aldri,og ikke sammerbeidet heller(vi har ivertfall ikke sett noe til det)

 

Forsten såg jeg en flash brikke på 5 GB her om dagen,den kan altså settes i et kamera.Koster 70 k da,men det er jo urelevant,da Teknologien til thin films er way back.Nå forsker e nok heler tiden på nytt,men hva hjelper de,vist de ikke greier å få produktene klare,de er jo i knallhard konkuranse.

 

Nå lager vell ikke opticom så mye forutenom rykter,men dattersaelskapene er vell egenlig den produkttive delen,om du kan kalle dei det.

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...
" ... Norse estimerer at dagens kontantbeholdning i Opticom på 122 millioner kroner maksimalt kan vare ut tredje kvartal 2004 med dagens "burn rate". Et eventuelt kontantutbytte fra Fast på 0,68 kroner per aksje kan forlenge "levetiden" med to kvartaler .... "

 

Jepp! Hvem vet hvor mye penger disse "forskerene" har greidd å slite ut av lettlurte kapitalsterke, IT-uvitende mennesker?

 

Har ingen i HW.no noen som helst interesse av å rette ett kritisk syn på noe som helst i IT-verden?

 

 

:no:

De skal til nå ha brent av 750 mill., av dette har grunderene tatt ut 75 mill i lønn. :cry:

Lenke til kommentar
  • 5 uker senere...

TV2 Nettavisen.

Dette er vel det jeg lenge har antydet, at det snart er slutt for disse luringene.

Tenk å få så mye penger ut av IT-uvitende, pengesterke investorer og blåøyde aksje-eiere.

Er det ingen i HW.no-redaksjonen som har det minste interesse av å publisere kritiske artikler innen IT?

Eller har INGEN i HW.no , noe snev at undersøkende journalistikk i redaksjonen?

 

Jeg mener at dette burde dere se på.

Akkurat nå er dette blitt en litt "statisk" side, som kun FÅR nyheter, dere lager dem ikke.

:no:

 

Trist!

 

:hmm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...