Gå til innhold

Hva bør jeg oppgradere?


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Juli 2015 kjøpte jeg en av PCene som er anbefalt her.

 

CPU           Core i5 4690K 3,5GHz

RAM:         Vengeance LP 16GB 1600MHz

Mobo:        MSI Z97 GAMING 5
GFX: SLI:  KFA2 GeForce GTX 970 OC - 4GB GDDR5

 

Jeg tenkte jeg skulle prøve å holde denne oppdatert ved å oppgradere litt og litt.

Er det slik at den opplagte bottleneck på PCen alltid er GPU (for gaming) og at det ikke vil ha noen betydning å oppgradere f.eks CPU eller RAM?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

https://www.youtube.com/watch?v=sb2nw6Sz4kY

 

 

TEST SYSTEM:
CPU: Intel Core i7-6700K @ 4.5 GHz
RAM: G.SKILL 16 GB Trident-Z DDR4 3000 MHz
MOBO: ASUS Maximus VIII Hero
PSU: Antec HCP-1200 (1200W)
Storage: WD Caviar Blue WD10EZEX 1TB
OS: Windows 10 64-bit

På høyere oppløsning er stort sett alltid skjermkort flaskehals.

Men på full hd 120\144 hz er ofte cpu\ram mest flaskehals.

Finn ut resten selv, største grunnen for deg å oppgradere er å ungå støy, men da burde du gått for GTX 1080 hvis det skal bli noe vits. Ergo ikke lønnsomt. Du har vel mere en bra nok spill pc.

 

Har du overklokket den? I så fall er det første du bør prioritere.

Endret av LMH1
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ser ikke noe gale med det oppsettet du sitter på.
Overklokk CPUen så holder den en stund til.

Er ikke beste tidspunktet å kjøpe ny CPU(/HK) nå når AMD kommer med noe nytt rett rundt hjørnet.
Vi får kanskje mer konkurranse på CPU ytelse (og pris) når AMD kommer med Ryzen (og kanskje Intel får ut fingern).

Endret av PantZman
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ser ikke noe gale med det oppsettet du sitter på.

Overklokk CPUen så holder den en stund til.

 

Er ikke beste tidspunktet å kjøpe ny CPU(/HK) nå når AMD kommer med noe nytt rett rundt hjørnet.

Vi får kanskje et litt mer konkurranse på CPU ytelse (og pris) når AMD kommer med Ryzen (og kanskje Intel får ut fingern).

 

Takk, slik info er nyttig!

Lenke til kommentar

Den prosessoren går fint opp 1GHz ekstra. Min gikk fint opp til 4,2 uten å øke spenning, det var bare å øke multiplier til 42. Fikk den opp til 4,5 med å øke spenningen noe. 

Ganske enkelt, og du har en vesentlig bedre prosessor som yter betraktelig bedre i spill. 

Skjermkortet kan også overklokkes ganske friskt, bare last ned MSI Afterburner. Kjempeenkelt. 

Lenke til kommentar

Den prosessoren går fint opp 1GHz ekstra. Min gikk fint opp til 4,2 uten å øke spenning, det var bare å øke multiplier til 42. Fikk den opp til 4,5 med å øke spenningen noe. 

Ganske enkelt, og du har en vesentlig bedre prosessor som yter betraktelig bedre i spill. 

Skjermkortet kan også overklokkes ganske friskt, bare last ned MSI Afterburner. Kjempeenkelt. 

 

Synes jeg husker at det ble sagt at PCen var veldig klokkbar, så det skal jeg fort prøve :)

Lenge siden jeg har OCet en prosessor, men det skal jeg kunne finne ut av.

Lenke til kommentar

Mange gode tilbakemeldinger her, takker så mye !

 

Har hatt en SSD til OS ganske lenge, men jeg fikk benyttet meg av Black Friday-tilbudet og har nå over 1TB på to SSDer. 

Jeg er egentlig ganske fornøyd med det meste nå, men f.eks GTA 5 har utrolig lang loading-time. Må ofte ut for å sjekke om det faktisk ER installert på SSDen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...