Gå til innhold

5820k Prosessor - trenger hjelp


SAA10

Anbefalte innlegg

Last ned drivere til hovedkortet fra MSI sin hjemmeside og skjermkortdriverne. Innstaller disse.

 

Last ned Cinebench 15, bench maskina di, og sammenlign med andre maskiner. Kjør gjerne også andre benchmarks.

 

Innstaller Aida64 og sjekk at du kjører på riktig frekvens etc. Mulig du også kan sjekke dette med MSI sin programvare til hovedkortet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Oppdatering: Har nå lastet ned de aller fleste driverne og kjørt en hel haug med Windows oppdateringer. PCen virker å være bedre nå, selv om jeg ikke er helt sikker på om den funker optimalt. Også kjørt en del tester som har vært anbefalt her, og PCen scorer ganske bra på det meste. Får se hvordan den fungerer når jeg begynner for fullt med video/bilde redigeringen. 

 

Et spørsmål; etter hva jeg har forstått, så skal prosessoren kunne takle høykvalitets redigering ganske bra. Har prøvd å rende et lite klipp i 1080 i Sony Vegas, hvor mesteparten av videoen blir bra, men til tider kan det være noen sekunder her og der hvor videoen lagger (orginalfilen er helt fin). Hva kan dette skyldes? Er det prosessoren som ikke takler det, eller har med redigeringsprogrammet å gjøre? Dette var også et problem før oppgraderingen, men da i mye større grad enn nå (i alle fall basert på det lille klippet jeg har prøvd).  

 

Takk for alle svar.  

Endret av SAA10
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...