Gå til innhold

– Apple står for nesten hele omsetningen i smartklokkemarkedet


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Slik er del vel delvis på mobilfronten også, om Apple har 10% markedsandel har de trolig minst det dobbelte i andel av omsetningen ;)

 

Sist jeg hørte var det det åttedobbelte...

Du blingser mellom omsetning og resultat (overskudd). Snittprisen Apple tar er ikke 8 ganger prisen av andre mobiltelefoner, det ville nemlig i realiteten si det samme som at snittprisen på Android etc var på ca 1 000 kr, og så lav er den ikke.

 

Men at Apple har det meste av overskuddet - trolig 70 - 80 % - i mobilmarkedet er korrekt. Utenom Apple er det bare Samsung, Huawei og Lenovo som har markant overskudd

 

@ATWindsor:

 

Ja, det stemmer nok det. Apple Watch 2 koster fra 4 000 kr og oppover, konkurrente fra 1 000 kr og oppover.

Lenke til kommentar

Føler fremdeles ikke dette markedet er helt modent. Før jeg kjøper så må dette være på plass:

- Kan fullt ut erstatte min treningsklokke fra Polar

- 2-3 dager batterilevetid

- Fungerer helt uavhengig av smarttelefon (vil ikke ha med meg den når jeg jogger)

- Jeg garanteres at en reim også vil passe på neste generasjon av klokken.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Føler fremdeles ikke dette markedet er helt modent. Før jeg kjøper så må dette være på plass:

- Kan fullt ut erstatte min treningsklokke fra Polar

- 2-3 dager batterilevetid

- Fungerer helt uavhengig av smarttelefon (vil ikke ha med meg den når jeg jogger)

- Jeg garanteres at en reim også vil passe på neste generasjon av klokken.

 

 

Apple Watch andre generasjon kan fullt ut erstatte en treningsklokke fra Polar med rett app (Runkeeper kan f.eks kjøre uten mobil og har mulighet for økter og tilbakemeldinger både på skjerm og via lyd – i tillegg kommer både Strava og iSmoothrun med stand-alone apper hvert øyeblikk). Den fungerer også helt uavhengig av smarttelefon, jeg jogger med den uten mobil rett som det er.

 

Så 2 av 4 er der i høy grad allerede. :) I tillegg går klokka fint 2 dager på en lading som det er, og jeg ser ikke for meg at de behøver å bytte reimfestet med det første heller - selv om de ikke gir noen garantier.

 

Så andre generasjon brakte mye av det du etterspør. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...