Gå til innhold

Grensekontrollør - Politiet - Sivil stilling


Anbefalte innlegg

Hei,

 

Ser at de søker sivile grensekontrollører til Gardermoen politistasjon (Oslo lufthavn).

https://www.webcruiter.no/WcMain/advertviewpublic.aspx?oppdragsnr=3327046507&link_source_id=17&company_id=154060531&culture_id=NB-NO

 

Det er ikke så mange formelle krav som stilles:

 

Kvalifikasjoner
- Norsk statsborger
- Generell studiekompetanse
- Interesse for utlendingsfeltet og kulturforståelse
- Relevant arbeidserfaring
- Erfaring i bruk av data som arbeidsverktøy
- Førerkort klasse B
 
Ift. generell studiekompetanse, er det noen som vet om det er et ufravikelig krav? Jeg har gått løpet som lærling (sikkerhetsfaget) med to år på vgs og to år som lærling. Skal ta en telefon til dem til uka, men tenkte jeg skulle høre her om noen har kjennskap til dette. 
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Generell studiekompetanse er nok heilt sikkert ikkje eit formelt krav som arbeidstakaren må oppfylle for å ha lov til å ha ein slik jobb, men det er eit krav i forhold til stillingsutlysninga.

Det betyr at det er mulig å sjå vekk ifrå dette kravet dersom ein søkar på alle andre måtar utmerker seg positivt, men det vil ikkje nødvendigvis være enkelt å fire på kravet då det heilt sikkert foreligger avtaler og instrukser som seier noke om kva som skal være minimums utdanningsnivå for stillinga.

 

Eg ville uansett søkt, det skader uansett ikkje.

Lenke til kommentar

Jeg søkte den samme stillingen for noen år siden, men kom ikke intervju. Dette til tross for at jeg har fagbrev i sikkerhetsfaget, salgsfaget, og har jobbet som NK troppssjef i Forsvaret. Fikk senere vite at det var over 200 søkere, og da er det selvfølgelig alltid noen søkere å velge fra øverste hylle. Med fagbrev i sikkerhetsfaget er det større sannsynlighet for å få jobb om du søker på for eksempel arrestforvarer i politiet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...