Gå til innhold

i7 6800k med msi x99a gaming pro carbon hjelp?!


Anbefalte innlegg

Hei folkens, jeg er HELT ny innen overklokking verden så all hjelp settes stor pris på default_smile.png
som jeg skrev i tittel så har jeg en i7 6800k sammen med msi x99a gaming pro carbon hovedkort!

så har noen spørsmål ang det, håper noen kan gjøre meg klokere..
 

 

1. jeg har satt den til Bios overclock 6 som gir 4.1Ghz og XMP til 1. trykker F10 for reset. etter en reset helt inn til Windows, så går jeg tilbake til bios, og Advanced og setter Rammen min til 3000Mhz som de er [hyperX predator 3000Mhz].. ser de står på 2400?? eller tar jeg helt feil her nå?

 

 

2. når jeg går inn i CPU-Z så står den i 4.1 konstant? jeg er som sagt ny innen overklokking så er dette vanlig?
husker min gamle i7 4790k gikk alltid opp i load, å ned i idle..

 

 

3. er det meninga at Skjermkortet mitt også overklokkes samtidig som Cpu? for jeg vil helst kun overklokke cpu, min gtx 1070 gaming x blir så varm i overklock.. så må kjøre viftene 24/7, det vil jeg jo ikke default_tongue.png

 

 

 

legger ved en stresstest fra 3D mark også om det skal være til noe hjelp.. jeg er som sagt helt NOOB innen extreme serien Å overklokking

 

håper noen kan hjelpe en som sitter å skjønner fint lite her default_tongue.png

Endret av Ganji421
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Neida, ikke noe er feil. Du må bare ha tålmodighet. Dette er et forum, ikke en helpdesk / supportapparat.

 

hehe, ikke store tålmodigheten her hos meg du.. neida, det har jeg nok av :) men bare tenkte siden det sto 0 svar å 0 som hadde sett den :p

så tenkte kanskje jeg fikk lagd en post til kun meg eller noe.. er en helt Blank bruker her inne. så lærer sakte men sikkert åssen ting er oppsatt her..

Lenke til kommentar

 

Neida, ikke noe er feil. Du må bare ha tålmodighet. Dette er et forum, ikke en helpdesk / supportapparat.

 

hehe, ikke store tålmodigheten her hos meg du.. neida, det har jeg nok av :) men bare tenkte siden det sto 0 svar å 0 som hadde sett den :p

så tenkte kanskje jeg fikk lagd en post til kun meg eller noe.. er en helt Blank bruker her inne. så lærer sakte men sikkert åssen ting er oppsatt her..

 

 

da får jeg prøve å finne ut av det selv kanskje heller :O hehe

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...