Gå til innhold

Kjøpe cpu


ReaveЯ

Anbefalte innlegg

Hei. På grunn av hardware feil på cpuen er jeg nødt å kjøpe ny cpu. Men det må nesten være billig løsning siden jeg har tenkt å kjøpe ny pc til våren/sommeren siden den drar på åra.

 

Noen som kan anbefale CPU (1150) socket? En som er bra til spill som bf1 som krever mye av cpuen. Villig til å gå over 1000-lappen.

 

Hovedkort z87 pro

Skjermkort GTX770

Endret av VaporHead
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kjøpte cpuen for 3 og et halvt år siden. Tviler. Men sleit med BF1 med den jeg hadde.

i5-4670k

 

Du sleit nok minst like mye med selve skjermkortet. Bf1 liker utrolig godt høy minnehastighet, høy cpu hastighet og 4+ core cpu og heftig GPU.

 

Reklamasjon på cpuen går fint, det er jo som sagt 5 års reklamasjon på den.

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar

Rma den du hadde. Det er gratis :-)

This!!

 

Kjøpte cpuen for 3 og et halvt år siden. Tviler. Men sleit med BF1 med den jeg hadde.

i5-4670k

Som mna sier, opp fra i5-4670K er det kun i7-4770K og i5-4790K som vil være forbedringer fra din gamle CPU (og forsåvidt i5-4690K), og han bruker anførselstegn fordi det er svært usikkert hvorvidt disse egentlig vil gi deg noe markant forskjellig ytelse.

 

4x90-modellene er litt nyere enn 4x70-modellene, med noe høyere stock klokk. Om du reklamerer på i5-4670K er det nærliggende å tro at du vil få en i5-4690K i retur, forutsatt at butikken får tak i disse. Komplett har lagerstatus Ikke på lager. 8 stk. Bekreftet 4.feb.2017. Dersom butikken ikke klarer å omlevere CPU som passer til din socket er de erstatningspliktige for din oppgradering, hvilket vil si at du kan kreve at de leverer (eller dekker dine utgifter med å kjøpe) CPU, HK og RAM til nyere socket, f.eks. i5-6600K eller i5-7600K.

 

Jeg regner med at i5-4670K skal være kapabel til å kjøre BF1. Hvis dette byr på massive problemer antar jeg dette kan være relatert til feilen du har.

 

Det var mye penger for en 2+ år gammel, brukt, ikke-overklokkbar prosessor.

 

Begge disse vil forsåvidt være en betydelig nedgradering fra i5-4670K.

 

Hvis du av en eller annen grunn overhodet ikke ønsker å reklamere, kjøp denne eller finn en tilsvarende brukt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...