Gå til innhold

Ny strømforsyning.. kjøpe hvor?


Anbefalte innlegg

Ble i tvil hvor jeg skal plassere denne tråden, så det endte her. Beklager på forhånd om det ble feil.

 

Jeg har en Asus G53sx, hvis strømforsyning( ikke ledningen, men den svære klumpen på den) har gått kortslutning i. Må altså kjøpe meg en ny. Pcen kjøpte jeg hos MPX i sin tid, men hverken dem, komplett eller Multicom selger den samme strømforsyningskabelen.

Jeg merker jo at jeg er helt blank på dette og hadde sikkert kjøpt en lampettledning hadde jeg vært hakket blankere:)

 

Modellen heter ADP-150NB og på input står det: 100-240V ~ 2.0A 50-60Hz

På output står det 19.5V ----7.7A

 

Jeg mener å ha forstått at det er relativt kraftige greier dette og at det ikke simpelthen nytter å kjøpe noe på Clas ohlson hvor det står 19A.

 

På Asus sin side finner jeg heller ikke den modellen.

 

Noen som har tips til hvor jeg kan få tak i ny? Ser det er noe som heter batterionline.no men syns den og andre sider virker litt sketchy

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Genuine ADP-150NB D 150W AC Power Adapter Charger fr ASUS G74SX G53SX 19.5V 7.7A

 

Problemet blir vel toll eventuelt hvis den ikke virker, nå tror jeg med tanke på pris den er størst sansynlig ekte.

AC 100V - 240V 50-60Hz  betyr den funger i usa\EU du har vel EU plug selv ellers kan det finnes på ebay også.

 

Du kan også vurdere:

AC adapter 110-240VAC - 150W 18-20VDC 2,5x5,5mm plugg

Pass på pluss og minus blir riktig også volt, da 20 kan bli for mye skade batteriet\laptopen over tid.

Ellers lever den nok amper, så beste er nok å få tak i orginal strømforsyning i så fall.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Genuine ADP-150NB D 150W AC Power Adapter Charger fr ASUS G74SX G53SX 19.5V 7.7A

 

Problemet blir vel toll eventuelt hvis den ikke virker, nå tror jeg med tanke på pris den er størst sansynlig ekte.

AC 100V - 240V 50-60Hz  betyr den funger i usa\EU du har vel EU plug selv ellers kan det finnes på ebay også.

 

Du kan også vurdere:

AC adapter 110-240VAC - 150W 18-20VDC 2,5x5,5mm plugg

Pass på pluss og minus blir riktig også volt, da 20 kan bli for mye skade batteriet\laptopen over tid.

Ellers lever den nok amper, så beste er nok å få tak i orginal strømforsyning i så fall.

 

Er ikke toll, kun mva.

 

Toll er i utgangspunktet kun på klær og næringsmidler.

 

Finnes en veldig enkel kalkulator her som regner ut, og viser deg, hvor mye du skal betale (om noe) og hva du betaler for.

Lenke til kommentar

Takker for hjelpen. Bestilte strømforsyning hos Altitec basert på svarene her. Så krysser jeg fingrene for at det ble rett:) har vært uten PC i noen uker nå og holder på å gå fra vettet

 

Mange takk igjen

Bare kontroller tallene på boksen før du plugger i så går dette nok bra! :)

Skal være samme volt ut og samme eller høyere Ampere!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...