SirJohn Skrevet 1. desember 2003 Rapporter Del Skrevet 1. desember 2003 Omni-Httpd http://www.omnicron.ca/ Nokon som har vore borte i denne web server løysinga? Den virker utruleg fint med vanlig html og fil navigering. Eg er nybegynner i php og MySql, som treng hjelp : Problema kom først når eg skulle byrje å leggje inn php og mySql. Får det ikkje til å virke... Nokon som har peiling på slikt eller har nokon gode guider? Lenke til kommentar
Torbjørn Skrevet 2. desember 2003 Rapporter Del Skrevet 2. desember 2003 hvis du har noen konkrete spørsmål, så kom med dem! de fleste har kan bruke mysql i php. Lenke til kommentar
Svendsen Skrevet 2. desember 2003 Rapporter Del Skrevet 2. desember 2003 Ser den nevnt over bare er en alpha, litt dumt i grunn http://www.phpgeek.com/ ---> PHP Triad har jeg brukt før og egentlig fornøyd med, men siden de er lagt ned kommer det jo ikke noe oppdateringer. De linker jo videre til http://www.sokkit.net/ og den koster jo. Elsker gratis linux ass Men er det noen som har et gratis alternativ. Tenker da ikke på å sette opp alt fra bunnen selv. Lenke til kommentar
sven-o Skrevet 2. desember 2003 Rapporter Del Skrevet 2. desember 2003 Selv bruker jeg FoxServ. Funker greit den. Da får du også med python og perl. Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 2. desember 2003 Rapporter Del Skrevet 2. desember 2003 Jeg bruker Easy PHP. Letteste installasjonen jeg har sett. Lenke til kommentar
Svendsen Skrevet 2. desember 2003 Rapporter Del Skrevet 2. desember 2003 Jeg bruker Easy PHP. Letteste installasjonen jeg har sett. Så veldg bra ut. Men hvordan er det med PHP MyAdmin? er det lett å fikse uten om? Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 2. desember 2003 Rapporter Del Skrevet 2. desember 2003 Jeg bruker Easy PHP. Letteste installasjonen jeg har sett. Så veldg bra ut. Men hvordan er det med PHP MyAdmin? er det lett å fikse uten om? Det inkluderer phpmyadmin. Lenke til kommentar
Svendsen Skrevet 2. desember 2003 Rapporter Del Skrevet 2. desember 2003 Jeg bruker Easy PHP. Letteste installasjonen jeg har sett. Så veldg bra ut. Men hvordan er det med PHP MyAdmin? er det lett å fikse uten om? Det inkluderer phpmyadmin. Ja dumme meg fant det ut etter at jeg posta.... Litt for kjapp til tider Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 2. desember 2003 Rapporter Del Skrevet 2. desember 2003 Du er ikke den eneste... Lenke til kommentar
Klette Skrevet 3. desember 2003 Rapporter Del Skrevet 3. desember 2003 uff, ferdigløsninger er ikke bra Gjør det fra bunn av med Apache eller noe, da skjønner man systemet etterhvert, og det er lettere å løse problemer, oppgradere etc Og man lærer faktiskt av det også! Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 3. desember 2003 Rapporter Del Skrevet 3. desember 2003 Prøvde det og engang. Installasjonen av Apache klarte jeg lett, men å installere php og mySQL var akkurat for vanskelig til at jeg gadd å tulle med det. Lenke til kommentar
entotre Skrevet 5. desember 2003 Rapporter Del Skrevet 5. desember 2003 Jeg for min del ville vel si at det er vanskeligere å installere/konfigurere Apache enn PHP og MySQL (på Windows-plattform, vel og merke). De to sistnevnte er jo installers som gjør det meste av jobben. Og som Klette sier: "Learning by doing" stemmer ofte i virkeligheten også Lenke til kommentar
SirJohn Skrevet 7. desember 2003 Forfatter Rapporter Del Skrevet 7. desember 2003 Kva er forskjellen mellom Apache og OmniHttp? Kan apache også kjøres i bakgrunnen eller som ein service? Poenget er å få opp ein liten personlig server som kan takle php og mysql slik at eg kan f.eks kjøre PhpNuke. Mye gøyare med ein personlig server enn å måtte betale i dyre dommer for ein server plass med limits... Btw: Eg kjører windowsXP Lenke til kommentar
Svendsen Skrevet 7. desember 2003 Rapporter Del Skrevet 7. desember 2003 Kva er forskjellen mellom Apache og OmniHttp? Kan apache også kjøres i bakgrunnen eller som ein service? Poenget er å få opp ein liten personlig server som kan takle php og mysql slik at eg kan f.eks kjøre PhpNuke. Mye gøyare med ein personlig server enn å måtte betale i dyre dommer for ein server plass med limits... Btw: Eg kjører windowsXP easyphp funker fett på XP Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå