Gå til innhold

Merkelig temperatur etter OC


Krissma512

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Etter jeg overclocket min i7 5820K fra stock speed 3,3GHz til 4,3GHz gikk selvfølgelig temperaturen opp en del, jeg tok en del benchmarks og det viste seg at jeg bare gikk opp 1-2FPS. 

Jeg tenker at det ikke er nødvendig for meg med 1-2FPS ekstra, så jeg gikk inn på BIOS og tok alt på default innstillinger. Nå skal prosessoren være tilbakestilt til stock speed noe som den er, men problemet mitt er at prosessoren er fortsatt varm i forhold til det den var før.

Før jeg overclocket lå temperaturen på 23-28 ilde, etter jeg hadde tatt BIOS på default ligger prosessoren på 35-40 ilde på stock speed, dette skjønner jeg ikke i det hele tatt.. noen som har svar på hva jeg kan gjøre?

 

Hovedkort: MSI X99S GAMING 7

 

CPU kjøler: Corsair Hydro H100i GTX

 

Takker for svar!  :)

 
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ser du skriver at allt er tilbake til default i bios men jeg hadde dobbeltsjekket voltinstillinger :)

 

Kanskje har du pumpe tilkoblet vifteheader på hovedkort og etter du satte allt til default kjører vifte og eller pumpe når senere enn det gjor før ?

Endret av Thobjo
Lenke til kommentar

Ser du skriver at allt er tilbake til default i bios men jeg hadde dobbeltsjekket voltinstillinger :)

 

Kanskje har du pumpe tilkoblet vifteheader på hovedkort og etter du satte allt til default kjører vifte og eller pumpe når senere enn det gjor før ?

Alt av voltinstillinger er satt på auto,hmm.. jeg har koblet en 3-pin kontakt inn i cpu fanheader, den som fulgte med  H100i, men det skal jo være riktig?  :hmm: 

Endret av Krissma512
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Mulighetens Corsair Hydro H100i GTX ikke sitter som den skal?

Jeg ville ha dobbelsjekket den:

1. Skru av

2. Rengjør begge

3. Nytt pasta, så skru alt på plass. Sørg for at den sitter.

 

Om ikke dette løser seg, så pleier jeg i BIOS og resette slik den var FØR du fikk kortet. Da er du sikker på at alt skal være på stell.

Og kan gå gjennom steg for steg slik du gjorde for første gang.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...