Gå til innhold

TEST: Nvidia GTX 1080 SLI


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

...
 
Antallet spill som ikke støtter SLI er LAAANG. En del støtter det om du trikser med NVIDIA Inspector men da ofte med diverse problemer i form av flicker og andre artefacts i spillet. Og som det nevnes så eksisterer det vel ikke et eneste spill som kjører DirectX12 som samtidig støtter SLI.
 
En påstand om at tilnærmet 100% av spill støtter SLI er regelrett pølsevev. Jeg ønsker jo ikke å undergrave SLI, men som en SLI-bruker selv så må jeg jo ærlig innrømme at når jeg ser på ting nå i etterkant så har skjermkort nr2 på mange måter vært totalt bortkastede penger. Av de spillene jeg spiller til vanlig per i dag så er det vel bare Overwatch som faktisk støtter SLI.
 
Spill som Doom, Titanfall 2, H1Z1, Rocket League, Dead by Daylight, Friday the 13th: The Game, Planet Coaster og Hitman støtter ikke SLI og i de fleste av spillene så er det faktisk fordelaktig å deaktivere SLI fullstendig for å unngå diverse problemer.

 

Som om ikke dette er nok, er det bare å ta en titt innom geforce.com sitt forum. Etter driveroppdateringer forsvinner SLI-støtten og/eller SLI-profilen til noen spill. Helt bak mål, det går jo bakover med hele SLI-supporten og man ender opp med å lage tweaks selv. I tillegg må du ha riktig SLI-bro (helst den dyre HB-broen selvfølgelig) og støtte for mer enn 2 kort er det bare å glemme.

Lenke til kommentar

Med SLI tenkte jeg mer på DX11 titler da. At DX12 titler ikke har SLI er vel ingen overraskelse? 1060 har ikke SLI engang. Så er vel på vei ut nå gjerne.

 

 

Ellers mange spill på listen din som ikke trenger SLI, men du ikke har merket det slik. Eksempelvis en port fra PS3(!). Neppe krevende spill.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...